Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد ؛ کیوان وفایی  افزود: هم اینک 16 نفر متقاضی احداث نیروگاه گازی مقیاس کوچک در استان به شرکت توزیع نیروی برق تقاضا ارسال کرده اند که موافقت های لازم در این ارتباط صادر شده است.
وی افزود: از این تعداد متقاضی تاکنون به دلیل مشکلات مالی و نوسانات اقتصادی حاکم بر بازار ، هیچ کدام به مرحله اجرا و بهره برداری نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وفایی بیان کرد: ظرفیت موافقت نامه های صادر شده برای ساخت نیروگاه های گازی در استان 136 مگاوات بوده که 37 مگاوات از این میزان ظرفیت دارای اعتبار قانونی است.
وی عنوان کرد: مابقی این ظرفیت به دلیل مراجعه نکردن سرمایه گذاران از اعتبار قانونی ساقط شده و پرونده های آن به حالت راکد درآمده است.
رئیس گروه بازار برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هزینه ریالی مورد نیاز برای تولید هر مگاوات واحد نیروگاهی از نیروگاه گازی مقیاس کوچک معادل یک میلیون دلار است و تولید هر مگاوات سبب اشتغالزایی پنج نفر به طور مستقیم خواهد شد.
وفایی افزود: نیروگاه های گازی که اکنون پرونده آن ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی درحال اجرایی شدن است در شهرستان های بویراحمد، دنا و گچساران احداث می شوند.
وی گفت: برق تولیدی این نیروگاه ها با انعقاد قرارداد خرید تضمینی با وزارت نیرو خریداری می شود و سرمایه گذار در زمینه فروش برق تولیدی مشکلی نخواهد داشت.
رئیس گروه بازار برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هزینه ریالی احداث نیروگاه های گازی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پارسال سه برابر شده است این درحالی است که نرخ خرید تولید انرژی از این نیروگاه ها هنوز تغییر نکرده است.
وفایی گفت: افزایش نیافتن قیمت خرید برق توسط وزارت نیرو متناسب با افزایش هزینه های احداث یکی دیگر از دغدغه های سرمایه گذاران و کم شدن انگیزه آنان برای احداث نیروگاه های گازی مقیاس کوچک در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با تاکید بر فراهم نمودن بستر های استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی، ابراز داشت: تولید انرژی با بهره گیری از منابع گازی برای نسل های آینده یک ضرورت انکارناپذیر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نیروگاه گازی شرکت برق بازار برق کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس ستاد امر به معروف استان با اشاره به اجرای طرح بازرسی از مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: مرحله نخست طرح نور که با هداف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا می‌شود، تذکر و ارشاد است.
حجت الاسلام پیش قدم با تأکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی، سیاسی و نوعی قانون شکنی است، افزود: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی شود.
وی با تأکید بر لزوم تبیین گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، بیان کرد: پایه و اساس طرح نور با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است، اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.
پیش قدم ادامه داد: به همت گروه‌های مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، بازرسی و تذکر لسانی از مراکز درمانی و بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد آعاز شد.
این طرح در راستای مطالبات مردمی و اجرای قانون درمراکز درمانی استان شروع شده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد