Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:02:22 GMT

پشیمانی طرفداران ترامپ از فرستادن او به کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۱۸۰

پشیمانی طرفداران ترامپ از فرستادن او به کاخ سفید

تهران - ایرنا - گروهی از افرادی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور رای دادند، از انتخاب خود عمیقا ابراز پشیمانی کردند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از سازمان خبری آمریکایی «راو استوری»، این افراد گفتند که در انتخابات میان دوره ای کنگره در سال 2018 از دمکرات ها حمایت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«آنتونی مایلز» یکی از هواداران پیشین ترامپ گفت که از رئیس جمهوری به دلیل گرفتاری در رسوایی فسادهای مالی به شدت ناامید شده است.
وی با یادآوری اینکه ترامپ خود را در میان گروهی شیاد احاطه کرده است، از رئیس جمهوری آمریکا به عنوان دیکتاتوری در کاخ سفید نام برد.
«رائول بلوخرا» دیگر حامی پیشین ترامپ نیز از سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال روسیه به عنوان سیاستی متناقض یاد کرد و گفت که به نظر می رسد دولت تحریم ها علیه کرملین را به رغم خواست ترامپ، تنظیم می کند. وی افزود: مطمئن نیستم که اکنون چه کسی کشور را اداره می کند.
«استفانی مارتین» یکی از هواداران جمهوریخواهان آمریکا نیز ضمن ابراز شرمساری از حمایت از ترامپ گفت :از این مساله که وی در مقام رئیس جمهوری همچون زمان نامزدی در انتخابات، به تفرقه افکنی ادامه می دهد، پریشان خاطر است. وی افزود: به نظر نمی رسد که ترامپ برای متحد کردن کشور تلاش کند.
ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، قدرت را در این کشور در اختیار گرفت، اما از آن زمان به بعد، سیاست های وی با مخالفت های داخلی و خارجی رو به رو شده است.
شبد**اروپام**9109**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ ديكتاتور هوادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود

تارنمای آمریکایی آکسیوس امروز (شنبه) گزارش داد که کاخ سفید در آخرین واکنش خود نسبت به تورم بالا در آمریکا، اعلام کرد که اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، وضعیت بسیار بدتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آکسیوس نوشت: درحالیکه جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاوران ارشد اقتصادی او می‌دانند که تورم به رای‌دهندگان آمریکایی حس بدی داده است و به مانعی برای انتخاب مجدد او در انتخابات آتی ایالات متحده تبدیل شده است، آنها نمی‌توانند تورم را تا قبل از نوامبر (آبان) کاهش دهند.

بنابراین آنها [کاخ سفید] در واکنش جدید خود به این مشکل، به رای‌دهندگان آمریکایی هشدار می‌دهند که اگر ترامپ تعرفه‌های جدید اعمال کند و کاهش مالیاتی بیشتری را به ثروتمندترین آمریکایی‌ها اختصاص دهد، تورم چقدر می‌تواند افزایش یابد.

اندرو بیتس معاون سخنگوی کاخ سفید امروز در یادداشت جدیدی خطاب به متحدان بایدن نوشت: سیاست اقتصادی بایدن موسوم به «بایدنومیکس (Bidenomics) نه تنها هزینه‌ها را حتی بیشتر از قبل کاهش می‌دهد، بلکه با لغو معافیت‌های مالیاتی برای منافع ویژه ثروتمند، با تورم نیز مبارزه می‌کند.»

بر اساس گزارش این تارنمای آمریکایی، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس (اسفند/فروردین)، اخبار بدی برای بایدن به همراه داشت. افزایش نرخ تورم ۳.۵ درصدی طی ۱۲ ماه، بالاتر از حد انتظار بود و این استدلال بایدن را که سیاست‌هایش به کاهش قیمت‌ها ادامه می‌دهد، تضعیف کرد.

این موضوع همچنین به ترامپ فرصتی برای حمله به بایدن و فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) داد. رئیس‌جمهوری سابق در شبکه اجتماعی تروت سوشال (Truth Social) نوشت: «تورم بازگشته و در حال افزایش است.»

آکسیوس در ادامه تحلیل می‌کند که «شاید نگرانی بزرگتر برای بایدن این باشد که قیمت نفت در تمام سال افزایش یافته است.»

بر پایه این گزارش، افزایش قیمت نفت منجر به افزایش قیمت بنزین می‌شود، تورمی که کاخ سفید از آن وحشت دارد.

درحالیکه تنها چند ماه تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۸۴ درصد شرکت‌کنندگان تورم را موضوعی جدی اعلام کردند.

پیش از این نیز شرکت مالی و بانکداری آمریکا «جی‌پی مورگان»، برای اقتصاد سال ۲۰۲۴ آمریکا رکود پیش‌بینی کرده و گفته بود که این وضعیت در پی سیاست‌های انقباضی گسترده پولی ناشی از تورم سرسختانه بالا پدید می آید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود