Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@18:30:56 GMT

طرز تهیه سس هلندی مرحله به مرحله

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۴۳۹

طرز تهیه سس هلندی مرحله به مرحله

این سس رو به صورت گرم سرو میکنن، باید اول غذاتون رو آماده کنید و در مرحله‌ی آخر برید سراغ تهیه سس، خیلی راحت می‌تونید در کمتر از ۳ دقیقه این سس رو آماده کنید و بعد نوش جان کنید، اگه تا به حال این سس رو امتحان نکردید و از خوردن غذا‌های مختلف با چاشنی‌های جدید و متفاوت لذت می‌برید، وقتشه که این سس خوشمزه رو درست کنید و از طعمش لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای تهیه سس هلندی

کره ۱۱۴ تا ۲۲۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
آبلیمو تازه ۱ قاشق سوپ خوری
نمک یک چهارم قاشق چایی خوری
فلفل تند (اختیاری) یک هشتم قاشق چایی خوری


مواد لازم برای تهیه سس هلندی

کره رو به قطعات ریزتر خرد کنید و اون رو داخل ظرف مناسب ریخته و داخل ماکروفر قرار بدید تا ذوب بشه، همچنین می‌تونید کره رو داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت کم قرار بدید تا ذوب بشه. از کره باید تا وقتی که هنوز گرم هست استفاده کنید.

زرده تخم مرغ، آبلیمو، نمک و اگه دوست داشتید فلفل رو داخل مخلوط کن بریزید و روشنش کنید تا مواد با هم مخلوط بشن.


حالا کره رو به مخلوط کنی که روشن هست اضافه کنید. دو تا نکته خیلی مهم وجود داره اول اینکه کره باید کاملا گرم باشه، ولی نباید داغ باشه و دوم اینکه باید حتما کم کم اضافه بشه، مخصوصا اولش. به آرامی و به صورت قطره قطره، نصف کره مذاب رو اضافه کنید.

بعد از اینکه نصف کره رو اضافه کردید، یعنی وقتی حدودا ۱۰۰ گرم از کره مذاب رو استفاده کردید، مخلوط کن رو خاموش کرده و غلظت سس رو بررسی کنید. اگه سس توی این مرحله نبریده بود و خوب بود، می‌تونید کره رو در مرحله بعدی سریع‌تر اضافه کنید. باقی کره رو اضافه کنید تا به غلظت مورد نظرتون برسید. هر چی کره‌ی بیشتری اضافه کنید، سس رقیق تری خواهید داشت.

حالا کمی از سس رو مزه کنید و اگه نیاز بود بهش مقداری، لیمو، نمک و یا فلفل اضافه کنید. اگه در مرحله قبل همه‌ی کره رو اضافه کردید، ولی هنوز هم سس از نظرتون خیلی غلیظ هست، می‌تونید قاشق قاشق به مخلوط کن آب اضافه کنید تا به غلظت مورد نظرتون برسه.

این سس رو باید به محض تهیه و تا وقتی که هنوز گرم هست، مصرف کنید. اگه نیاز بود برای چند ساعت سس رو گرم نگهدارید، میتونید از روش بن ماری برای گرم نگه داشتنش استفاده کنید.
اگه سس مون برید، چیکار کنیم؟

اگه تا به حال خودتون توی خونه سس مایونز تهیه کرده باشید، حتما می‌دونید که گاهی از اوقات ممکنه که سس ببره و اون وقت شما سس یکدستی نخواهید داشت و حتی گاهی ممکنه مجبور بشید همه رو دور بریزید. سس هلندی رو هم اگه با دقت درست نکنید، ممکنه این اتفاق براش پیش بیاد، مثلا اگه کره رو خیلی سریع اضافه کنید، یا کره بیش از حد داغ باشه و یا اینکه سس خیلی سرد بشه. حالا می‌خوام بهتون بگم اگه سس شما برید برای درست شدن سس و رفع این مشکل چه کار‌هایی میشه کرد:


اگه احساس کردید که سس میخواد شروع کنه به بریدن، اضافه کردن کره رو متوقف کنید و اجازه بدید که مواد به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط بشن، بعد که درست شد، می‌تونید به اضافه کردن کره ادامه بدید.
چندتا قاشق چایی خوری آب گرم به سس اضافه کنید و بذارید مواد به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه مخلوط بشن، بعد که سس از حالت بریده بریده بون خارج شد، به اضافه کردن کره ادامه بدید.
اگه راه‌های بالا جواب نداد، سس بریده شده رو داخل یک کاسه خالی کنید، یک زرده تخم مرغ و یک قاشق آب گرم داخل مخلوط کن بریزید و روشنش کنید، حالا سس بریده شده رو خیلی آروم آروم به زرده تخم مرغ اضافه کنید تا درست بشه.   منبع: دونفره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی سس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: سرکه سیب نوعی سرکه است که از آب سیب تخمیر شده تهیه می‌شود. این فرآیند شامل خرد کردن سیب برای استخراج آب آن، سپس اضافه کردن مخمر برای تخمیر قندهای آن است. سرکه سیب به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود، از جمله کمک به هضم، مدیریت سطح قند خون، و کاهش وزن شناخته شده است، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر آن بر مدیریت وزن مورد نیاز است. در این مطلب به چند راه ساده برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه اشاره شده است.

مواد مغذی موجود در سرکه سیب؟

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است. همچنین حاوی اسید استیک است که مزایای سلامتی بالقوه سرکه سیب از آن نشات می‌گیرد. در این مطلب به ۷ راهی اشاره شده که می توانید سرکه سیب را در برنامه کاهش وزن خود قرار دهید:

به عنوان سس سالاد: با ترکیب سرکه سیب با روغن زیتون، کمی عسل یا خردل و گیاهان و ادویه‌های مورد علاقه خود، یک وینگرت ساده (یک سالاد روسی است که مواد اولیه‌ آن شامل چغندر، سیب زمینی و هویج آب‌پز، پیاز و همین‌طور خیارشور می‌شود.) درست کنید. آن را روی سالاد بریزید تا بدون کالری اضافی طعم آن را افزایش دهید.

نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی: روز خود را با یک لیوان آب مخلوط با یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. برخی از افراد برای طعم دادن، کمی آب لیمو و کمی عسل نیز اضافه می‌کنند. این می‌تواند به شروع متابولیسم (سوخت وساز) و هضم کمک کند.

استفاده پیش از غذا به عنوان سرکوب کننده اشتها: نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده قبل از غذا ممکن است به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک کند و به طور بالقوه منجر به مصرف کالری کمتر شود.

استفاده در اسموتی‌ها: یک قطره سرکه سیب را به دستور اسموتی مورد علاقه خود بیافزائید. آن را با میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، موز و سبزیجات همراه کنید.

در آشپزی استفاده کنید: از سرکه سیب به عنوان ماریناد (مایع چاشنی برای طعم دادن به غذا) برای طعم دادن به گوشت یا توفو یا به عنوان تقویت کننده طعم در سس‌ها، سوپ‌ها و سرخ کردنی‌ها استفاده کنید.

برای کمک به دستگاه گوارش: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و بعد از یک وعده غذایی سنگین میل کنید. متوجه خواهید شد که به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک می‌کند.

به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی: سرکه سیب را با آب و کمی نمک دریا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی ورزشی طبیعی بسازید. این نوشیدنی می‌تواند به جبران الکترولیت‌های از دست رفته در طول ورزش کمک کرده و ممکن است از هیدراتاسیون (آبرسانی) حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

معجزه یک قاشق سرکه سیب برای بدن | سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم؟ کاربرد انواع سرکه | سرکه سیب بهتر است یا خرما ؟ ؛ خواص سرکه خرما | قدیمی‌ترین چاشنی جهان را بشناسید | بهترین سرکه برای ضد عفونی سبزیجات کد خبر 846086 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی فاطمه معتمدآریا (بازیگر)

دیگر خبرها

  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)