Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ از زﻣﺎن ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ اول، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﺎدی ﺑﺮای ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ. ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ در ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻧﻤﺎد ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده و ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن از اﯾﻦ ﻋﺼﺎ وﺟﻮد دارد، اﻣﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ رﻧﮓ ﺳﻔﯿﺪ ﺑﺮای ﻫﻤﮕﺎن ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﻗﺎﺑﻞ روﯾﺖ اﺳﺖ، ﺑﺮای ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﺧﻄﺮاﺗﯽ ﮐﻪ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن را ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، اﯾﻦ رﻧﮓ در ﺗﻤﺎم دﻧﯿﺎ ﺑﺮای ﻋﺼﺎی راﻫﻨﻤﺎی آﻧﻬﺎ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺷﺪه اﺳﺖ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بانک مسکن همواره سعی در گسترش خدمات خود به تمامی مشتریان داشته است. در سال های گذشته، افراد کم توان از لحاظ بینایی و افراد سالمند، نمی توانستند از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند و این موضوع باعث کاهش مطلوبیت خدمات دهی به این افراد شده بود. اما در اسفند ماه سال 1396، بانک مسکن با راه اندازی سامانه آوا، گامی بزرگ برای ارایه خدمات بانکی به این افراد کم توان برداشته است.

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، در گفت و گو با هیبنا، در این سامانه که بر روی برخی از دستگاه های خود پرداز قرار دارد، تمامی متن ها شامل مواردی نظیر نام و نام خانوادگی، مبالغ، شناسه قبض و پرداخت، صورتحساب، شرح خطاها و نتایج ارسالی قابل قرائت توسط دستگاه خودپرداز خواهد بود و به صورت پارامتریک قابل تعریف است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در زمان سرویس دهی به مشتریان متن ها به شکل مکانیکی وجود دارد، اما این سامانه به شکل پویا و داینامیک، عملیات را از طریق آوایی به اطلاع مشتریان می رساند و به شکل صوتی خدمات بانکی را ارایه می کند. این موضوع برای افراد کم توان، نابینا و کم بینا و همچنین افراد سالخورده که برای ارتباط با سیستم های مکانیکی، دچار مشکل هستند، طراحی شده است. با فعال شدن این سامانه، فرد در یک خود پرداز قرار می گیرد و این سامانه نحوه تراکنش را به اطلاع مشتری می رساند که این کار با ملاحظات امنیتی صورت می گیرد.
ایزدی با بیان این که این سیستم در حال حاضر در چهار دستگاه از دستگاه های خودپرداز پیاده شده است، گفت: این چهار دستگاه نزدیک مراکز آموزشی نابینایان و کم بینایان است. که البته با شرکت های پشتیبان در حال مذاکره هستیم که این سیستم در تمامی دستگاه های خودپرداز بانک مسکن راه اندازی شود.
 
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن همچنین اظهار داشت: بانک مرکزی در راستای ارایه خدمات بهتر به روشندلان اقداماتی نظیر تعبیه علامات برجسته در گوشه اسکناس ها، سطوح ویژه حرکت نابینایان در شعب، تجهیز خودپردازها به کلید برجسته و تجهیز اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان را انجام داده و شبکه بانکی را نیز ملزم به توسعه ارایه خدمات دسترس پذیر برای شهروندان نابینا کرده است.
 
وی در پایان یادآور شد: گرامیداشت روز عصای سفید، با حمایت چند سازمان و ارگان از جمله سازمان بهزیستی کشور، انجمن نابینایان و همچنین بانک مسکن، صبح فردا در سالن ایوان برگزار خواهد شد.
 
لازم به ذکر است، پیش تر سامانه آوا، بانک مسکن، برنده اول جایزه دکتر نوربخش در حوزه مسوولیت اجتماعی شده بود. این جایزه در سال گذشته توسط مسوولان بانک مرکزی به بانک مسکن اهدا شد و از ارایه این خدمت اجتماعی قدردانی شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک مسکن حمایت جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی، گفت: چهار هزار و ۲۴ متقاضی مسکن در بخش روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی اکبر اسدی ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان مرکزی، اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم به سمت ساخت مجتمع‌های مسکونی است تا سرعت و قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان کمتر شود.  

سرپرست معاونت  عمرانی استانداری مرکزی افزود: چهار هزار و 24 متقاضی مسکن در بخش روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد با یک‌هزار و 270 متقاضی قرارداد بسته شد، لازم است تا پایان فروردین ماه حداقل چهار هزار متقاضی تسهیلات بانکی خود را دریافت کنند. انتظار می‌رود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک‌هزار و 300 واحد مسکونی را تا پایان سال به متقاضیان تحویل دهد. 

واگذاری قطعات 200 متری در راستای طرح جوانی جمعیت

سعید میرزایی، مدیرعامل عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران در این نشست اظهار داشت: 9 هزار متقاضی در استان در حال گرفتن پروانه ساخت، تایید نقشه و برخی پیمانکاران درحال ساخت هستند، قرارداد واگذاری قطعات زمین 200 متری نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده که در چهار محله شهر جدید امیرکبیر پیش بینی شده است. 

وی بیان کرد: 141هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد 40 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند. 

مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی 3404 مورد است

علی عسگری، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی نیزدر این نشست، اظهار داشت: از محل اعتبارات تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، 8 هزار سهمیه به بانک‌ها اختصاص یافته که چهار هزار و23 مورد به بانک‌ها معرفی شدند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک هزار و 270 مورد معادل 16 درصد سهمیه ابلاغی، قرارداد تسهیلات 350 میلیون تومانی منعقد شده است، مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی سه هزار و 404 مورد است. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به همت مشتریان و کارکنان بانک مسکن
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • کاخ سفید: به دلیل محکوم نشدن حماس در قطعنامه شورای امنیت از آن حمایت نکردیم
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳