Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@01:36:32 GMT

هدف ملک سلمان از تماس با اردوغان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۸۸۰۴

به گزارش پارس نیوز،  یک مقام ترکیه‌ای می‌گوید که اردوغان و ملک سلمان درباره راهی برای روشن ماجرای مفقود شدن «جمال خاشقچی» صحبت کرده‌اند.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اما گزارش داد با اینکه سلمان هنوز تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را رد می‌کند، اما با اردوغان تماس گرفت تا او را به سکوت کردن درباره این پرونده راضی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وبگاه به نقل از منابع خود نوشت: «به احتمال زیاد، توافقی بین ریاض و آنکارا توسط شاهزاده خالد بن فیصل آل سعود که دیپلمات کارکشته‌ای است و از پنجشنبه گذشته به عنوان فرستاده ویژه سلطنتی به آنکارا سفر کرده، حاصل شده است».

دبکافایل با اشاره به اینکه انتظار می‌رود طی روزهای آتی بیانیه‌ای مشترک توسط آنکارا و ریاض درباره دانسته‌ها از پرونده خاشقچی منتشر شود، نوشت: «این بیانیه البته هرچیزی که دستگاه‌های اطلاعاتی دو کشور می‌دانند را آشکار نخواهد کرد بلکه چیزی که توسط سلمان و اردوغان تایید شده را علنی می‌کند».

این وبگاه صهیونیستی ضمن ادعای اینکه اردوغان قطعا هزینه سنگینی را از سعودی‌ها برای مختومه کردن  پروند خاشقچی ستانده است، افزود: «بعد از فرونشاندن خشم بین‌المللی درباره این پرونده، ملک سلمان به سراغ مقابله با ناآرامی‌ها و اعتراضاتی که در خانه علیه پسرش یعنی ولی‌عهد محمد بن سلمان ایجاد شده، خواهد رفت».

بر اساس بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (واس) منتشر شد، تماس تلفنی شب گذشته با اردوغان، به درخواست سلمان برقرار شده و او طی آن از اردوغان به دلیل «استقبال از طرح پادشاهی سعودی برای ایجاد یک کارگروه مشترک برای بحث درباره مفقود شدن جمال خاشقچی تبعه سعودی» تشکر کرده است.

لحظه ورود خاشقچی به کنسولگری سعودی در استانبول

خاشقچی ۵۹ ساله در تاریخ دهم مهر (دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. (+) چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن احضار دو مرتبه‌ای سفیر عربستان سعودی در آنکارا، خواستار تفتیش کامل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول شده است. (+) اردوغان نیز با هشدار به مقامات سعودی، تاکید کرد که آنها باید ثابت کنند خاشقچی سالم از کنسولگری خارج شده است.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن و سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری (+) روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر 15 سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل کرد .

یک تحلیلگر ارشد و ستون‌نویس این روزنامه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابعاد و عواقب جنایت احتمالی سعودی‌ها علیه روزنامه‌نگار معارض خود در کنسولگری استانبول گفت. (+) نیروهای امنیتی ترکیه روز جمعه از قصد خود برای حفاری مکان‌هایی در استانبول که احتمال می‌دهند بقایای جسد خاشقچی در آنجا پراکنده و دفن شده است، خبر دادند. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عربستان سعودی ترکیه ترکیه ترکیه خشم رئیس جمهور رجب طیب اردوغان نیویورک تایمز پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد

به گزارش همشهری آنلاین، ضبط بخش‌های مربوط به ایران باستان سریال «سلمان فارسی» به تازگی آغاز شده و حدود یک سال و نیم ضبط آن به طول می‌انجامد.

در این بخش دوره کودکی شخصیت سلمان فارسی جلوی دوربین خواهد رفت که از بازیگران شناخته شده محسوب نمی‌شود. عنوان شده است فصل ایران باستان یکی از پربازیگرترین فصل‌های این مجموعه تاریخی است و بیش از ۶۰ بازیگر در این فصل به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمبرداری بخش ایران باستان تا بهار و تابستان با محوریت شهرک غزالی و مجموعه ماربین ادامه دارد و در مقاطعی قرار است بخش‌هایی از کار در سمنان ادامه یابد. پیش‌تر در اسفندماه ۱۴۰۲ فرو ریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در شمال شاهرود جان دو هنرور را گرفت.

جزییات حادثه تلخ سر صحنه سریال سلمان فارسی | ازدحام و سقوط از پل یک متری!

کد خبر 845093 منبع: ایسنا برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق