Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از شانا؛  علیرضا صادق‌آبادی با اعلام این خبر گفت: فاز سوم این پالایشگاه از آذرماه آماده راه‌اندازی خواهد بود و پس از فاصله‌ای یک تا ۲ ماهه، تولید آن تثبیت خواهد شد.

وی افزود: از حدود ۴۵ روز گذشته مقدار تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به روزانه ۳۰ میلیون لیتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق‌آبادی با اشاره به این که عملیات سیویل فاز چهارم پالایشگاه ستاره نیز آغاز شده و سفارش تجهیزات آن به زودی اجرایی خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این فاز، تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۲ میلیون لیتر دیگر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف بنزین در سال جاری تاکید کرد: کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور جبران این افزایش مصرف به بنزین معمولی تغییر داده شد، اما هم اکنون ظرفیت تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه وجود دارد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به این که میزان گوگرد بنزین تولیدی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس کمتر از ۰/۵ پی‌پی‌ام است، تصریح کرد: کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه به لحاظ میزان گوگرد آن که یکی از مهم‌ترین پارامترهای آلوده‌کننده هواست، مطابق استاندارد یورو ۵ است.

صادق‌آبادی با اشاره به این که با تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه ، روزانه ۹۷ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید شده است، گفت: با اتمام فاز سوم و افزایش تولید روزانه بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۴۰ میلیون لیتر تا پایان سال، تولید بنزین کشور به حدود روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

وی افزود: هم‌اکنون موازنه تولید و مصرف بنزین در کشور مثبت است و به‌ تدریج و‌ با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه و‌ افزایش میزان ذخایر راهبردی، امکان صادرات این محصول در کشور محقق می‌شود.

صادق‌آبادی همچنین درباره مقدار تولید نفت‌گاز این پالایشگاه نیز گفت: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۷ میلیون لیتر نفت گاز در این پالایشگاه تولید می‌شود که در آینده‌ای نزدیک و با راه‌اندازی فاز سوم آن، به روزانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در قالب سه فاز تعریف شده که هر فاز قابلیت تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین مطابق استانداردهای اتحادیه اروپا را دارد. با راه‌اندازی فاز چهارم این پالایشگاه میزان تولید بنزین روزانه کشور به حدود روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس معاون وزیر نفت علیرضا صادق آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفتش را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش یافته و به ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.

اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.

تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.

کد خبر 6094031 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»