Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید وجیه الله موسوی میرکلایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ساخت هرشاخه گیر حدود 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تخصیص این میزان اعتبار، این بندها تا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وی اظهار داشت: اگر بارندگی شدید و ادامه دار دیگر در غرب مازندران رخ دهد احتمال آنکه شاهد جاری شدن دوباره سیل در این منطقه باشیم دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: آثار برجای مانده از سیل اخیر نشان داد که طرح های آبخیزداری و نیز سدسرشاخه گیر در مناطقی از عرصه های جنگلی از جمله 'نیرنگ '، 'ماشلک ' و 'کاظم رود' حوزه غرب مازندران اثربخشی خوبی در کاهش خسارت ها به زیرساخت ها داشته است.
موسوی میرکلائی افزود: گزارشی راجع به این موضوع به اطلاع تیم کارشناسی اعزام شده برای بررسی علل وقوع سیل به غرب مازندران رسانده شده و امیدوارم که این موضوع بزودی در دستور کارسازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری قرارگیرد.
روز گذشته دست کم 8 نفر از کارشناسان حوزه آبخیز و منابع طبیعی به غرب مازندران سفر کرده اند و بنا به دستور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری قرار است این کارشناسان در این سفر 2 روزه (دیروز و امروز ) گزارشی جامع در مورد علت وقوع سیل تهیه کنند.
بارندگی شدید به همراه سیل در 13 مهرماه در مازندران حدود 700 میلیارد تومان به استان خسارت زد که بیشترین این خسارت مربوط به غرب این استان بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: امسال نیز حدود 14 میلیارد و 80 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح آبخیزداری در 6حوزه آبخیز غرب مازندران اختصاص یافت.
موسوی افزود: زیر پروژه های مدیریت آبخیز شامل آبخیزداری و کنترل سیل و جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره سازی آب، کاداستر اراضی، مبارزه با آفات وامراض، بنچ مارک، سوخت رسانی، استفاده از انرژی خورشیدی (گرمایش)، حفاظت ومشارکتهای مردمی، تولید نهال، بذر کاری و بذرپاشی، تثبیت بیولوژیکی و مکانیکی، مستندسازی و استفاده از توان و ظرفیت جوامع محلی می باشد.
مازندران دارای 2 حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.
حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از 662هزار هکتار، معادل27،9 درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.
7078 / 1602/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران جنگل سیل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید

با توجه به نامگذاری شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» پروژه کنترل سیلاب و آبخوان‌داری طغر شهرستان اقلید با مشارکت شرکت تولیدی کشاورزی سبزه زار این شهرستان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای ساخت و تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با مشارکت این واحد تولیدی احداث می‌شود.

حجت‌الله مرادی بیان کرد: برای ساخت این پروژه ۷۶ هزار و ۵۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۱۲هزار و ۲۶۵ متر مکعب حجم عملیات سنگی ملاتی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، حجم مدیریت سیلاب سالانه در این طرح را ۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: مساحت این حوزه آبخیز ۵۷ هزار و ۳۰۰ هکتار است.

مرادی تصریح کرد: این پروژه آبخیزداری از طرح‌های مهم و شاخص شهرستان است که می‌تواند با مدیریت روان آب‌های سطحی تحول خوبی در بخشی از شهر اقلید ایجاد کند.

او افزود: تکمیل این پروژه علاوه بر کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها نقش بسزایی در تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تقویت منابع آبی و افزایش پوشش گیاهی نیز دارد.

مرادی هدف از احداث این طرح را پیشگیری از خسارات ناشی از سیل، کنترل روان آب‌ها، جلوگیری از فرسایش و تخریب خاک، کمک به تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و احیای عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این پروژه آبخیزداری در مدت یکسال ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام