Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با بیان اینکه 11 موکب در مسیرهای نجف تا کربلا طی ایام اربعین استقرار خواهد یافت، گفت: 45 ایستگاه صلواتی یکم تا 12 آبان ماه در استان همدان به زائران اربعنی حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، علی بقایی امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از سال ۹۳ ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان میزبان زائران حسینی بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۵ این ستاد رونق گرفت و رسماً تشکیل شد و با اخذ مجوز کار خود را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه هدف تصدی‌گری فعالیت‌های ستاد نیست، بلکه هدف ساماندهی و سازماندهی، خدمات‌ در این ایام است، گفت: ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین کاملاً مردمی است و به هیچ سازمانی وابسته نیست؛ اگرچه نهادها و سازمان‌ها هم کمک می‌کنند اما عمده زحمات بر دوش مردم است.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با اشاره به فعالیت سه ستاد در حوزه اربعین در استان همدان، بیان کرد: ستاد پشتیبانی اربعین  کارهای زیرساختی و پشتیبانی را انجام می‌دهد؛ ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی استان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات فقط در موکب‌های نجف و کربلا فعالیت خواهد داشت، افزود: 11 موکب در مسیرهای نجف تا کربلا مستقر است که عمده آنها در کربلا فعالیت دارند.

بقایی با اشاره به فعالیت ۴۵ ایستگاه صلواتی در استان، تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی از یکم آبان ماه فعالیت خود را برای ارائه خدمت به زائران حسینی آغاز می‌کنند و تا ۱۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ در ایستگاه‌های صلواتی امکان سرو غذای گرم و سرد، چای و خواب و استراحت، اقامه نماز، فعالیت‌های فرهنگی و پخش مداحی و دربعضی از ایستگاه‌ها امکان اسکان و استحمام برای زائران وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌میایون و 600 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از همدان تردد کردند، ادامه داد: سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر از زائران عبوری از همدان، خدمات دریافت کردند.

استان همدان مسیر تردد زائران ۱۴استان

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان خاطرنشان کرد: استان همدان مسیر تردد زائران ۱۴استان از 4 ورودی است؛ زائران زنجان از شیرین‌سو و کبودراهنگ، زائران استان‌های شمالی و قزوین از ورودی رزن، زائران استان‌های مرکزی از آزادراه همدان و زائران استان‌های مرکزی، قم و اصفهان از ورودی ملایر وارد استان همدان می‌شوند.

وی با اشاره به دو خروجی استان برای زائران، یادآور شد: اسدآباد خروجی اصلی و تویسرکان خروجی فرعی زائران است؛ 190 کیلومتر از مسیر آزادراه کربلا متعلق به همدان است.

بقایی با اشاره به مشکلات طی سال‌های گدشته در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: عمده مسائل و مشکلات در سال‌های گذشته نمازخانه و سرویس بهداشتی بود که بخشی از این مشکلات حل شده است.

دستگاه‌های دولتی برای ساخت زائرسراهای دائمی کمک کنند

وی خواستار کمک دستگاه‌های دولتی برای ساخت زائرسراهای دائمی شد و گفت: زائرانی که ز استان همدان عبور می‌کنند همدان را به عنوان دارالمومنین می‌شناسند و با ایجاد زائرسرای دائمی در ایام تردد زائران می‌توانند، خدمات خوبی ارائه دهند.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان بیان کرد: زائرسرای دائمی غیر از ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی می‌تواند به در راه ماندگان و در موارد دیگر نیز کمک‌رسانی کرده و خدمت ارائه دهد.

وی شعار محوری امسال خادمان مردمی را «با اربعین تا ظهور» و شعار هرساله را «همه خادمیم» دانست و افزود: باید ظرفیت ارائه خدمت به زائران حسینی به همه مردم منتقل شود و خدمات‌رسانی به زائران را باید فراگیر کنیم.

بقایی در ادامه تصریح کرد: امسال برخی شیطنت‌ها در حوزه رسانه‌ای شکل گرفت تا بین ملت عراق و ایران تفرقه ایجاد شود و هدف بحث اربعین بود که امسال جدی تر و پرشورتر برگزار می‌شود؛ امسال شعار جهان اسلام «حب‌الحسین یجمعنا» است که محبت امام حسین (ع) همه را دور هم جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خدمت‌رسانی به زائران از تمام نقاط کشور در سطح استان فراهم شده است، ادامه داد: سامانه تلفنی ۳۱۳۸ شماره تماس امداد زائراست، امداد زائر به برکت نیت پاک خادمان در ستاد و ایستگاه‌ها امسال به جز همدان در چهار استان دیگر ازجمله ایلام، کرمانشاه، لرستان و مازندران هم فعال شده است؛ سال گذشته حدود 5 هزار نفر با این سامانه تماس داشتند وخدنات دریافت کردند.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی بین استان‌ها در قم، خاطرنشان کرد: مقرر شد ظرفیتی ایجاد شود که این کار خدمت‌رسانی که ابتکار استان همدان است در کل کشور نهادینه شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالان ستادهای مردمی در سایر استان‌های نیز تلاش می‌کنند این کار را جاری کنند، یادآور شد: اگر این امکان فراهم شود شاید سال آینده همه استان‌ها از این مزیت برخوردار شوند.

۷۰ درصد ایستگاه‌های صلواتی همدان امکان شب‌مانی دارند

بقایی در ادامه در خصوص ظرفیت شب‌مانی ایستگاه‌های صلواتی اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد ایستگاه‌های صلواتی امکان شب‌مانی دارند، ایستگاه‌های فاقد این ظرفیت نیز حسینیه پشتیبان دارند؛ ایستگاه‌های صلواتی استان همدان امکان شب‌مانی 100 هزار نفر را دارد.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ به دلیل برف و کولاک، 30 هزار نفر در استلن همدان اسکان داده شدند، گفت: اسکان‌ها عمدتاً در شهرهای بهار، اسدآباد و فامنین و تعدادی نیز در رزن، کبودراهنگ و ملایر صورت گرفت.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان  بیان کرد: حسینیه امام (ره) یکی از محل‌های پشتیبان برای اسکان اضطراری احتمالی است و در صورت نیاز و تقاضای بیش از حد می‌توانیم از این ظرفیت‌ نیز استفاده کنیم؛ حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و بعضی از مساجد نیز برای پشتیبانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه همه اهالی استان همدان خادم هستند، افزود: اگر تکریم زائران در همدان نهادینه شود، روحیه ایثار، خدمت‌رسانی و توجه به هم نوع نیز نهادینه می‌شود؛ مردم بدون چشم داشت و مخلصانه خدمت‌رسانی می‌کنند و رسانه‌ها باید بتوانند خدمتگزاری به زائران اربعین را فرهنگ‌سازی کنند.

مسئول امور روحانیون و ادارات ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان نیز با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س)، اظهار کرد: افتخار خدمت به زائران در اربعین تبدیل به عاشورای دوم شده است، در فرهنگ عراقی‌ها اربعین رامحکم‌تر و با شکوه‌تر از عاشورا برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی به حضور میلیونی زائران در همایش بزرگ اربعین، گفت: خدمت به زائران اربعین حسینی در ایران و در همدان که در مسیر زائران قرارگرفته، با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی انجام می‌شود؛ استان همدان در این خصوص نسبت به سایر استان‌ها فعال‌تر است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ ایستگاه صلواتی در مسیر رفت و برگشت زائران در استان همدان، بیان کرد: در ایستگاه‌های صلواتی خدمات پذیرایی، شب‌مانی و استراحت زائران در نظر گرفته شده است.

مسئول امور روحانیون و ادارات ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان افزود: خبرنگاران نقش مهمی در بیان خدمت‌رسانی به زائران دارند و زبان گویا در این موضوع هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزبان قریب ۱.۵ میلیون زائر اربعین در استان باشیم که باید از هم‌اکنون استان را برای پذیرایی از آنها آماده کنیم. 

محمدطیب صحرایی، امروز (۱۲ اردیبهشت) در نشست با جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، با اشاره به اهتمام استان برای خدمت‌رسانی مطلوب به زوار اربعین، گفت: در پی توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار اربعین در استان هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه انجام اقدامات لازم برای سهولت بخشی به تردد زوار اربعین و ساماندهی موکب‌ها همه جانبه پای کار هستیم، گفت: باید در مرز خسروی تعدادی موکب توانمند داشته باشیم که به زوار پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشند.

صحرایی در ادامه در پی درخواست مسئولین ستاد عتبات عالیات برای اختصاص قطعه زمینی به نام زمین کشتارگاه در محدوده سه راهی نصرآباد در مرز خسروی برای خدمات‌رسانی به زوار، گفت: برای ارتقاء خدمات‌رسانی به زوار اربعین از هیچ همکاری کوتاهی نمی‌کنیم. زمین کشتارگاه هم به شرطی که شائبه‌ای نداشته باشد در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در صورتی هم که به هر دلیلی امکان استفاده از زمین کشتارگاه مهیا نشود، از دیگر ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا مجموعه ستاد بازسازی عتبات بتوانند خدمات‌رسانی مطلوبی به زوار اربعین داشته باشند.

مواکب مردمی برای خدمات رسانی بهتر به زوار عتبات عالیات نیاز به ساماندهی دارند 

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه  نیز در این نشست با بیان اینکه مواکب مردمی برای خدمات رسانی بهتر به زوار عتبات عالیات نیاز به ساماندهی دارند، گفت: نیاز است یک طراحی قوی داشته باشیم تا موکب‌های توانمند در مرز خسروی برپا شوند تا بتوانند خدمات قابل قبولی در حوزه اسکان و تغذیه به زوار ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید چینش مواکب را تغییر بدهیم، گفت: ساماندهی موکب‌ها نیاز ضروری امسال مرز خسروی است و این ساماندهی باید بگونه‌ای باشد که خدمات اسکان، تغذیه و حتی آبرسانی به طور مستمر در محدوده مرز خسروی وجود داشته باشد تا بتوانیم جوابگوی جمعیت قریب ۱.۵ میلیونی پیش‌بینی شده برای تردد از مرز خسروی باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل اسکان مشکل جدی استان در پیاده‌روی اربعین است، ادامه داد: برای اسکان زوار پیاده روی اربعین هم در مرز خسروی و هم در عراق مشکل داریم و نیاز است برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: در سه سال آتی برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار پیاده‌روی اربعین نیاز به راه اندازی یک نیروگاه حداقل ۴۰ مگاواتی در مرز خسروی وجود دارد.

بنا داریم در جهت خدمات‌رسانی بهتر به زوار موکب های کوچک را با هم ادغام کنیم

به گزارش ایسنا، مجید نامجو جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور  نیز در این نشست با اشاره به اهتمام ستاد بازسازی عتبات عالیات برای خدمات‌رسانی بهتر به زوار اربعین در مرز خسروی، گفت: بنا داریم برای خدمات ‌رسانی بهتر به زوار، موکب‌های کوچک را با هم ادغام کنیم.

نامجو با بیان اینکه برای خدمات رسانی مطلوب به زوار اربعین در مرز خسروی زیرساخت احتیاج داریم، گفت: در بازدیدهای صورت گرفته زمینی که به عنوان زمین کشتارگاه شناخته می شود را مشاهده کردیم که تقریبا در چند سال گذشته استفاده زیادی از آن نشده که درخواست داریم این زمین در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار بگیرد تا بتوانیم از آن برای خدمت‌رسانی به زوار استفاده کنیم.

وی افزود: اگر مجوز استفاده از زمین کشتارگاه به ستاد بازسازی عتبات عالیات داده شود، از همین الان مقدمات کار خدمت رسانی به زوار در آن را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه صلواتی در شب شهادت امام صادق (ع) توسط مردم بردسکن
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین