Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر اعتراض رسانه ای تهیه کننده فیلم «جاده قدیم»، ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و رئیس شورای عالی اکران طی دستوری به مدیرکل سینمای حرفه ای و رئیس کمیته انضباطی خواهان بررسی فوری و اعلام گزارش شد.

به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، محمد رضا فرجی از رسیدگی و طرح این موضوع در جلسه روز دوشنبه 23 مهر کارگروه اکران و اعلام نتیجه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل سینمای حرفه ای تاکید کرد: سیاست سازمان سینمایی تقویت عدالت فرهنگی در فضای اکران بوده و از خانم حکمت درخواست داریم اسناد و مدارک خود را جهت رسیدگی بهتر به کمیته انضباطی اکران ارائه کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تهیه کننده «پرویزخان» به اعتراض احمدرضا عابدزاده

طرفداری| تهیه‌کننده فیلم «پرویزخان» با بیان اینکه در شرایط فعلی ساخت فیلم ورزشی یک تصمیم پرریسک است، درباره دلایل اکران آنلاین زودهنگام این فیلم و اعتراض‌ برخی فوتبالیست‌ها به آن توضیحاتی را ارائه کرد.

عطا پناهی درباره وضعیت اکران آنلاین فیلم «پرویزخان» که پیش‌تر به عنوان یکی از فیلم‌های نوروزی بر پرده سینماها رفته بود، گفت:

اکران فیلم «پرویز خان» در ایام نوروز برای من به عنوان تهیه‌کننده اتفاق خوشحال‌کننده‌ای بود اما متأسفانه میزان فروش این فیلم با آنچه که متصور بودیم فاصله زیادی داشت و به نظرم لازم است کارشناسان اکران به این موضوع ورود کنند. باید بررسی شود که چرا فیلم‌های غیرکمدی شانس چندانی برای فروش ندارند و فیلم سینمای طنز و کمدی است که می‌تواند شانسی برای موفقیت در گیشه داشته باشد. در شرایط حاضر ساخت فیلم غیر کمدی و به خصوص فیلم ورزشی تصمیمی پر ریسک است.

پناهی درباره اکران آنلاین زودهنگام این فیلم سینمایی در «فیلم‌نت« اظهار کرد:

فکر می‌کنم ظرفیت فروش این فیلم در شرایط حاضر در سالن‌های سینما به حد نهایی خود رسیده و پس از اینکه تیزرهایی از فیلم نیز در تلویزیون پخش شد و بیننده‌ها با اسم «پرویز خان» آشنایی پیدا کردند، ذهنیت خوبی از فیلم وجود دارد و موقعیت خوبی است که در این شرایط «پرویزخان» نمایش آنلاین خود را آغاز کند. به نظرم با شناختی که از این پلتفرم دارم، فکر می‌کنم «پرویزخان» در اکران آنلاینش که بلافاصله پس از اکران در سینماها صورت گرفته، بیشتر دیده شود و به شخصه به این اتفاق در نمایش آنلاین خوش‌بین هستم. 

او ادامه داد:

من فکر می‌کنم در این سال‌ها سلیقه و ذائقه مردم خواسته یا ناخواسته تغییر کرده و از آنجا که تنوع ژانر زیادی در سینمای ما شاهد نیستیم و فیلم‌های ترسناک، اکشن، بیوگرافی، ورزشی و... در این سینما دیده نمی‌شوند مردم به سینمای کمدی گرایش پیدا کرده‌اند و شاهد هستیم که تولیدات کمدی نیز به همین دلیل رو به افزایش است.

این تهیه‌کننده در ادامه در خصوص ساخت یک فیلم ورزشی اظهار کرد:

ژانر ورزشی یکی از گونه‌هایی است که شاید در چند سال گذشته تعداد تولیدات سینمایی در این گونه بسیار اندک باشد و به همین دلیل تماشاچی با تردید به سراغ این آثار می‌رود. فیلم‌هایی با ژانرهای غیرکمدی در خطر شکست هستند و برای ما که فیلمی ورزشی تولید کرده‌ایم به نظر من این خطر بسیار بیشتر بود. جدا از تغییر ذائقه مردم متأسفانه سانس‌ها و سینماهای خوبی هم در شهرستان‌ها به این فیلم داده نشد و امیدوارم با اکران آنلاین این کمبود جبران شود.

پناهی درباره بازسازی صحنه‌ مسابقه فوتبال ایران و کویت در سال ۱۳۶۵ گفت:

از روز اولی که فیلمنامه «پرویزخان» آماده شد می‌دانستیم که یک سوم آخر فیلم که مربوط به مسابقه ایران و کویت می‌شود سخت‌ترین سکانس‌ها را برای ضبط داریم و آقای ثقفی با دقت و وسواس دکوپاژهای این سکانس‌ها را نوشتند و حتی استوری برد هم تهیه شد و ما چند جلسه به همراه آقای سید هادی اسلامی مدیر جلوه‌های ویژه میدانی و آقای وحید ابراهیمی فیلمبرداری اثر چند جلسه در زمین فوتبال قبل از شروع تولید و بازیکن‌ها و بازیگرها صحنه‌هایی که قصد بازسازی آن را داشتیم ضبط کردیم تا با آمادگی کامل به سر صحنه فیلمبرداری برویم و کاملاً مطلع باشیم که باید از چه نوع لنز و چه حرکت دوربینی استفاده کنیم. برای ضبط این صحنه‌ها و بازسازی صحنه‌های حساس و مهم این مسابقه فوتبال هیچ نمونه‌ای نداشتیم و به نظرم ساخت این فیلم با این صحنه‌ها یک حرکت رو به جلو در سینمای ایران بود که خوشبختانه توانستیم سکانس‌های قابل قبولی هم ضبط کنیم و بسیاری از مخاطبان بر دقیق بودن بازسازی‌ها تأکید دارند.

پناهی درباره حواشی ایجاد شده و اعتراض برخی اشخاص که در قصه «پرویزخان» حضور دارند، تصریح کرد:

خیلی از فوتبالیست‌هایی که هم دوره آقای دهداری بودند فیلم را دیدند و تعامل خوبی بین ما و این دوستان شکل گرفت و اکثر این افراد فیلم را دوست داشتند. آقای احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق تیم ملی کشورمان به روایت این فیلم اعتراض کردند اما ایشان در خارج از کشور هستند و مطمئناً فیلم را آن زمان که اعتراض‌شان را مطرح کردند، ‌ ندیده بودند، امیدوارم بعد از دیدن فیلم نظرشان را بشنویم چرا که فکر می‌کنم نظر ایشان پس از دیدن فیلم تغییر خواهد کرد. آقای وطن‌خواه هم اعتراضی درباره این فیلم مطرح کردند که البته اطلاع دارم آقای ثقفی (کارگردان فیلم) پیش از شروع فیلمبرداری دو ساعت مصاحبه تلفنی با ایشان داشتند و فکر می‌کنم آقای وطن‌خواه هم با توجه به مسائلی که مطرح کردند فیلم را ندیده بودند.

وی در پایان به ایسنا گفت:

جدا از اعتراض‌هایی که آقای عابدزاده و آقای وطن‌خواه درباره «پرویزخان» مطرح کردند دیگر افراد حاضر در قصه این فیلم مثل آقای جواد زرینچه فیلم را دیدند و اتفاقاً «پرویز خان» را دوست داشتند و نظرات مثبتی درباره فیلم مطرح کردند. خانم شیدا دهداری فرزند مرحوم پرویز دهداری که در مراحل ساخت فیلم با ما همراهی بسیار خوبی داشتند نیز نظر مثبتی درباره «پرویز خان» نشان دادند.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • واکنش تهیه کننده «پرویزخان» به اعتراض احمدرضا عابدزاده
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی