Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان برگزار شد. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مراسم آغاز فعالیت خط تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی با هدف توسعه حمل و نقل پاک، ظهر امروز در اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صادق نجفی در آیین آغاز به کار خط تولید و شماره‌گذاری انبوه موتورسیکلت‌های برقی با اشاره به فعالیت 11 هزار واحد تولیدی در اصفهان اظهار داشت: تمام این واحدها پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تمام اهداف وزارت در حوزه صنعت این است که بتواند از همه تولیدکنندگان به ویژه در این مقطعع زمانی استفاده کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صنعت بر اساس دستور رئیس جمهور، حمایت از چند پروژه را به عهده دارد، گفت: در این راستا، نوسازی 240 هزار دستگاه خودرو با اهداف زیست محیطی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در برنامه حمل و نقل ترکیبی است، دولت و شهرداری‌های کلان‌شهرها از حامیان این صنعت‌ها محسوب می‌شوند.

نجفی خاطرنشان کرد: دولت عوارض ورود قطعات مربوط به موتورسیکلت‌های برقی را پایین آورده و در ارز نیمایی قرار داده است.

آمادگی خرید بیش از 200 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی توسط کلان‌شهرها وجود دارد

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به آمادگی خرید بیش از 200 هزار دستگاه موتورسیکلت توسط کلان‌شهرها، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد و تعداد محصول لازم در این زمینه نیز وجود دارد.

وی افزود: دولت از تولید کنندگان با تمام توان با وجود مشکلات، حمایت می‌کند، و هیچ کس حق ندارد جلوی تولید را بگیرد و همه باید در این زمینه همکاری کنند.

نجفی تصریح کرد: از یک هزار و 300 میلیارد تومانی که در بودجه امسال دیده شده، صادرات صنایع کوچک در اولویت قرار دارند و بر این اساس شرایط صادرات برای واحدهای تولیدی مهیاست.

500 ایستگاه شارژ موتورسیکلت برقی در شهر اصفهان ایجاد می‌شود

در ادامه آیین آغاز به کار خط تولید موتورسیکلت‌های برقی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تسهیلات خرید موتور برقی اظهار داشت: تسهیلاتی برای خرید موتور برقی با حمایت شهرداری در نظر گرفته می‌شود.

علیرضا صلواتی افزود: در راستای حمایت شهرداری، قول استاندار مبنی بر حضور 500 هزار موتور برقی در اصفهان محقق می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه 3 سال پیش در نمایشگاهی، قول ایجاد خط تولید موتورهای برقی داده شد، گفت: خوشبختانه با حمایت همه مسئولان، راه‌اندازی خط تولید موتورهای برقی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: با حمایت‌های شهرداری اصفهان برای توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در سطح شهر، 500 ایستگاه شارژ موتورهای برقی در سطح شهر، تعبیه می‌شود تا شهروندان بدون دغدغه موتورسیکلت‌های برقی خود را شارژ کنند.

صلواتی خاطرنشان کرد: محدوده حرکت موتورهای برقی و دوچرخه در شهر در نظر گرفته شده تا شهروندان دغدغه تردد در ترافیک را نداشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای خرید موتور برقی، تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا شهروندان بتوانند به راحتی از این موتورها، خریداری کنند.

بیش از 35 درصد آلودگی در کلان‌شهرها ناشی از آلودگی خودروهاست

در ادامه برنامه، استاندار اصفهان با اشاره به جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی اظهار داشت: افزون بر این شرکت، شرکت‌های دیگر نیز به کار گرفته شود تا در زمان کمتر از 3 سال، بتوانیم رقم 400 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در اصفهان تولید و جایگزین موتورهای بنزینی شوند.

محسن مهرعلیزاده افزود: بیش از 35 درصد آلودگی در کلان‌شهرها ناشی از آلودگی خودروهاست و در حال حاضر در استان اصفهان، یک میلیون و 200 هزار دستگاه موتور سیکلت بنزینی ترد می‌کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طبق آمار، هر یک موتور، سه برابر یک خودروی چهار سیلندر آلودگی ایجاد می‌کند، گفت: استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و دوچرخه می‌توانند در کاهش آلودگی استان تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: تولید و پلاک‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان آغاز شده و امکان تردد در سطح شهر و ظرفیت توسعه استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک در این شهر وجود دارد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: باید برای رفاه حال شهروندان، شرایط ایجاد ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت‌های برقی فراهم شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد تسهیلات برای شهروندان است تا استفاده از موتورهای برقی در جهت کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، نخستین خط تولید و شماره‌گذاری انبوه موتورسیکلت‌های برقی در استان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، استاندار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران شهری امروز راه‌اندازی شد. در حال حاضر ظرفیت تولید 130 هزار دستگاه در سال را دارد و این موتورها دارای گواهینامه استاندارد ملی و پلاک ملی به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده با هدف اصلاح و بهبود نژاد در استان اصفهان تولید شود.
محمدرضا عباسی با اشاره به اینکه تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا به‌عنوان یک محصولاستراتژیک و راهبردی در تامین گوشت سفید است، افزود: سال گذشته حدود ۹۰ میلیون تخم چشم زده در استان اصفهان تولید شده است.
وی با بیان اینکه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا از جمله محصولاتی است که کشور‌های زیادی خریدار آن هستند، گفت: سال گذشته برای نخستین بار ۹۰۰ هزار قطعه از این محصول به تاجیکستان و افغانستان صادر شد.
عباسی ادامه داد: تولید انواع ماهیان خوراکی در استان اصفهان در یک سال اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن پنج درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۰ هزار تُن رسید.
بر اساس سند امنیت غذایی در افق سال ۱۴۱۱ وزارت جهاد کشاورزی، تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُنی آبزیان در کشور برنامه‌ریزی و سهم هریک از استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی