Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:39:51 GMT

100 میلیون یورو به مجتمع فولاد دزفول اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۹۲۴۸

100 میلیون یورو به مجتمع فولاد دزفول اختصاص یافت

دزفول - ایرنا - سرپرست صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: 100 میلیون یورو برای تکمیل مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول با رایزنی صورت گرفته با بانک صنعت، معدن و تجارت کشور اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا امیر حسین نظری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گام نخست مجتمع فولاد دزفول با همت سرمایه گذار با ظرفیت 450 هزار تن در سال راه اندازی شد و گام دوم آن نیز با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در گام دوم با سرمایه گذاری و مشارکت بانک صنعت، معدن و تجارت 100 میلیون یورو به این مجتمع اختصاص یافته که نتیجه تکمیل این مرحله، تولید شمش است.
وی ادامه داد: درخواست 24 میلیون یورو دیگر نیز داده شده که در حال بررسی است و در آینده انجام خواهد شد.
نظری با اشاره به اینکه حمایت از صنایع وظیفه ذاتی این سازمان است گفت:حفظ وضعیت موجود صنایع، راه اندازی واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا و سرمایه گذاری در خوزستان از اولویت ها است و تلاش می شود از ظرفیت های موجود به بهترین نحو استفاده شود.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت:دسترسی به آب های آزاد بین المللی، دسترسی به مرزهای زمینی و داشتن بندرهای متفاوت از جمله قابلیت های خوزستان هستند که باید از این ظرفیت ها برای توسعه صنایع این استان استفاده شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با راه اندازی گام نخست مجتمع فولاد دزفول در پارسال، جوانان زیادی مشغول به کار شدند.
عباس پاپی زاده افزود: مجتمع فولاد روهینا نخستین صنعت بزرگ شمال خوزستان است و با توجه به اینکه دزفول تاکنون فقط قابلیت کشاورزی داشته این کارخانه نخستین گام در جهت توسعه صنعتی این شهرستان است که امیدواریم در ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد داشته باشد.
وی کارخانه روهینا دزفول را جزو سه کارخانه برتر دنیا نامید و گفت:در شرایط کنونی که مورد هجمه دیگر کشورها قرار داریم راه اندازی چنین کارخانه هایی می تواند راهگشا باشد.
پاپی زاده ادامه داد:90 درصد محصول تولیدی این کارخانه به دیگر کشورها صادر می شود که در ارزآوری برای کشور موثر خواهد بود و گام بزرگی در توسعه صنعتی تاریخ دزفول خواهد بود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به وضعیت کارخانه قند این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: زمین 90 هکتاری این کارخانه تحویل داده شده و مرحله خاک برداری در حال انجام است.
وی افزود: تامین آب و برق و مجوزهای زیست محیطی آن انجام شده و در حال طی کردن مراحل ارز آن است که در مرحله قرارداد و سفارش خرید هستیم که بزودی وارد مراحل عملیاتی خواهد شد.
رییس بانک صنعت، معدن و تجارت کشور، و دیگر مسئولان حاضر در این آیین، از روند فعالیت کارخانه روهینا جنوب در دزفول دیدن و در جریان فعالیت های این کارخانه قرار گرفتند.
گام نخست مجتمع فولاد روهینا جنوب ( کارخانه فولاد دزفول ) پارسال با ظرفیت تولید حدود 500 هزار تن میلگرد در سال بهره برداری شد.
7278/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فولاد صنعت معدن صنايع دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد

 علیزاده، با اشاره به اینکه بالاترین میزان تولید را در این کارخانه داریم، گفت: روزانه ۱۶۷ هزار، ماهیانه ۵ میلیون پاکت و سالانه بیش از ۶۰ میلیون پاکت برای سیمان تولیدی استان تولید می‌شود.
 
 علیزاده با بیان اینکه تنوع تولید داریم تصریح کرد: در این کارخانه از کیسه‌های ۳۵ سانتی تا ۹۰ سانتی را تولید می‌کنیم و با دانش متخصصین و تغییراتی که در دستگاه‌ها انجام شده انواع تولیدات کیسه سیمان، کیسه رافیان و کیسه حبوبات را تولید می‌کنیم.
 
 مدیرعامل این کارخانه خاطرنشان کرد: باهمت جوانان و نیروهای متخصصان بومی تحریم‌ها علیه کشورمان هم نتوانست چرخ‌های این شرکت را از حرکت باز دارد به‌طوری‌که یک سری قطعات در این مجموعه توسط متخصصین ما مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده است و در حال حاضر ماشین‌آلات این کارخانه بیش از هفت سال به نحو احسن با ماکسیمم تولید کار می‌کنند .
 
 با توجه به بخش صنعت در سیستان و بلوچستان که از جوان‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود علاوه بر بهره‌گیری از فرصت مناسب اشتغال، سرمایه‌گذارانی که در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند از بازده خوب سرمایه‌هایشان برخوردار شوند.
 
 چرخ صنایع سیستان و بلوچستان و رفع موانع پیشروی صنعتگران و فعالان عرصه صنعت این استان با توجه به نقش مؤثر آنان در رونق و آبادانی منطقه نیازمند عزم ملی و حمایت دولت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد