Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@22:53:39 GMT

ماجرای اینستاگرام تقلبی باشگاه پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۳۷۷

ماجرای اینستاگرام تقلبی باشگاه پرسپولیس

ضعف نظارت و مدیریت در مجموعه پرسپولیس باعث شده، صفحات مجازی و پرمخاطب زیادی در فضای مجازی با نام "پرسپولیس" فعالیت کنند. صفحاتی که بیشتر اوقات مستقیم و زودتر از رسانه‌ها عکس تمرین و بازی‌های پرسپولیس را منتشر می‌کنند، اما به گفته روابط عمومی، متعلق به باشگاه نیستند!  
به گزارش ایسنا، سال‌هاست باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا با پدید آمدن شبکه‌های مجازی و با تاسیس صفحه‌های رسمی به دنبال ایجاد رابطه نزدیک با هواداران خود بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین راستا چند سالی است باشگاه‌های ایرانی به ویژه باشگاه‌های پرطرفدار هم به این سمت سوق یافته‌اند تا با ایجاد صفحات رسمی در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط نزدیک‌تری با هواداران خود داشته باشند، اما در این میان وقتی شبکه‌های مجازی باشگاه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم به نکات پرابهامی در مورد صفحات رسمی و هواداری باشگاه پرسپولیس در شبکه‌های مختلف اجتماعی برمی‌خوریم.

حدود سه سال قبل و با روی کار آمدن علی‌اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس و همراه با سیاست‌های روابط عمومی جدید باشگاه، پرسپولیسی‌ها یک صفحه اینستاگرامی را در سایت باشگاه به عنوان صفحه اصلی و رسمی باشگاه معرفی کردند که این صفحه در آن زمان حدود ۳۵ هزار دنبال کننده داشت و به نام پرسپولیس فعالیت می‌کرد.       صفحه‌ای که بعد‌ها با تصمیم مدیران وقت باشگاه ناگهان به نام "صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس" تغییر نام داد و با تبلیغ آن در سایت رسمی باشگاه و همین طور توسط عوامل پرسپولیس پس از مدت حدود یک سال و نیم دارای یک میلیون فالوور شد، اما به یکباره نام این صفحه دوباره به "صفحه هواداری" تغییر کرد و گفته شد مدیریت آن نیز در اختیار باشگاه نیست!

این صفحه که با تبلیغ رسمی پرسپولیس بزرگ شد، امروز هم علاوه بر انتشار اخبار دست اول باشگاه و تیم، تبلیغات زیادی منتشر می‌کند و حتما درآمد خوبی هم دارد، در آمدی که سهم باشگاه از آن صفر است!

اینکه درست زمانی که مدیران پرسپولیس تصمیم گرفتند، صفحه اینستاگرامی به نام باشگاه پرسپولیس ایجاد کنند، فردی که هیچ وقت مشخص نشد چه ارتباطی با کارکنان باشگاه داشته، صفحه‌اش را به باشگاه ارائه کند از موضوعاتی است که سوال‌های زیادی را می‌تواند ایجاد کند.

به راستی مدیران وقت باشگاه بر چه اساس و معیاری اجازه دادند فردی بیرون از باشگاه بیاید و صفحه شخصی خودش را به باشگاه بدهد و هر زمانی که خواست به راحتی از همکاری با باشگاه کناره‌گیری کند؟ آیا رابطه‌ای میان کارمندان باشگاه و این صفحه اینستاگرامی وجود داشته یا دارد؟ آیا اصلا کسی دلش به حال این اتفاقات و احتمالا سوء استفاده‌ها سوخته است؟  
در آن مقطع خیلی‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، اما مدیران باشگاه که پاسخ شفاف و مشخصی برای این موضوع نداشتند، با مطرح کردن مشکلاتی، در صدد ایجاد صفحه جدیدی برای باشگاه برآمدند و درست پس از این اتفاق مدیران وقت باشگاه در اقدامی حرفه‌ای صفحه دیگری را با عنوان "صفحه رسمی پرسپولیس" تاسیس کردند و این بار با نامه نگاری‌هایی که به طور دقیق انجام شد از مدیران اینستاگرام خواستند این صفحه را به طور رسمی تایید کنند. اینستاگرام هم با ثبت "تیک آبی" که با عنوان تیک احراز هویت شناخته می‌شود، صفحه باشگاه پرسپولیس را تایید کرد.

صفحه‌ای که دوباره با تبلیغات گسترده پرسپولیسی‌ها به کارش ادامه داد تا در حال حاضر به یک و نیم میلیون فالوور رسیده، اما باز هم پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این صفحه که خیلی‌ها آن را صفحه "رسمی باشگاه پرسپولیس" می‌دانند در اختیار پرسپولیس نیست؟!

چگونه است که اگر این صفحات در اختیار باشگاه نیست اطلاعات خبری دست اول و عکس‌های آنلاین تمرین و رخداد‌های باشگاه در این صفحات منتشر می‌شود؟

سرعت عمل انتشار مطالب در این صفحات به قدر بالاست که تقریبا غیرممکن است بدون هماهنگی و بدون اطلاع روابط عمومی باشگاه فردی بتواند در تمرین‌ها حضور داشته باشد و این‌گونه مطالب و حاشیه‌ها و عکس‌های تمرین را در اختیار مدیران این صفحات مجازی قرار دهد.  
این که چرا و چگونه این صفحه از اختیار مدیران پرسپولیس خارج شده و در بیرون از باشگاه اداره می‌شود، سوالی است که باید نهاد‌های نظارتی به آن ورود کرده و با بررسی‌ها مشخص کنند چگونه این اتفاقات به ظاهر ساده، اما جدی در پرسپولیس رخ داده است.

مساله مهم و حائز اهمیت این است که اگر خطایی در این صفحه رخ دهد یا مطلبی بر خلاف عفت عمومی، شرع یا علیه مقامات نظام جمهوری اسلامی ایران منتشر شود، آیا مدیران حال حاضر باشگاه مسئولیت آن را می‌پذیرند؟

البته این مسائل و حواشی پر ابهام فقط به اینستاگرام محدود نمی‌شود. این موضوع در توییتر هم وجود دارد. در حال حاضر اکانتی در توییتر با نام "اکانت رسمی باشگاه پرسپولیس" فعالیت می‌کند که باز هم وقتی از مدیران باشگاه درباره آن سوال می‌شود با قاطعیت می‌گویند باشگاه پرسپولیس هیچ اکانتی در توییتر ندارد. اما به راستی اگر این ادعا درست است چگونه مدیران پرسپولیس اجازه می‌دهند اکانتی با نام اکانت رسمی باشگاه پرسپولیس در توییتر فعالیت کند؟

یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس درباره این که چرا باشگاه پرسپولیس برای جلوگیری از فعالیت صفحه‌های متفرقه به نام باشگاه اقدامی نمی‌کند، گفت: در حال اقدام جدی برای همه فضا‌های مجازی با استفاده از شرکتی در خارج از کشور هستیم، چون از داخل حرف کسی برای آن‌ها خریدار ندارد.

ابهاماتی زیادی درباره ارتباطات احتمالی و فعالیت برخی از این صفحات وجود دارد که پاسخ مناسبی برای آن‌ها وجود ندارد. امید است که پیگیری‌ها و ورود نهاد‌های ناظر و مسوولان عالی وزارت ورزش و جوانان بتواند پاسخ سوالات موجود را برای افکار عمومی روشن کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اینستاگرام پرسپولیس باشگاه ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره مدیران پرسپولیس و سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی

بازی تیم‌های فوتبال  پرسپولیس و سپاهان بار فنی چندانی نداشت، اما اتفاقاتی در این بازی رخ داد که باعث ناراحتی همگان شد. به هر حال   مثل همیشه این بار هم  بازی این ۲ تیم حاشیه ساز بود و هر کدام از این ۲ باشگاه از یکدیگر شکایت کردند و حتی کمیته انضباطی هم به اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی ورود و مدیران هر ۲ باشگاه را احضار کرد.  

حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس و مسعود سعیدی مدیر رسانه‌ای باشگاه سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی با یکدیگر مناظره کردند که این مناظره به شرح زیر است:

بادامکی: اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی نتیجه بازی را تحت الشعاع قرار داد

 حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره اینکه چرا بازی‌های این تیم برابر تیم سپاهان همیشه تنش زا هست، اظهار کرد: در ابتدا از همه هواداران تشکر می‌کنم که در روزی که باید می‌بردیم به ورزشگاه آمدند و حمایت کردند و سنگ تمام گذاشتند و سوای مسائل فنی اتفاقاتی که در استادیوم افتاد را همه دیدند و این فضای مجازی کمک می‌کند که خیلی از مسائل دیده و مشخص شود. باید از هواداران خانم هم تشکر کنم که مثل همیشه با اینکه جایگاهشان در ورزشگاه مناسب نیست و در خور شان آنها نیست، اما از تیم حمایت کردند.  

او افزود: چیزی که اتفاق افتاد مسئله‌ای بود که باعث شد ما ناراحت شویم و فضای استادیوم به سمتی رفت که نتیجه بازی هم تحت الشعاع قرار داد.

تماشاگران سپاهانی در اتفاقات رخ داده مقصر هستند  

بادامکی تصریح کرد: از وقتی یادم می‌آید ما زمانی به اصفهان می‌رفتیم این مشکلات را داشتیم و وقتی تیم سپاهان به تهران می‌آمد این مشکلات بود. من فکر می‌کنم دوستان یک مقدار واقع بینانه ببینند. فقط یک هوادار  سپاهان آمد و آن صحبت‌ها را کرد و آن همه اشیای مختلف که از طبقه پایین به بالا پرتاب می‌شد را دوستان ندیدند. من فکر می‌کنم یک مقدار منطقی هم صحبت کنیم و اینکه بخواهیم خودمان را ببینیم درست نیست. اگر تماشاگر ما تحریک شد فقط و فقط به خاطر بازیکنان حریف بود. تمام تیم‌هایی که مقابل ما در استادیوم آزادی بازی کردند و حتی بازیکنانی حساس‌تر از سپاهان داشتند هیچ اتفاقی نیفتاده و کمترین مشکل را داشتیم. اما وقتی خود بازیکن باعث می‌شود تماشاگر تحریک شود من فکر می‌کنم کنترل کردن آن قدر جمعیت کار آسانی نباشد و این اتفاق در همه بازی‌ها با سپاهان رخ داده است. بازیکنانی سپاهان دارد که در تیم رقیب بازی کردند و دست به حرکاتی زدند که به مذاق هوادار ما خوش نیامد. البته همیشه اتفاقاتی که در تهران و اصفهان رخ داده است یک سر آن تماشاگران سپاهان بودند که باعث شدند حواشی به وجود بیاید.

بادامکی بیان کرد: اصلا لازم نیست کسی از باشگاه پرسپولیس مردم را تحریک کند، چون آن قدر این ویدیو‌ها و تصاویر گویا هست که اصلا احتیاجی نیست که بخواهیم کسی را تحریک کنیم. آقای سعیدی! اگر عذرخواهی نمی‌کردید جای تعجب بود. باشگاه شما در حمایت تماشاگران اصفهانی بیانیه صادر کرده است. من نمی‌دانم آدم کار اشتباهی کند و بعد بیانیه بدهد و دست بالا بگیرد. ما به عنوان مسئول باشگاه بزرگ پرسپولیس اگر هوادار ما مقصر باشد همیشه عذرخواهی کردیم. تیم ما پرطرفدار است و در دید عموم قرار دارد. آقای سعیدی! اگر باشگاه پرسپولیس در زمین خودش از لحاظ داوری  و مسائل هواداری ضربه بخورد این خیلی ظلم هست. باشگاه پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین باشگاه که همیشه زیر ذره بین بوده است و کوچکترین اتفاقی که رخ داده است برای ما کمیته انضباطی تشکیل شده است  و این صحبت‌ها جای مطرح کردن در اینجا را ندارد.

حرفی که هوادار سپاهان زده با یک عذرخواهی برطرف می‌شود 

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: آیا حرفی که هوادار سپاهان زده است با یک عذرخواهی برطرف می‌شود. چطور می‌شود همه اتفاقات رخ داده از جمله کور شدن سرباز احمدی کار هواداران پرسپولیس باشد.

لطفا سپاهانی‌ها با آن هوادار برخورد کنند 

بادامکی خاطر نشان کرد: آقای سعیدی! لطفا درباره تیم خود صحبت کنید و خودتان را مدعی ندانید. همه می‌دانند که چه اتفاقاتی در این فوتبال می‌افتد. امسال آن قدری که از تیم سپاهان حمایت شد و تخلفاتی که از اول فصل صورت گرفته است دیگر لازم نیست من بگویم. لطفا با تماشاگری که این کار را انجام داد برخورد کنید مخصوصا با سربند یازهرا به استادیوم می‌آیند و آن صحبت‌ها را می‌کنند متاسفانه بازخورد خوبی ندارد و همه ما را ناراحت کرد.

 سعیدی: حرکت هوادار سپاهان را تقبیح کردیم 

مسعود سعیدی مدیر رسانه‌ای باشگاه سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: من هم از هواداران سپاهان تشکر می‌کنم که کیلومتر راه را طی طریق کردند و در ورزشگاه آزادی کنار ما بودند. جا دارد در ابتدای صحبت هایم یک نکته‌ای را اشاره کنم از صبح امروز یک ویدیویی از یک هوادار سپاهان مطرح شد. من در فضای مجازی هم عذرخواهی کردم و حرکت هوادار  سپاهان را تقبیح کردم. باشگاه سپاهان قطعا برخورد‌های لازم را انجام می‌دهد و کانون هواداران سپاهان کمیته انضباطی تشکیل داده است.

سعیدی درباره اینکه فرد خاطی لیدر سپاهان است، گفت: به هیچ وجه لیدر نبوده است و ارتباط سازمان یافته‌ای  با باشگاه ندارد و صرفا یک هوادار بوده است. همچنین این هوادار ویدیویی منتشر و  بابت این رفتار عذرخواهی کرده است. البته من صحبتی دارم و خیلی خوب است که مسئولان باشگاه پرسپولیس به اتفاقات بدی که  در ورزشگاه آزادی رخ داد،  اذعان دارندو فحاشی هماهنگ  نزدیک ۳۰ هزار هوادار پرسپولیس علیه تک تک بازیکنان سپاهان داشتند. گلایه از اصحاب رسانه هم داردم که در این موضوع رفتار عادلانه نداشتند و فقط ویدیو پخش شده از هوادار سپاهان را وایرال کردند و فحاشی به امید نورافکن، رامین رضاییان، پیام نیازمند، سیاوش یزدانی و بازیکنان ارزنده سپاهان را ندیدند و در این باره صحبتی نکردند.

او افزود: باشگاه سپاهان هر رفتار ناشایستی چه از سوی هوادار سپاهان و چه سایر هواداران تیم‌های دیگر باشد  را تقبیح می‌کند. دوستان به جای اینکه فرار رو به جلو کنند یکسری از مشکلات ورزشگاه آزادی را ببینند و از آن عبور نکنند.

باشگاه پرسپولیس ویدیوی پرتاب سنگ به هواداران خانم را منتشر کند 

سعیدی در واکنش به اینکه تماشاگران سپاهانی در اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی مقصر بودند، گفت: اتفاقا من هم می‌خواهم که واقع بینانه صحبت کنیم. بادامکی از پرتاب سنگ صحبت می‌کند که فکر می‌کنم یک قهرمان پرتاب سنگ باید باشد که از سکو‌های زیرین به سمت سکو‌های بالا سنگ پرتاب کند. آقای بادامکی! خواهشا اگر ویدیویی در این باره وجود دارد منتشر شود.

مدیر رسانه‌ای باشگاه سپاهان بیان کرد: آقای بادامکی! شما و  درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس  شاید در اتاق شیشه‌ای بودید، فحاشی ۳۰ هزار هوادار را نشنیدید. ۲ ساعت قبل از بازی هوادار سپاهان در ورزشگاه حضور نداشت و فحاشی سازمان یافته را دیدم که دارند هواداران پرسپولیس انجام می‌دهند. آقای بادامکی! من شجاعت داشتم به نمایندگی از باشگاه سپاهان، هواداران و مردم سپاهان عذرخواهی کردم، اما هیچ یک از پرسپولیسی‌ها بابت صد‌ها فحشی که در ورزشگاه داده شد حتی یک بار هم عذرخواهی نکردند.‌ای کاش با مردم روراست باشیم و اینکه مسئولان پرسپولیس با گذاشتن  استوری مردم را تحریک کنند، درست نیست.

پرسپولیسی‌ها دم از مظلومیت نزنند

مدیر رسانه‌ای باشگاه سپاهان گفت: بادامکی به جای اینکه بابت  فحاشی هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند حتی از آنها طرفداری هم می‌کند. سپاهان یک باشگاه فرهنگی هست و بیانیه‌ای که باشگاه بود از رفتار‌های صورت گرفته در ورزشگاه شکایت کرد.‌ای کاش تیمی  که مورد حمایت قرار گرفته و صدای همه تیم‌ها در آمده است، دم از مظلومیت نزند.‌ای کاش عزیزانی که گوش‌های خود را بستند درباره مظلومیت حرف نزنند. آقای بادامکی! این حنا دیگر رنگی ندارد. مردم اصفهان به هیچ وجه رفتار‌های ناشایست را تشویق نمی‌کنند و متاسفانه می‌بینیم که همه عوامل باشگاه پرسپولیس از شب گذشته درباره اتفاقاتی که رخ داد به صورت برعکس صحبت می‌کنند. خواهش می‌کنم که عدالت رسانه‌ای رعایت شود. من از دوستان خواهش می‌کنم که با مردم رو راست باشند و درباره اتفاقاتی که در فوتبال کشورمان رخ می‌دهد یک بار عذرخواهی کنند. کار اشتباهی هست که هواداران سپاهان پایین هواداران پرسپولیس قرار گرفتند.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد
  • پیشنهاد رسمی تمدید به ستاره رئال رسید
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • مناظره مدیران پرسپولیس و سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • واکنش صریح درویش به شایعه تغییر نام پرسپولیس
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو