Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@19:00:09 GMT

هرمزگان مقصد گردشگری مسافران در فصل پاییز+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۸۹۶۹

هرمزگان مقصد گردشگری مسافران در فصل پاییز+تصاویر

هرمزگان هر ساله در فصل پاییز به دلیل آب و هوای مطلوب و طبیعت بکرش میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هرمزگان به عنوان جنوبی ترین استان ایران و قرار گرفتن در کنار خلیج فارس و دریای عمان و دارا بودن جاذبه های بکر طبیعی هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگرن داخلی و خارجی در فصول مختلف سال به خصوص فصل پاییز با هوای مطلوب و دل انگیزیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان با دارا بودن بیش از دو هزار کیلومتر نوار ساحلی، چهار تالاب بین المللی خور خوران، جنگل های حرا و... هر ساله در فصل پاییز بیش از ۹۰ گونه انواع پرندگان مهاجر از سیبری و آسیای میانه به تالاب های هرمزگان کوچ می کنند و وجود این پرندگان در کنار سواحل هرمزگان منظره ای زیبایی را به وجود می آورد.

خنکای نسیم پاییزی از روی دریا و پرواز پرندگان در کنار ساحل حال و هوای عجیب و رویایی را در فصل پاییز در هرمزگان ایجاد می کند که هر بیننده ای را مد هوش تماشای خود می سازد.

هرمزگان با ویژگی های خاص طبیعی و گردشگری از درختان سرسبز حرا با آبراهه ها، پرندگان زیبا، طبیعت بکر و حیات وحش آن موجب شده توریست ها و دوستداران طبیعت هرساله هرمزگان را به عنوان سفرها یاییزی خود انتخاب کنند.

طبیعت بکر و خدادادی هرمزگان از یک طرف و وجود آثار تاریخی از جمله معبد هندوها، مسجد گله داری بندر عباس، قلعه شیخ سلطان بندر لنگه، قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز، آب‌انبار بی بی جزیره قشم، غارهای خربس جزیره قشم، بقعه شیخ برخ الاسود جزیره قشم، قلعه قشم، آب‌انبار سنتی جزیره کیش، شهر تاریخی حریره کیش و... از طرف دیگر باعث جذب گردشگران می شود.

اوایل مهرماه و پاییز فصل برداشت مرغوب ترین خرمای جهان در حاجی آباد هرمزگان است که گروهی از توریست ها به بهانه تماشای برداشت این طلای سیاه از نخلستان های سر به فلک کشیده و خریداری آن به شمال هرمزگان سفر می کنند.

سفر به استان هرمزگان از چهار طریق ریلی، هوایی، زمینی و دریایی امکان پذیر است و همین امر باعث جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به خطه خلیج فارس شده است.

جنوبی ها که به مهمان نوازی شهرت دارند آغوش پر مهرشان همیشه برای گردشگران باز بوده و با ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی و تجاری به میزبانی می پردازند؛ بازارها و مجتمع های تجاری بزرگ و لوکس در شهرها و جزایر هرمزگان هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند.

یکی دیگر از جذابیت های هرمزگان وجود معبد هندوها در مرکز استان است که اثری به جا مانده از هندوهای ساکن هرمزگان و معماری آن تلفیقی از سبک ایرانی و هندی است که مانند نگینی درخشان در شهر بندرعباس توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

سفرهای دریایی با قایق های گردشگری به عمق جنگل های حرا در فصل پاییز و نظاره جز و مد دریا در این فصل از سال و زیر آب رفتن درختان حرا در مد و دوباره ظاهر شده آن در هنگام جزر تصویری زیبا از دریا و ساحل را به وجود می آورد.

هرمزگان در کنار همه جاذبه های بی نظیرش، فرهنگ غذایی خاصی دارد که به خوبی روحیه مهمان نوازی مردم این دیار را نشان می دهد و چنان خوشمزه و منحصربفردند که به هیچ عنوان نباید امتحان طعم خوشایند آن ها را از دست داد مخصوصا در کنار ساحل آن که در این فصل از پاییز با وزرش باد خنک از روی دریا این غذاها به صورت خاصی به دل می نشیند.

اگر قصد سفر به هرمزگان در این فصل از سال داشته باشید نیاز به هیچ گونه لباس گرم نیست چرا که این استان در فصل پاییز دارای هوای معتدل و مطلوبی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از بارش رحمت الهی در جزیره هرمز + فیلم

از ساعات بامداد امروز با فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان هرمزنشینان شاهد بارش باران و لطافت هوا بودند.

بیشتر بارش‌های این سامانه در مناطق غربی استان، جزایر خلیج فارس، محدوده تنگه هرمز، سواحل و نقاطی از شرق استان پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه از شدت فعالیت این سامانه نسبت به امروز کاسته خواهد شد، اما فعالیت این موج بارشی با شدت کمتر تا اواخر وقت پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در استان ادامه دارد و از بعدازظهر چهارشنبه از شدت وزش باد برروی مناطق دریایی استان و تلاطم دریا کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • لاوان با ۱۲۱ میلی‌متر؛ بیشترین میزان بارش باران در هرمزگان
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • نمایی از بارش رحمت الهی در جزیره هرمز + فیلم
  • قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی
  • ثبت بیشترین بارندگی هرمزگان در جزیره لاوان
  • رفع قطعی برق در بستک و جزیره هرمز
  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • چطور اقامت خود را در کیش خاطره انگیز کنید؟