Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@04:07:21 GMT

روز عصای سفید

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۱۳۷

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ،  مركز آذربايجان غربي،مدیرکل بهزیستی استان  در مراسم روز جهانی عصای سفید که در سالن شرکت مخابرات ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: 15 اکتبر روز جهانی نابینایان نامگذاری شده است که صدای افراد نابینا پیش از بیش شنیده شود.
وی تصریح کرد: در روز جهانی عصای سفید  افراد کم بینا و نابینا خواستار مطالباتی از مسئولین هستد که با پایبندی به مفاد این قانون زمینه احیا حقوق نابینایان و دستیابی آنها به کیفیت بهتر زندگی فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریور، پیام اصلی روز عصای سفید را شنیدن صدای نابینایان دانست و گفت: در قانون حمایت از حقوق معلولان کلیه دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های نیمه دولتی موظف هستند که سه درصد از استخدام‌های خود را از بین معلولان انجام بگیرد و با مصوبه قانون حمایت از معلولان مصوب شده 30 درصد از پست‌های اداری و سازمانی مانند تلفنچی برای اینگونه افراد تخصیص یابد.
وی با بیان اینکه 81 درصد نابینایان را افراد بالای 50 سال تشکیل می‌دهد، بیان کرد: بر اساس سازمان بهداشت جهانی هم اکنون 253 میلیون نفر مبتلا به اختلال بینایی بوده که 36 میلیون نفر از آنها نابینا و 217 نفر اختلال بیماری متوسط و شدید را دارا هستند.

مصطفوي سرپرست معاونت سياسي و امنيتي استانداري هم در اين مراسم گفت:همه سازمان‌ها باید همکاری لازم را با سازمان بهزیستی داشته باشند چرا که این سازمان با امکانات محدود تا حدی می‌تواند مشکلات معلولان را پیگیری کنند و همچنین ستادی با عنوان نظارت و هماهنگی با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور پیش‌بینی شده که 23 دستگاه از دستگاه اساسی کشور عضو این ستاد هستند

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عصای سفید روز جهانی ارومیه آذربایجان غربی پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی

آمارها نشان می‌دهد که خطرفقر روزافزون در کمین بسیاری از شهروندان آلمانی بوده و در عین حال شکاف بین فقیر و غنی در این کشور افزایش داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "فوکوس" در مطلبی نوشت: بر اساس آمارها در آلمان، 21.2 درصد از جمعیت آلمان در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی هستند. این آمار شامل حدود 17.7 میلیون نفر است. آندریاس هرتوکس،محقق اجتماعی ارقام فعلی اداره آمار فدرال را تجزیه و تحلیل کرده و نقش دولت رفاه آلمان را زیر سوال می برد.

بر اساس آخرین داده های اداره آمار فدرال آلمان 21.2 درصد از جمعیت آلمان در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی هستند. این ارقام از نظرسنجی درآمد و شرایط زندگی در سال 2023 (EU-SILC) بدست می‌آید که در آن هر ساله حدود 40000 خانوار در قالب سرشماری خرد مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در این میان افراد با سطح تحصیلات پایین، والدین مجرد و فرزندان آنها، افراد بی خانمان، افراد دارای سابقه مهاجرت، سالمندان، بیماران و افراد دارای معلولیت بیشتر در معرض خطر فقر هستند.

همچنین تجربه نشان داده است که فقر عواقب عظیمی برای مردم آسیب دیده دارد. بار مالی معمولاً منجر به "استرس روانی و شاید جسمی" می شود. هم وضعیت تغذیه و هم وضعیت بهداشتی به طور کلی در این افراد بدتر از گروه های با درآمد بالاتر است و احساس طرد شدن و شرمندگی در بین این قشر رایج است. مشارکت در امور اغلب صرفاً به دلیل درآمد امکان پذیر نیست.

افزایش شکاف بین فقیر و غنی در آلمان

روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان هم در مطلبی به شکاف روزافزون بین فقیر و غنی در آلمان پرداخته ونوشت: بوندس بانک از سال 2009 داده هایی را در مورد ثروت خانوارها و چگونگی توسعه آن جمع آوری کرده است. با ترازنامه مبتنی بر توزیع در آلمان، مجموعه داده جدیدی وجود دارد که امکان بررسی ثروت تک تک خانوارها را به صورت فصلی فراهم می کند.

نتایج این ترازنامه نشان می دهد که چگونه پس اندازهای مختلف آلمانی ها تشکیل شده است. بر این اساس در حالی که خانوارهای فقیرتر عمدتاً به اشکال کم خطر سرمایه گذاری مانند سپرده ها و مطالبات بیمه متکی هستند، از طرف دیگر آلمانی های ثروتمندتر عمدتاً در دارایی های ابزارهای بازار سرمایه مانند سهام، املاک و مستغلات یا دارایی های تجاری سرمایه گذاری می کنند.

به گفته کارشناسان این بررسی در چند سال گذشته شاهد کاهش نابرابری ثروت در آلمان بوده‌ایم.

درست است که خالص دارایی ها در طول این بررسی تقریبا دو برابر شده است. با این حال، از پایان سال 2021، کارشناسان همچنین مشاهده کرده‌اند که نرخ رشد در همه گروه‌های ثروت - به ویژه در میان نیمی از جمعیت فقیر- به شدت کاهش یافته است. بوندس‌بانک این را از جمله به این واقعیت نسبت می‌دهد که خسارت‌های بیمه به دلیل تغییرات ارزش‌گذاری به شدت کاهش یافته است.

این بدان معناست که از پایان سال 2022، سهم خانوارهای فقیر از کل دارایی‌های خالص دوباره اندکی کاهش یافته است - و بنابراین نابرابری دوباره افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات بوندس‌بانک، این افزایش نابرابری را باید به نرخ‌های تورم بالای اخیر، تشدید سیاست‌های پولی و رشد اقتصادی ضعیف نسبت داد. ده درصد آلمانی ها در حال حاضر حدود 61 درصد از کل دارایی خالص را در اختیار دارند. کمتر از نصف هنوز حدود 2.3 درصد را در اختیار دارند.

میزان توزیع یکنواخت ثروت را می توان با استفاده از ضریب جینی، یک معیار آماری، مشاهده کرد. اگر بخواهیم آن را در نظر بگیریم: یک ارزش جینی 0 درصد به این معنی است که همه افراد دارای درآمد یکسانی هستند و 100 درصد هم خلاف آن را نشان می دهد. و آلمان در حال حاضر از نظر شکاف درآمدی در صدر است.

بر اساس گزارش Bundesbank، ضرایب جینی کشورهای عضو اروپایی بین 56 تا 77 درصد است. آلمان با 77 درصد در رتبه اول قرار دارد و پس از آن لتونی و فنلاند قرار دارند. میانگین در منطقه یورو 71.5 درصد است. بر اساس محاسبات، دارایی ها به ویژه در اسلواکی، مالت و قبرس به طور مساوی توزیع می شوند.

صادرات 100 میلیون یورویی آلمان به ایران در 1 ماهآشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • اردوی تیم گلبال در اردبیل برپا شد
  • ۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون