Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا حصاری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر معاونت غذا و داروی گیلان برگزار شد با اشاره به روز جهانی غذا، اظهار کرد: ۱۶ اکتبر همزمان با ۲۴ مهر ماه به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده است.

حصاری افزود: هدف از نامگذاری این روز در جهان آگاهی و آشنایی مردم با امنیت و ایمنی غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای دنیای بدون گرسنه تا سال ۲۰۳۰ شعار امسال روز جهانی غذا است.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی در سایه تشدید نظارت‌ها را از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای دو هزار و ۶۰۰ تُن محصول غذایی اعم از کنسروی، کیک و کلوچه و چای به منظور صادرات پروانه بهداشتی صادر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازرسی و نظارت از ۵۶۶ واحد تولیدی غذایی شش ماهه نخست سال جاری در این استان، تصریح کرد: در این بازدیدها ۵۹۰ مورد نمونه برداری از کالاها انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده تخلف برای ۱۶ مورد، اظهارکرد: بیشترین محصولات توقیف شده در بازرسی ها سویا، کنسرو، فرآورده‌های لبنی، چای، مواد اولیه نان و شیرینی، گردو و ادویه بوده است.

به گفته این مسئول تولیدکنندگان محصولات تراریخته در استان گیلان باید برچسب تراریخته را برروی محصولات خود درج کنند.

حصاری با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد محصولات تولیدی در گیلان از برچسب راهنمای تغذیه‌ای برخوردار هستند، افزود: گیلان ۲۹ واحد بسته بندی برنج، ۵۶ واحد بسته بندی چای و ۱۵ خط روغن کشی زیتون است.

کد خبر 4431175

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی گیلان نشست خبری اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز شهرکرد خرم آباد سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان

درویشعلی حسن زاده گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

او افزود: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود