Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:26:35 GMT

برداشت دانه روغنی کنجد در خنج 1200 تن برآورد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۱۸۲

برداشت دانه روغنی کنجد در خنج 1200 تن برآورد شد

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت دانه روغنی کنجد، نیمه دوم مهرماه جاری از سطح 800 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده که تا آخر آبان ادامه دارد و پیش بینی می شود یک هزار و 200 تن محصول برداشت و به بازار مصرف داخلی عرضه شود.

بستان اسلامی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: امسال کشت این محصول به سبب تداوم خشکسالی نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: میانگین تولید این محصول در این شهرستان در هر هکتار، یک هزار و 200 کیلوگرم است و 90 درصد عملیات کشت با استفاده از شیوه نوین آبیاری و بی خاک ورزی انجام شده است.
او بیان کرد: دانه روغنی کنجد تولید شده در شهرستان خنج افزون بر تامین نیاز استان فارس به استان‌های یزد، اصفهان و هرمزگان نیز ارسال می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج ادامه داد: کنجد یک محصول گرمسیری است و در مقایسه با سایر محصولات زراعی به آب کمتری نیاز دارد و برای جایگزین کردن محصولات زراعی که به آب بیشتری نیاز دارند، کنجد بهترین محصول است.
دانه روغنی کنجد در تهیه ارده (شیره کنجد)، شیرینی و تهیه روغن کنجد مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه روغنی دارای مزایایی از جمله کاهنده کلسترول خون، فشار خون بالا است و همچنین محافظ خوبی برای سلول های کبدی به شمار می آید.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7367 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي برداشت كنجد خنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، نصراله پورحسین باقری با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان بابلسر، گفت: 800 هکتار توت فرنگی در اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه محصول دهی توت فرنگی این شهرستان با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی بسیار مطلوب است، افزود: پیش بینی می شود 21 هزار تن توت فرنگی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی تعداد بهره برداران توت فرنگی این شهرستان را هزار و 337 نفر اعلام کرد و گفت: برداشت این محصول که بیشترین رقم کشت شده آن کاماراسو است از اوسط اسفند ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • دانه‌های آجیلی خوی به نام کشاورز و‌به کام واسطه
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت توت فرنگی در بابلسر
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌های روغنی از کشاورزان مهرانی
  • تأمین انواع بذر ذرت بیش از نیاز کشور
  • تولید بیش از ۳۰ تن انواع بذر دانه‌های روغنی در کشور
  • خواص شگفت انگیز کنجد سیاه
  • غذای سربازان در ایران قدیم فقط این دانه ها بوده است