Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:14:37 GMT

خسته شدگان از قطار انقلاب پیاده شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۹۲۸۲

خسته شدگان از قطار انقلاب پیاده شوند

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکل اصلی ما گروهی است که از آرمانهای عاشورایی و انقلاب خسته شده اند اینان باید از قطار انقلاب پیاده شوند.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در همایش دانشجویی 'عاشورایی می مانیم' در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: مشکل کشور ما با گروهی است که هم مانده اند و پیاده نمی شوند و هم از آرمانها و اصول عاشورایی و انقلاب خسته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: مشکل واقعی ما دشمن خارجی نیست ، دشمن خارجی که قبل از انقلاب اسلامی بر تمام منطقه سیطره داشت، اکنون به خواری و ذلت افتاده که حرفش خریدار ندارد و با آن همه امکانات اقتصادی و نظامی حتی با زور هم نمی تواند حرف خود را به کرسی بنشاند.
وی گفت: برخی فکر می کنند که انقلاب در یک مقطع اتفاق می افتد و بعد تمام می شود و انقلاب اسلامی نیز در سال 57 رخ داد و اکنون دیگر نمی تواند ادامه راه بدهد در حالی که انقلاب ما تمام نشده و در میانه راه است و هدف نهایی انقلاب، توسعه عدل اسلامی در تمام عرصه های اجرایی ، فکری و جریانها و آرمانها قلبی در همه عالم است.
امام جمعه مشهد افزود: در راه پیشبرد اهداف انقلاب، تکلیف نحوه برخورد با دشمن خارجی بر همگان روشن است اما مشکل ما با کسانی است که از اصول و آرمانهای انقلابی خسته شده اند و خیال پیاده شدن از قطار انقلاب را هم ندارند. اینان باید پیاده شوند تا جا برای ادامه فعالیت دیگران در اجرایی کردن اصول انقلاب باز شود.
وی اظهار داشت: این گروه خسته از آرمانهای انقلاب به توجیه مصلحت اندیشی های غلط که جامعه را با چالش های مختلف روبرو می کند پرداخته اند.
وی گفت: هدف حضرت امام حسین (ع) از قیام عاشورا، راه اندازی انقلاب ظلم ستیز و عالم گستر در همه زمانها و مکانها بود و گرنه گروهی با نیت خیر و مصلحت اندیشی مثل ابن عباس به وی توصیه کردند اگر نمی خواهی با یزید بیعت کنی با خانواده ات به یمن برو و در آنجا با امنیت و آسایش زندگی کن و برخی دیگر نیز به طمع جاه و مال به آن حضرت پیشنهاد کمک نظامی قابل توجه دادند که حضرت امام حسین (ع) هیچکدام را نپذیرفت.
آیت الله علم الهدی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این همایش افزود: اگر می خواهید عاشورایی بمانید باید در راه آرمانهای عاشورا و انقلاب به معنای واقعی کلمه ایثار کنید به نحوی که هیچیک از مطامع دنیوی جلودارتان نباشد.
وی اظهار داشت: اگر با ایمان راسخ جای خسته شدگان از آرمانهای عاشورا و انقلاب را پر کردید آنوقت است که عاشورایی می مانید.
وی در پاسخ به پرسشی در باره برخی ناهنجاریها در مشهد گفت: سالانه بیش از 32 میلیون زائر و گردشگر به این شهر می آیند و ما هم مدعی نیستیم که آنها معصوم هستند اما وظیفه شرعی ما برخورد با منکرات است.
امام جمعه مشهد در پاسخ به پرسش دیگری در باره علت ممنوعیت کنسرت در مشهد افزود: باید توجه داشت که امکان ندارد در جایی کنسرت باشد اما ابتذال نباشد، در کجا و کدام شهر سراغ دارید که کنسرت بدون ابتذال در آن اجرا شود لذا وظیفه شرعی و قانونی به ما حکم می کند جلو ابتذال را بگیریم.
همایش دانشجویی 'عاشورایی می مانیم' به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این دانشگاه برگزار شد.
6070 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي همايش عاشورايي دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رژه پیاده و موتوری یگان‌های نیروی‌های مسلح به مناسبت روز ارتش امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در بلوار شهید احمد زاده رشت با حضور مسئولان لشکری و استانی آغاز شد. در آیین روز ارتش آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گیلان، فرماندهان ارشد ارتش و سپاه پاسداران و مسئولان استان حضور داشتند. سخنران مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی در رشت امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی است. برگزاری رژه روز ارتش نمادی از اقتدار و توانمندی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به جهانیان نشان داد. این خبر در حال تکمیل شدن است...  

دیگر خبرها

  • ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم
  • ادیبان ستاره بر دوش
  • آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان
  • پیش بازی بایرن مونیخ - آرسنال؛ خسته از رقابت داخلی، به دنبال فتح اروپا
  • رادیک: وضعیت جسمانی جوکوویچ نگران کننده است
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • روایتی دست اول از عمل جراحی پروستات رهبر انقلاب | هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند چون... | رهبر انقلاب کوهپیمایی و پیاده‌روی روزانه دارند؟
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • «سیدعلی» و حواریون عاشورایی جرقه امید را در دل مومنان روشن کردند