Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@08:33:58 GMT

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری از زوار اربعین

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۹۰۸۶

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری از زوار اربعین

سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به برخی کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام و خرید بلیت برای زوار اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی اظهار داشت: زائران اباعبدالله الحسین (ع) هنگام پرداخت هزینه بلیت به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت‌های اینترنتی هزینه‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن بیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیفتند، گفت: به زائران اربعین حسینی توصیه می‌کنیم حتماً به آدرس آن که در نوار ابزار آمده توجه کنند که در آن از پروتکل https استفاده شده باشد، در غیر این صورت سایت مذکور جعلی است.

وی عنوان داشت: همچنین در نوار آدرس این وب‌سایت یک علامت قفل شکل است که تمام الزامات و مشخصات سازمان حج و زیارت قابل‌مشاهده است که اگر اطلاعاتی غیر از اطلاعات این سازمان در آن وجود داشت حاکی از جعلی بودن این سایت بوده و کاربران می‌بایست از ثبت‌نام در آن خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از متقاضیان خواست برای ثبت نام به صورت حضوری به دفاتر مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و از ارائه مدارک هویتی از قبیل: گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کنند.

سرهنگ پاشایی توصیه کرد: زائران برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به نشانی haj.ir مراجعه و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود خودداری کنند و برای تهیه ویزا به دفاتر معتبر و رسمی مراجعه و در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

سرهنگ پاشایی به منظور آگاهی بیشتر زائران اربعین و پیشگیری از وقوع جرایم سایبری و ایجاد مشکل برای هموطنان، توصیه کرد: از اتصال به دستگاه‌های وای فای ناشناس در طول سفر خودداری کنید، در پایان استفاده از اینترنت وای فای تلفن همراه خود را غیر فعال کنید، از ذخیره اطلاعات مهم بانکی برروی حافظه تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهتان است، بپرهیزید و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را دراختیار دیگران قرار ندهید.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را در سایت پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری زائران اربعین کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به کلاهبرداری‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان هوشیار باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش کلاهبرداری تلفنی در ایام ماه مبارک رمضان تحت عنوان برنده شدن در برنامه‌های قرآنی گفت: اگر شهروندان در سازمان معتبری برنده جایزه شوند، اسامی برندگان در سایت‌های رسمی آن سازمان درج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری در ماه مبارک رمضان، کلاهبرداری تلفنی با سوءاستفاده از عناوین رادیو معارف و رادیو قرآن است که در این شیوه، کلاهبردار با شهروندان تماس می‌گیرد و با عنوان اینکه از رادیو معارف تماس گرفته است، از افراد می‌خواهد که آیه‌ای تلاوت کنند و سپس با عنوان اینکه شما با تلاوت صحیح این آیه، برنده جایزه شده‌اید، سعی در باورپذیر شدن این کلاهبرداری دارند.

وی افزود: کلاهبرداران با ترفندها و شگردهای مختلف، شهروندان را مجبور به خواندن کدهای دریافتی روی تلفن همراه خود می‌کنند و با فعال کردن برنامه‌های مورد نظر، موجودی حساب اشخاص را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان با ادعاهایی از قبیل اینکه از رادیو یا صدا و سیما تماس گرفته شده، به گفته‌های مجرمان اعتماد نکنند، زیرا اگر شهروندان در سازمان معتبری برنده جایزه شوند، اسامی برندگان در سایت‌های رسمی آن سازمان درج می‌شود.

مرتضوی با اشاره به حضور ۲۴ ساعته کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا و ارائه مشاوره و خدمات به افراد خاطرنشان کرد: تکیه بر دو اصل واریز نکردن بیعانه و نداشتن اعتماد به افراد ناشناس می‌تواند قوی‌ترین عامل پیشگیرانه در کلاهبرداری‌های رایانه‌ای قلمداد شود و کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

کد خبر 736735

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا درباره تورهای لحظه آخری
  • هشدار پلیس فتا درباره پیامک‌های جعلی
  • شیوه جدید کلاهبرداری با ساخت فیلم جعلی ضرب و جرح | انهدام یک شرکت هرمی در مرکز تهران
  • هشدار کلاهبرداری با هوش‌مصنوعی؛ کشف وب‌سایت‌های خرید جعلی در کشورهای مختلف
  • کلاهبرداری با ترفند «عیدانه ریاست جمهوری»
  • نگاهی به مافیای شرط‌بندی و تجارت فحشاء/ چه کسانی به گسترش شبکه فساد شرط‌بندی کمک کرده‌اند؟ +تصاویر
  • هشدار بانک های کشور: همراه بانک‌ها را فقط از سایت رسمی یا فروشگاه‌های نرم‌افزاری داخلی دانلود کنید
  • نسبت به کلاهبرداری‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان هوشیار باشید
  • کلاهبرداری با ترفند پرداخت عیدانه ریاست جمهوری / مسدود شدن ۴۱۰ حساب بانکی از مجرمان سایبری
  • کلاهبرداران بازار تهران راهی زندان شدند/ کلاهبرداری از ۶۰ نفر به روش اسکمیر