Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:20:42 GMT

موج دوم سرما و بارندگی‌ها استان اردبیل را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۲۰۴

موج دوم سرما و بارندگی‌ها استان اردبیل را فرا گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، طی دو روز گذشته که هوای نسبتا پایدار در استان اردبیل حاکم بود، از بعد از ظهر امروز دوشنبه و براساس پیش بینی ها سرما و بارش این استان را فرا گرفت.

بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی از چند روز قبل نشان می داد که از امروز دمای هوا در این استان به شدت کاهش یافته شهروندان طی دو روز آینده با هوای مه آلود و بارانی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که براساس بررسی نقشه های جوی از عصر امروز دوشنبه با تقویت تدریجی پرفشار سطح زمین، علاوه بر کاهش چند درجه ای دما، مجددا بر میزان ابر و مه افزوده شده و در مناطقی از استان بارش باران و وزش بادهای تند آغاز شده است.

علی دولتی مهر با بیان اینکه این شرایط از امشب تا تا صبح روز چهارشنبه برای اکثر مناطق استان پیش بینی شده است، یادآور شد: در این مدت وزش بادهای تند، بارش باران و نیز بارش برف را در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار داریم.

به گفته وی در این مدت بارش باران به صورت متناوب و تا قبل از ظهر روز چهارشنبه ۲۵ مهر در مناطقی از استان بویژه نواحی منتهی به استان گیلان، نواحی اطراف کوه سبلان و جنوب استان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: ضمن اینکه در مناطقی از استان بالاخص در نواحی کوهستانی بارش گاهی با رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات بالای هزار و ۸۰۰ متر بارش به صورت برف انتظار می رود.

وی با بیان اینکه این سامانه از ظهر روز چهارشنبه به تدریج تضعیف شده و از این استان خارج خواهد شد، تاکید کرد: با خروج کامل این سامانه از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده با افزایــش پنج تا هشت درجه ای دما، جوی پایدار در بیشتر مناطق استان حاکم خواهد شد.

کد خبر 4431233

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش برف هواشناسی اردبیل کاهش دما اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز شهرکرد خرم آباد سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی بابیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، افزود: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه طی روز‌های آخر هفته هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه
  • بارش پراکنده باران در هرمزگان
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • بارش تندری و شدید باران در خیابان های زاهدان + فیلم | حجم بارندگی را ببینید
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان