Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تروریستی موسوم به هیئت تحریرالشام یا همان جبهه النصره سابق پس از چندین هفته سکوت در برابر توافق سوچی در بیانیه‌ای از ادامه جنگ و مخالفت با تحویل سلاح‌های خود خبر داد. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، گروه تروریستی هیئت تحریرالشام که چند هفته در برابر توافق سوچی میان روسیه و ترکیه درباره ادلب سکوت کرده بود، در بیانیه‌ای سکوت خود را شکست و با بیان اینکه سلاح خود را تسلیم نمی‌کند، اعلام کرد جنگ را ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه تروریستی ده‌ها هزار نفر از غیرنظامیان را در جریان حملات خود به شهرهای ادلب،‌ اریحا و جسرالشغور آواره کرده بود.

تحریرالشام در بیانیه خود آورده است تاخیر در موضع‌گیری در قبال توافق سوچی نتیجه رایزنی‌ها و ارتباط میان عناصر تشکیل دهنده انقلاب(به زعم این گروه تروریستی) در شمال و نخبگان در داخل و خارج بوده است.

این گروه تروریستی بر ادامه جنگ برای تحقق آنچه به زعم خود اهداف انقلابش خوانده و آزادی اسیران و بازگشت مهاجران بنا به ادعای خود تاکید کرده است.

این گروه با تسلیم سلاح خود به عنوان آنچه به زعم خود سوپاپ اطمینان انقلاب شام خوانده، مخالفت کرده و مدعی شده است در مقابل روسیه یا دولت سوریه تسلیم نخواهد شد و  راه را به سمت دمشق تکمیل خواهد کرد.

یکی از مفاد توافق سوچی، سرکوب تمام گروه‌های تروریستی افراطی و ریشه‌کنی آنها از منطقه خلع سلاح تا پیش از 15 اکتبر بوده که تا کنون هیچ گروه طبقه‌بندی در فهرست تروریسم شامل حزب اسلامی ترکستانی، حراس الدین و هیئت تحریرالشام از این منطقه عقب‌نشینی نکرده‌اند.
انتهای پیام/

 

R36355/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است

بزرگان و علمای «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور، فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از حکومت طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شودگزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد، علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود: «امارت اسلامی، گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • اردن: هرگز میدانی برای جنگ منطقه‌ای نخواهیم بود
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته