Web Analytics Made Easy - Statcounter

­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز، شرایط بد آب و هوایی در ایتالیا موجب تعطیلی برخی از مدارس در جنوب این کشور و اعلام شرایط فوق العاده شده است.  مناطق ساردنیا و کورسیکا در ایتالیا در انتظار بارش های شدید باران و آب گرفتگی معابر است. بر همین اساس، اداره هواشناسی ایتالیا در این مناطق شرایط فوق العاده اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط در جنوب این کشور در منطقه کالابریا نیز مانند ساردنیا و کورسیکا اعلام شده است.
بر همین اساس، ده روز پیش بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل، یک زن جوان به همراه دو فرزند خود، جان باختند.
جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا نیز بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل، با مشکل مواجه شده است. در منطقه سیراکوزا در جزیره سیسل، تعداد سی و پنج نفر از ساکنان آن بر اثر بارش بارای و جاری شدن رودخانه ای از گل و لای، در داخل یک رستوران محبوس شده بودند که توسط نیروهای پلیس، آتش نشان و سازمان حمایت های مردمی، نجات داده شدند.
در همین زمینه، پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان کوتیدیانو نیز در گزارش جداگانه ای نوشت، به علت جریانات جوی، شرایط هشدار در جنوب ایتالیا اعلام شده است. بر همین اساس و به علت بدتر شدن شرایط جوی، دیروز مدارس مناطق مختلفی در جنوب ایتالیا از جمله کاتانتزارو و کروتونه تعطیل اعلام شد. امروز نیز جوزپه فالکوماتا شهردار منطقه رجو کالابریا دستور داد تمامی مدارس ابتدایی منطقه تعطیل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایتالیا باران سیل تعطیل کالابریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران/ بارش باران در ارتفاعات

آفتاب‌‌نیوز :

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد، گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار برف مورد انتظار است.

از روز جمعه (۳۱ فروردین) در بخش‌هایی از استان به‌ویژه جنوب و غرب وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعات‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز پنجشبه (۳۰ فروردین ) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای  ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۶  درجه سانتیگراد، گرمترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به فعالیت پراکنده سامانه بارشی آورده است: از بعد از ظهر سه شنبه تا چهارشنبه (28 و29 فروردین) بارش باران، رعد و برق، بارش خفیف برف و کولاک برف در قله‌ها و ارتفاعات بالادست در ارتفاعات استان تهران به‌ویژه میگون، ایستگاه ۷ توچال و سنجش آلودگی فیروزکوه پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی و اختلال موقت در تردد مسیرهای کوهستانی، امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست، احتمال رخداد صاعقه و در نقاط مستعد بارش و تگرگ دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط درتردد خودروها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه صعود به ارتفاعات بالادست، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان
  • بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران/ بارش باران در ارتفاعات
  • (ویدئو) بارش کم‌سابقه باران و جاری شدن سیل در دبی
  • مدارس هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر و فارس تعطیل شدند
  • سیلاب‌ها در مسیر جنوب ایران؛ مدارس اين استان‌ها تعطیل شد
  • مدارس هرمزگان فردا غیرحضوری شد
  • مدارس هرمزگان روز سه شنبه ۲۸ فروردین غیرحضوری شد
  • مدارس جنوب کرمان به غیر از کهنوج تعطیل اعلام شد
  • بارش باران و جاری شدن سیل در رودخانه‌های فصلی منطقه کدکن