Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تنها سرآغازی برای پیمودن راهی طولانی و دشوار با عزمی استوار و تلاشی بی وقفه و نظارت و ارزیابی مداوم است تا به اجراء در آمده و به سرنوشت برخی سیاست‌ها و برنامه‌های معطل مانده دچار نشود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در بیانیه این مرکز آمده است: پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنگامی کامل می‌شود که کشور به جایگاهی در خور ظرفیت‌های بنیادین معنوی و مادی‌اش دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ظرفیت‌ها در مقایسه با ظرفیت‌های بسیاری از کشورها چنان عظیم است که جایگاهی در خور آن فاصله زیادی با وضع فعلی کشور دارد.
در این بیانیه تاکید شده است: رسیدن به آن جایگاه شایسته با پیشرفت کشور بر طبق الگویی علمی و عملیاتی تحت تعالیم عالیه اسلامی و با استفاده از دستاوردهای متقن بشری و تجارب بومی و جهانی و متناسب با مقتضیات ایرانی میسر می‌شود که به ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی بر طبق نقشه راه علمی و به همت بیش از سه‌هزار تن از متفکران و متخصصان و صاحبنظران و چند هزارتن از جوانان فرزانه تدوین شده و در معرض بررسی و ارتقا از سوی دستگاه‌ها و نخبگان قرار گرفته است.
بیانیه مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در خصوص الگوی پیشرفت تصریح می کند: واقع‌ بینی و آرمان‌گرایی، صراحت و ایجاز، بالادستی و عملیاتی بودن، انسجام و تحول آفرینی از ویژگی‌هایی است که در طراحی الگو مطمح نظر بوده است. برای طراحی الگو مطالعات و تحقیقاتی از جمله تحت عناوین سنت‌های الهی، تحلیل تاریخ اسلام و ایران، تبین پیشرفت از نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری، معنویت در زندگی، تحلیل و ارزیابی نظریه‌ها و تجربیات جهانی توسعه، آینده پژوهی ایران و جهان، قابلیت‌های ماندگار ملی، مسئله شناسی ایران، آسیب‌شناسی اسناد برنامه‌ای کشور و گفتمان پیشرفت، انجام گرفته و بیش از یک هزار نشست تخصصی و راهبردی برگزار شده و نتایج آن مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون بیش از نود هزار صفحه از این نتایج تدوین گردیده و قابل استفاده محققان است.
این بیانیه یادآور شده است: بیش از یک هزار نقد و نظر از سوی استادان و صاحبنظران نسبت به نسخه ماقبل آخر الگوی پایه و اصل، بررسی و عندالزوم ترتیب اثر داده شده است. با این همه بررسی آن از سوی دستگاه‌های اصلی سیاستگذاری و قانون‌گذاری و برنامه‌ریزی و اجرایی و نیز شمار بیشتری از متفکران و محققان و صاحبنظران کشور نسخه نهایی الگو را به ترازی رفیع نایل خواهد کرد.
این بیانیه می افزاید: با مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، دولت و شوراهای عالی مشورت به عمل خواهد آمد تا برنامه زمانی برای تشریح الگو در مراجع یادشده و استفاده از نظرات و پیشنهادهای آن‌ها تنظیم و اجرا شود. مرکز آماده است نظرات و پیشنهادهای مشخص استادان و صاحب‌نظران و گروه‌ها و دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و انجمن‌ها و حلقه‌های علمی دانشگاهی و حوزوی را نسبت به بخش‌ها و فرازهای الگو که در قلمرو تخصصی آن‌ها است دریافت و استفاده کند.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بيانيه مركز الگوي اسلامي الگوي پيشرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بندر حیفا در مناطق اشغالی را با موشک ارقب هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که بندر حیفا در مناطق اشغالی را با موشک ارقب هدف قرار داده است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است