Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- کنگره ملي خانواده 24 و 25 مهرماه با حضور سازمان هاي مردم نهاد حوزه خانواده در مجتمع آدينه تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي آريا، در نشست خبري اين کنگره  که با حضور کمال اکبري معاون مشارکتهاي اجتماعي سازمان امور اجتماعي، حجت الاسلام رضا رويت مدير عامل بنياد ملي خانواده و سيد فضه حسيني دبير علمي اولين کنگره خانواده اعلام شد که  اين کنگره 24 و 25 مهرماه با حضور مسئولان کشوري، اساتيد دانشگاهي، نخبگان و سازمان هاي مردم نهاد حوزه خانواده در مجتمع آدينه تهران برگزار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اجراي اولين کنگره ملي خانواده بر اساس نيازهاي کشور
کمال اکبري معاون مشارکتهاي اجتماعي سازمان امور اجتماعي در اين نشست خبري عنوان کرد: خانواده مهمترين نهاد اجتماعي است و آنچه براي ما به عنوان جامعه اسلامي مورد نظر است بايد خانواده اي پيشرو و استوار داشته باشيم.
وي افزود: امروز در تمام دنيا پيشرفت کشورها از رهگذر خانواده ها اتفاق مي افتد و مهمترين رکن توليد و تربيت نسل بشر خانواده است.


اکبري گفت: در نگاه ديني و داشته هاي قديمي ما هم توجه ويژه اي به خانواده شده و به فرمايش حضرت پيامبر(ص) هيچ بنايي در اسلام عزيزتر از ازدواج نيست.
وي با اشاره به اولين کنگره ملي خانواده افزود: اين کنگره هم بنا بر نياز کشور طراحي و تدارک ديده شده است و مهمترين کار مد نظر ما در اين کنگره فعال سازي نهادهاي مردمي  و تشکل هاي عمومي کشور است و فعالسازي نهادهاي مردمي و تشکل هاي عمومي در موضوعات مورد نياز و هماهنگ کردن و هماهنگ کردن مداخلات صحيح و دقيق سازمانهاي مردم نهاد در امور اجتماعي کشور است.
معاون مشارکتهاي اجتماعي سازمان امور اجتماعي ادامه داد: امور اجتماعي بايد از سوي مردم مورد توجه قرار گيرد و مردم نسبت به اين مسائل حساس تر شوند. در واقع مردم هستند که بايد به کنترل آسيب ها و افزايش نشاط و ساماندهي مسائل ورود کند.
وي تاکيد کرد: امروز سازمانهاي مردم نهاد توانمندي تشکيل شده است که وظيفه ما ساماندهي آنها و استفاده از ظرفيتشان در حل آسيب ها است. در اين کنگره هم نگاه ما اين است که با هم افزايي و کنار هم قرار گرفتن سازمانهاي مردم نهاد بتوانيم از ظرفيت حداکثري آنها بهره مند شويم.
اکبري تصريح کرد: بنياد ملي خانواده در اين حوزه پيشقدم شده و کار و مسئوليت را برعهده گرفته تا با همکاري همه نهادها شاهد يک اتفاق بزرگ در حوزه خانواده باشيم.
معاون مشارکتهاي اجتماعي سازمان امور اجتماعي گفت: در اين همايش که اولين همايش بزرگ نخبگان و سازمانهاي مردم نهاد حوزه خانواده در سطح کشور است، سازمانهاي مردمي در موضوع مهمي در کنار هم قرار مي گيرند و براي هم افزايي و به اشتراک گذاشتن تجربيات مداخله در امور اجتماعي و ... با هم ديدار مي کنند.
وي ادامه داد: امروز نزديک به هزار سازمان مردم نهاد قابل توجه در کشور فعالند. در حوزه مشاوره، ازدواج، تهيه مايحتاج و ... و اميدواريم اين کنگره بتواند به عنوان سازماندهي کننده به افزايش خدمات و کاهش آسيب ها منجر شود.
اکبري گفت: اگر بخواهيم جامعه اي پويا و با نشاط داشته باشيم شرط آن داشتن خانواده اي پويا و با نشاط است.


حضور 700 مجموعه مردم نهاد در اولين کنگره ملي خانواده
حجت الاسلام رضا رويت مدير عامل بنياد ملي خانواده در اين نشست گفت: هرگاه پاي مردم در ميان باشد، مشکل رفع شده اي باقي نمي ماند و بزرگترين بحران ها با حضور مردم مرتفع شده است. نمونه آن دفاع مقدس است که با وجود هجوم سراسري و بين المللي، با حضور مردم و البته ساماندهي آنها رفع شد و به پيروزي انجاميد.
وي افزود: هرکجا مسئله جدي وجود داشته باشد مردم دست در دست حاکميت مي گذارند و موضوع حل مي شود.
رويت با بيان اينکه حوزه خانواده با مسائل و آسيب هايي روبروست، تصريح کرد: واقعيت اين است که ما در بعضي حوزه ها، داراي آسيب هاي جدي هستيم. به نظر مي رسد اين حوزه هم اگر بخواهيم مسائلش به درستي رفع شود چاره اي جز اين نيست که مردم ورود جدي داشته باشند.


مدير عامل بنياد ملي خانواده با بيان اينکه هر کجا يک اتفاق خوب در حوزه خانواده مي افتد، يک سر آن مردم و مجموعه هاي مردم نهاد قرار دارند، اظهار داشت: امروز در شيراز، يزد، اصفهان، شمال کشور و غيره شاهد حرکت هاي بسيار جدي مردمي در حوزه خانواده هستيم. هر کجا موفقيتي مي بينيم يک بال و بازوي آن مردم هستند که به کمک حاکميت آمده اند.
وي با بيان اينکه وزارت کشور در حوزه خانواده به درستي ورود پيدا کرده است، يادآور شد: قوه قضائيه، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بنياد ملي خانواده همه به ميدان آمده اند تا اولين کنگره بنياد ملي خانواده که متشکل از گروه هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد است، تشکيل شود.
مدير عامل بنياد ملي خانواده با بيان اين مطلب که بيش از 700 مجموعه مردمي در اين کنگره گرد هم مي آيند، گفت: هدف اصلي از برگزاري اين کنگره در وهله اول شناسايي ظرفيت هاي مردمي است. محورها و ظرفيت ها و نوع فعاليت ها و توان سازمان هاي مردم نهاد به صورت اجمالي شناسايي شده و در گام بعدي اين توانايي ها معرفي خواهد شد تا دستگاه هاي مرتبط و بهترين، فعال ترين و باسابقه ترين مجموعه هاي مردمي در نمايشگاهي که در جنب کنگره شکل مي گيرد، معرفي شود.
رويت با اشاره به هدف ديگر اولين کنگره تصريح کرد: در نهايت شاهد يک هم افزايي خواهيم بود که هم دستگاه هاي دولتي از ظرفيت هاي سازمان هاي مردم نهاد استفاده کنند و بالعکس. اگر نياز به استفاده از ظرفيتي وجود داشت، محقق شود ضمن اينکه ما در اين گردهمايي شاهد انتقال تجربيات سازمان هاي مردم نهاد نيز خواهيم بود.
وي گفت: اين کنگره 24 و 25 مهرماه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر با حضور مسئولان کشوري، اساتيد دانشگاهي، نخبگان و سازمان هاي مردم نهاد حوزه خانواده در تالار آئينه، مجتمع آدينه برگزار مي شود.

بررسي مهمترين آسيب هاي حوزه خانواده
سيد فضه حسيني دبير علمي اولين کنگره خانواده نيز در اين نشست  گفت: بنياد ملي خانواده، وزارت کشور، وزارت ورزش و قوه قضائيه سالهاست که در بحث خانواده ورود پيدا کرده اندو همه آنها در حوزه آسيب هاي اجتماعي و مسائل مبتلا به خانواده، مسائل را احصاء کرده اند.
دانش آموخته دکتراي حقوق زن در اسلام دانشگاه تربيت مدرس افزود: قرار است در اولين کنگره ملي خانواده، بخشي از اين مسئله شناسي که براي جامعه قابل ارائه است، رونمايي شود.
حسيني ادامه داد: گام اول در هر تحقيق، مسئله شناسي است و اطلاعاتي که در حدود دو سال گذشته فراهم شده، فرصت مناسبي است که به بررسي آنها بپردازيم. ما همچنين پرسشنامه اي تهيه کرديم که مي تواند براي تحقيقات آتي بسيار مفيد باشد.


دبير علمي اولين کنگره خانواده يادآور شد: ما امسال گام اول را برداشته ايم و قرار است دبيرخانه دائمي داير شود. مهمترين آسيب هايي که در کشور وجود دارد مورد بررسي قرار گيرد و از تئوري خارج و عملياتي شود.
وي تصريح کرد: ما سازمان هاي مردم نهاد را دخيل کرده ايم و اولين کنگره با شناسايي دقيق مهمترين سازمان هاي مردم نهاد و دعوت از آنها برگزار مي شود.
حسيني با اشاره به دعوت از 700 فعال حوزه خانواده، اظهار داشت: با حدود 10 هزار فعال عرصه خانواده مصاحبه شده، سطح و نوع فعاليت آنها و غيره معين شده که از بين آنها 700 نفر به اولين کنگره دعوت شدند.
دبير علمي اولين کنگره خانواده  گفت: براي اولين کنگره، پنل هاي متنوع و متناسب با فعاليت مهمانان طراحي شده. در واقع حدود 10 پنل مشخص شده که متناسب با افراد شرکت کننده در کنگره به سه گروه طبقه بندي شده است.
وي  در مورد مهمترين اهداف اين کنگره  اظهار داشت: اهداف مهم اين کنگره اين بوده که سازمان هاي مردم نهاد را معرفي کنيم و زمينه اي را فراهم کنيم که آنها با هم به صورت شبکه اي در ارتباط باشند.
حسيني ادامه داد: همچنين تلاش ما اين است که اين سازمان ها با نهادهاي مسئول نيز مرتبط شوند و مسئولان نيز دغدغه هاي آنان را بشنوند و درعين حال به عنوان بازويي توانمند از آنها استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنگره ملي خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت