Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه اندازی سامانه آگهی الکترونیکی برای اولین بار در تهران خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه، آگهی‌ها به صورت الکترونیکی منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، در دومین نشست شورای مدیران دادگستری استان تهران ضمن اشاره به راه اندازی سامانه آگهی الکترونیکی در سیستم CMS در تهران، اظهار کرد: این هفته با عنوان هفته خدمات الکترونیک قضایی نامگذاری شده و مهمترین محور در این هفته از مطالبات به حق رهبر انقلاب اسلامی با عنوان تحول در دستگاه قضایی است و همتی که ریاست قوه قضاییه نیز در راستای این تحقق داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حوزه آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تحولات بدون پشتیبانی رهبر انقلاب مقدور نبود زیرا نه تنها در جمهوری اسلامی بلکه در کل دنیا فناوری ارتباطات در آخرین دستگاهی که راه پیدا می‌کند دستگاه قوه قضاییه است.


شهریاری خاطرنشان کرد: قضات با نوشته، مدرک، امضا و آگهی سروکار دارند و در رابطه با اینکه پیامک ابلاغ الکترونیکی را یک ابلاغ‌نامه و امضای واقعی تلقی کنند تردید دارند.


وی خاطرنشان: ما موفق شدیم قانون پیشگامی مثل ماده 655 را در قانون آیین دادرسی کیفری به تصویب برسانیم که در این قانون آمده است هر گونه سند، امضا، ابلاغ و... اگر به صورت الکترونیکی باشد صورت الکترونیکی آن کافی و معتبر شمرده می پ‌شود.
شهریاری تاکید کرد: این موضوع فضای مناسبی را برای توسعه بستر فناوری اطلاعات فراهم کرد در حالی که به روزنامه کثیرالانتشار، آگهی در موارد زیادی اشاره شده است در ماده 344 گفته شده باید در روزنامه منتشر شود.


شهریاری بیان کرد: از سوالات مطرح شده در این موضوع این بود که اگر بخواهیم آگهی را در بستر اینترنت انتشار دهیم برخلاف ادبیات قانون آیین دادرسی است که خوشبختانه با استفاده و استناد از ماده 655 آگهی هم مانند سند، امضا و... به صورت الکترونیکی منتشر می شود.


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در حالی که فناوری اطلاعات برای بستر ارتباط بین افراد از طریق پیامک حاصل شده باید مسیری را طی کنین که فناوری اطلاعات در لایه‌ بالاتر بتواند اطلاعات و دانش را نیز تولید کند.


شهریاری اظهار کرد: وقتی که سامانه سجا راه نیفتاده بود آمار به صورت دستی جمع آوری می‌شد اما اکنون فناوری ارتباطات و اطلاعات GIS این امکان را در سامانه سجا فراهم کرده است.


شهریاری خاطرنشان کرد: در لایه سوم موضوع توانمندسازی است که مدیران موفقی در آن فعال هستند و مدیری توانمند خواهد بود که آمار و اطلاعات و دانش کافی داشته باشد.


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه حکم قاضی با به کارگیری فناوری ا طلاعات دقیق تر می شود گفت: گام سوم فناوری این است که بتوانیم دادگاه‌ها و دادسراها را توانمند کنیم.


وی  با اشاره به سجل قضایی گفت:  سجل قضایی این امکان را بوجود می‌آورد که سابقه کیفری افراد از طریق آن مشاهده شود و فناوری فرآیندهای قضایی و اداری را متحول می‌کند.


بر اساس این گزارش، در پایان این نشست از 14 نفر از قضات نمونه دادگستری استان تهران به شرح زیر تقدیر به عمل آمد.


1- محمد جعفر مالمیر دادسرای خارک
2- رضا حسین طهماسبی مجتمع قضایی بعثت
3- امین اکبری مجتمع قضایی شهید مدنی
4- رضا رحمانی شمس دادگاه بخش شریف آباد
5- حمید رضا نوروزی مجتمع قضایی عدالت
6- مرتضی آقایی قیوم آبادی دادسرای ناحیه بیست
7- حمید آقا محمدی دادسرای ناحیه 11
8- جواد سلطانی مجمتع قضایی خانواده 2
9- رضا شاه حسینی دادگستری شهرستان ری
10- مصطفی عباسی دادسرای ناحیه 28
11- حسین کنعانی حوزه معاونت قضایی رئیس کل
12- سلطانعلی عمران زاده دادسرای ویژه جرایم اقتصادی
13- حمید رضا عموزاده دادگستری فیروزکوه
14- حسین یوسفی مطلوب مدیریت حفاظت و اطلاعات

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !

تین نیوز

در تقویم ملی روز هفتم اردیبهشت ماه به نام ایمنی حمل ونقل نام گرفته؛ روزی که موضوع ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای را یادآور می شود در شرایطی که امسال نیز در تعطیلات نوروزی آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران بازهم رکورد زد.

به گزارش تین نیوز، براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ جان باختند و به گفته رئیس پلیس راهور فراجا در سال 1402 بیش از 17 هزار نفر طی تصادفات رانندگی در ایران کشته شده اند.

نگاهی به  آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران نشان می دهد که طی یک بازه ده ساله، هیچ بهبودی در این بخش صورت نگرفته است گرچه هم اکنون پیگیری ایمنی حمل ونقل در کارگروه هایی فنی و تخصصی پیگیری می شود. از جمله کمیسیون ایمنی راه های کشور که از جمله اهداف این کمیسیون تدوین سیاست های لازم به منظور ارتقای سطح ایمنی راههای کشور، ایجاد سامانه آمار و اطلاعات جامع مدیریت ایمنی راه های کشور و تحلیل تصادفات جاده ای عنوان شده است.

خبر مهم و پربازدید حمل ونقل جاده ای را بخوانید:

فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری  

کمیسیون ایمنی راه های کشور که با هدف کاهش کاهش سوانح و تصادفات جاده ای به عنوان رکن مشورتی، تصمیم سازی، اجرایی و نظارتی شورای عالی هماهنگی حمل ونقل  از سال 89 کار خود را آغاز کرد.

جلسات کمیسیون ایمنی راه های کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی  برگزار می شود و جهت بررسی موضوعات مختلف مرتبط با ایمنی راه اعم از مهندسی راه، ناوگان، اعمال مقررات ترافیکی و گردآوری و تحلیل آمار سوانح حمل ونقل و اجرای آموزش فرهنگ عمومی ایمنی حمل ونقل و  ...  از توان سه کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه ها، کارگروه هماهنگی شیوه های حمل ونقل و کارگروه آموزش و رفتارسازی ایمنی حمل ونقل و ترافیک بهره می برد.

اطلاعاتی در دسترس نیست

در بررسی عملکرد این کمیسیون که تاکنون 135 نشست را با حضور مشارکت کلیه بخش ها و دستگاه های ذی ربط ملی و استانی ذیل شورای عالی هماهنگی حمل ونقل پشت سرگذاشته یک نکته حائز اهمیت است که چرا خبری از اطلاعات بروز و داده های تحلیلی و آماری این کمیسیون نیست.

 با نگاهی به تارنمای وزارت راه و شهرسازی و زیربخش مربوط به کمیسیون ایمنی راه های کشور آخرین اطلاعات بارگذاری شده از صورتجلسات نشست های این کمیسیون مربوط به سال 99 است که آن هم در دسترس نیست گرچه اعلام شده که براساس سیاست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر دسترسی آزاد همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز این وزارتخانه، کلیه مصوبات شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در این بخش قرار داده است.

شاید گزیده ای از پاسخ این سوال که چرا در یک بازه ده ساله بهبودی در ایمنی حمل ونقل حاصل نشده و آمار تلفات جاده ای تقریبا هر سال بالاتر از قبل است؛ در نبود اطلاعات روشن و شفافی از عملکرد و اقدامات کمیسیون ایمنی راه های کشور باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • (ویدئو) بازداشت اولین سارقی که با پابند الکترونیکی دزدی می کرد!
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری