Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سازمان غیر دولتی عفو بین الملل روز دوشنبه ( به اصطلاح ) ائتلاف آمریکایی ضد داعش را متهم کرد از اعتراف به دست داشتن در کشته شدن غیرنظامیان در حملات سال گذشته برای بازپس گیری رقه امتناع می کند.
رقه مقر سابق و مستحکم تروریست های(تکفیری صهیونیستی) داعش بود.
ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی واشنگتن برای حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک ( ائتلاف عرب-کرد ) از ششم ژوئن تا 17 اکتبر سال 2017 حملات هوایی را انجام داد تا عناصر داعش را از رقه بیرون راند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعشی ها از سه سال قبل از آن در این شهر واقع در شمال سوریه مستقر شده بودند.
عفو بین الملل در بیانیه ای که نزدیک به یک سال بعد از پس گرفتن رقه توسط نیروهای سوریه دموکراتیک منتشر شد اعلام کرد صدها غیرنظامی در این درگیری ها کشته شدند و اکثر آنها براثر بمباران های ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
این سازمان غیردولتی اعلام کرد " ناتوانی مداوم ائتلاف آمریکایی در پذیرفتن شمار تعجب آور غیرنظامیانی که کشته شده اند - بدون صحبت در خصوص تحقیق درباره آن- و خساراتی که حملات ائتلاف در رقه بوجود آورده است برای بازماندگان یک دشنام است. "
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، عفو بین الملل اعلام کرد ائتلاف پذیرفته است فقط سبب کشته شدن 100 غیرنظامی شده است.
این منبع اعلام کرد " حتی اگر ائتلاف مسئولیت خود را در کشته شدن همین تعداد از غیرنظامیان پذیرفته است بسیار نفرت انگیز است که از عمل کردن به مسئولیت خود در قبال قربانیان خودداری می کند. "
عفو بین الملل که مقر آن در لندن است اعلام کرد ائتلاف باید تحقیقی را درباره کسانی که براثر حملات هوایی کشته شده اند آغاز کند. کشته شدن صدها غیر نظامی این پرسش را بوجود می آورد که خطایی صورت گرفته است.
عفو بین الملل بررسی انتخاب موشک ها و موثق بودن اطلاعات ائتلاف را خواستار شد.
این سازمان غیردولتی اعلام کرد " از این طریق است که می توان به جزئیات مهم برای دست یافتن به حقیقت رسید و مشروع بودن حملات را متوجه شد و از آن درس گرفت تا از اشتباهاتی مشابه جلوگیری شود. "
عفو بین الملل خاطرنشان کرد " به حداقل رساندن شمار قربانیان غیرنظامی ، یک وظیفه قانونی است. "
عفو بین الملل پیش از این در ماه ژوئن اعلام کرده بود حملات هوایی ائتلاف به رقه که در زمان درگیری ها برای پس گرفتن " پایتخت " داعش در سوریه انجام گرفت می تواند " جنایت جنگی احتمالی به شمار آید. "
ائتلاف به نوبه خود همواره اعلام کرده همه احتیاط های ممکن را به کار گرفته است تا در حملات هوایی خود از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کند. ائتلاف در آخرین گزارش خود در ماه اوت شمار غیرنظامیانی را که در تاریخ 30 ژوئیه براثر عملیات ائتلاف در سوریه و عراق کشته شده اند دقیقا 1061 نفر اعلام کرد.
براثر برآوردی که گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه کرده است شمار قربانیان غیرنظامی در عملیات ائتلاف تنها برای سوریه به 3331 نفر می رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رقه ائتلاف بین الملل سوریه بمباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، بیش از ۱۰ هزار نفر از زنان در این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

در این گزارش آمده است: «در ۶ ماه جنگ، ۱۰ هزار زن فلسطینی کشته شده‌اند که در میان آن‌ها ۶ هزار مادر وجود دارند و در پی آن ۱۹ هزار کودک یتیم شده‌اند».

طبق آخرین گزارش‌های محلی، در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون حدود ۳۳ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند.

در این گزارش همچنین آمده است به دلیل محاصره غزه، بیش از یک میلیون نفر از زنان و دختران در غزه با «گرسنگی فاجعه‌آمیز» روبرو هستند و تقریبا به غذا، آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی دسترسی ندارند و با خطراتی که جان آن‌ها را نیز تهدید می‌کنند، مواجه هستند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده «در هر ۱۰ دقیقه یک کودک زخمی می‌شود یا جان خود را از دست می‌دهد».

«سوزان میخائیل» مدیر منطقه‌ای سازمان ملل در امور زنان می‌گوید: «شکی وجود ندارد که جنگ غزه، جنگ علیه زنان است».

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • اقدامات اسرائیل در غزه جهنم سوزانی ایجاد کرده است
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده‌اند
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • سازمان ملل: ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند