Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : باید روی حوزه‌هایی که براساس نیاز جامعه، اشتغالزا و تقاضامحور باشند تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی گفت : از آنجایی که می‌خواهیم آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در استان براساس نیاز دستگاه‌های مختلف باشد، از ابتدای امسال ۳۱ تفاهم نامه و قرارداد آموزشی را با نهاد‌ها و ادارات استان طبق نیازسنجی انجام شده از این دستگاه ها، منعقد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای کرمانشاه به نیاز مناطق زلزله زده استان به افراد متخصص درحوزه ساختمان اشاره کرد و افزود: دراین راستا طبق تاکیدات استاندار تعهد کرده ایم تا پایان امسال ۱۲۰۰ نفر آموزش مهارتی حوزه ساختمان در این مناطق داشته باشیم که طی چندماه گذشته موفق به آموزش ۲۷۰ نفر شده‌ایم.

حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به تعطیلی سه مرکز آموزشی و مهارتی کمیته امداد در شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام آباد غرب، گفت : از آنجایی که می‌خواهیم طبق یک انسجام بین دستگاهی، کار مهارت آموزی به مددجویان استان توسط اداره کل فنی وحرفه‌ای انجام بگیرد، این سه مرکز را تعطیل کرده و پول آن را صرف اشتغال مددجویان استان کردیم.

وی افزود: همچنین بنیاد برکت نیز اعتبار راه اندازی یک مرکز آموزشی را در شهرستان سرپلذهاب به کمیته امداد استان اختصاص داد، اما این اعتبار را درقالب تفاهم نامه‌ای به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان دادیم تا آن‌ها نیز در مقابل تا ۱۰ سال خدمات آموزش مهارتی رایگان به مددجویان تحت پوشش در این شهرستان ارائه دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان تاکید کرد: امسال پنج هزار مددجوی تحت پوشش استان آموزش‌های مهارتی خواهند دید.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش‌های خود تلاش کرده ایم از آموزش سلیقه‌ای به سمت آموزش‌های تقاضا محور پیش برویم و باتوجه به نیاز جامعه آموزش مهارتی انجام دهیم.

خدرویسی افزود: همچنین باتوجه به اشباع شدن برخی از مشاغل و رشته‌ها در کرمانشاه، در رشته‌هایی که به مددجویان آموزش می‌دهیم نیز محدودیت‌هایی ایجاد کرده ایم.

به گفته این مسئول، آموزش مهارتی به دانش آموزان دبیرستانی تحت پوشش کمیته امداد استان بصورت جدی در دستورکار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه براین، برای کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را جذب کنند، تسهیلات خوبی در نظر گرفته ایم.

همچنین شهریار بهنیا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز برلزوم فرهنگ سازی درخصوص دریافت آموزش‌های مهارتی در میان خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم تا بستر اجرای آموزش‌های از راه دور- آموزش مجازی – برای افرادی که امکان دسترسی به کلاس و یا تردد به شهر‌ها را ندارند، فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: دربحث تامین مدرسان حوزه ICT نیز می‌توانیم کارشناسان این حوزه را در اختیار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دهیم.

محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز از برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی برای پنج هزار نفر درحوزه‌هایی همچون فرش بافی طی سالجاری خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده پیش از بهره برداری از هر واحد صنعتی، برای افراد متقاضی جذب در این واحد‌ها کلاس‌های مهارت آموزی برگزار کنیم.

سیامک آزادی مدیر اجرایی پارک علم وفناروی استان نیز با اشاره به اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی و باهمکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، اظهارکرد: سهمیه استان کرمانشاه در این طرح ایجاد ۲۷۰۰ شغل است.

وی اضافه کرد: ۳۶۰۰ متقاضی در ۱۴ رشته ثبت نامی داشتیم که پس از ارزیابی‌ها و پایش افراد ثبت نام شده، مشخص شد ۵۰ درصد آن‌ها دارای مهارت و ۵۰ درصد نیاز به آموزش مهارت دارند.

آزادی تصریح کرد: با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم تا کار آموزش مهارت به این افراد را در ۱۴ رشته انجام دهد .

 

 

انتهای پیام/د

پنج هزار مددجوی تحت پوشش استان آموزش‌های مهارتی خواهند دید

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی کشور امروز در شورای استانی دانشگاه آزاد کردستان با بیان اینکه فارغ التحصیلان بدون مهارت دچار کمبود کار و شغل خواهند شد گفت باید با ورود رشته‌های مهارتی و مهارت آموزی زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

سروری مجد در این جلسه از ایجاد سامانه پژوهش یاب برای رصد فعالیت دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت ساماندهی امور جذب هیئت‌های و جلوگیری از رکود علمی از اهداف ایجاد این سامانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه از ثبت نام ۱۳ هزار و ۶۴۲ دانشجو در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت امسال ۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دانشجو داشته ایم.

میمنت آبادی گفت دانشگاه آزاد استان کردستان در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ رشته از کاردانی تا دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند و پارسال ۸ رشته به رشته‌های آموزشی این دانشگاه اضافه شد.

در ادامه این مراسم مرکز آموزش و توسعه فناوری‌های پیشرفته این دانشگاه در راستای تحقق مهارت آموزی در دانشگاه افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر