Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس دانشگاه صداوسيما از آغاز به کار شبکه راديو و تلويزيوني دانشگاه صداوسيما خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، «شهاب اسفندياري» رئيس دانشگاه صداوسيما در گفت‌وگو با فارس، با اعلام اين خبر گفت: اين شبکه در بستر IPTV و تلويزيون‌هاي تعاملي که از طريق اشتراک کابلي در دسترس همه مخاطبان قرار خواهد گرفت، بزودي کار خود را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در توضيح گيرنده‌اي که براي دسترسي به اين شبکه بايد در اختيار عموم باشد، گفت: IPTV دستگاه کوچکي شبيه به ستاب باکس‌ها است، منتهي با امکاناتي جديد. اين دستگاه به خط اينترنت متصل مي‌شود و از اين طريق تمام برنامه‌هاي تلويزيون از دو هفته قبل نيز قابل مشاهده و ضبط و فيلم‌هاي ذخيره شده نيز در اين دستگاه قابل رويت است. اين دستگاه با کابلي به اينترنت وصل مي‌شود و اين قابليت هم وجود دارد تا پورت يو اس بي را به اين دستگاه متصل کنيد و از اين طريق مخاطبان امکان تماشاي هيچ برنامه تلويزيوني را از دست نخواهند داد.
رئيس دانشگاه صداوسيما با اشاره به شرکت‌هايي که براي توليد اين گيرنده مجوز دريافت کردند، بيان داشت: شرکت‌هاي مثل آيو، لنز، تيوا، شيما از جمله شرکت‌هايي هستند که از صداوسيما مجوز رسمي دريافت کردند تا در حوزه IPTV فعاليت کنند. اين شرکت‌ها غير از اينکه شبکه‌هاي صداوسيما را پوش مي‌دهند، برنامه‌هاي خود را نيز دارند.
وي در ادامه افزود: ما روي بستر ‌IPTV شبکه راديو و تلويزيون دانشگاه صداوسيما را راه اندازي مي‌کنيم. در اين شبکه فيلم‌هاي کوتاه، مستندها، انيميشن‌ها و برنامه‌هاي استوديويي و ترکيبي که دانشجويان اين دانشگاه توليد مي‌کنند به نمايش درمي‌آيد.
اسفندياري درباره مشارکت دانشگاه صداوسيما در ساير برنامه‌هاي تلويزيوني نيز گفت: با شبکه‌هاي تلويزيوني براي توليد برنامه در موضوع‌هاي خاص علمي و يا موضوعاتي که به دانشگاه مربوط مي‌شود همکاري‌هايي را شروع کرديم. در حال حاضر دانشکده ارتباطات صداوسيما و دانشکده مطالعات جهان و دانشگاه تهران با شبکه چهار سيما همکاري‌هايي شروع کردند و طي آن قرار است تا در برنامه «جهان‌نما»- مرور فضاي مجازي در حوزه بين الملل با نقد و تحليل- همکاري‌هايي داشته باشيم. علاوه بر اين با شبکه آموزش نيز صحبت‌هايي انجام شده و بنا بر اين قرار شده تا باکس هفته‌اي ثابت براي توليدات دانشگاه صداوسيما در اختيارمان قرار دهند. قصد داريم در اين زمينه‌ها هم در شبکه‌هاي سراسري و هم در آي پي تري فعاليت داشته باشيم.
وي با اشاره به اولويت‌بندي برنامه‌هاي اين شبکه‌ها افزود: تمامي اين توليدات، دانشجويي هستند و محدوديتي برايمان ندارد. دانشجوهاي ما در سبک‌ و ژانرهاي مختلفي آثاري توليد مي‌کنند. دانشگاه صداوسيما تنها دانشگاهي است که در مقطع کارشناسي رشته کارگرداني، گرايش‌هاي مستند و نمايشي قابل انتخاب است و در مقطع ارشد نيز تهيه‌کنندگي مستند، نمايشي و آموزشي از انتخاب‌هاي دانشجويان ما هستند.
اسفندياري با اشاره به اينکه در دسته‌بندي برنامه‌هايمان، از نظر ژانر و سبک اولويتي نداريم، افزود: ما در دسته‌بندي برنامه‌هايمان براي اين شبکه از نظر ژانر و سبک اولويتي نداريم بلکه اولويت‌هايمان از نظر موضوعي است. براي مثال امسال سال کالاي ايراني و اقتصاد مقاومتي است. اگر دانشجوهايمان در اين‌باره کاري داشته باشند در اولويت قرار مي‌دهيم، ‌از طرفي در ژانرهايي که نياز به توليدات جديد هست، مثل برنامه‌هاي کودک، تاريخ انقلاب، دفاع مقدس و طنز که نيازمند ظهور و بروز استعدادهاي جديد هستيم اميدواريم که با حضور دانشجوهايمان بتوانيم فعاليت موثري داشته باشيم.
وي ضمن بيان اينکه پخش برنامه‌هاي اين شبکه بلافاصله از ساير شبکه‌ها نيز آغاز مي‌شود، گفت: برنامه‌هايي که از شبکه راديو و تلويزيون دانشگاه صداوسيما پخش خواهند شد، با يک فاصله زماني از شبکه‌هاي سراسري هم پخش خواهد شد. در حال حاضر برخي شبکه‌ها که نمونه کارهاي دانشجوهاي ما را ديده بودند، سفارش توليد دادند تا همان آثار را در مقياس بزرگتر توليد کنيم تا در شبکه‌هاي سراسري پخش شود.
اسفندياري درباره زمان راه‌اندازي اين شبکه نيز گفت: در حال حاضر دانشجوها مشغول طراحي زيرساخت‌هاي فني اين شبکه‌ها در داخل دانشگاه و خوابگاه‌ها هستند و به محض آماده شدن زير ساخت‌هاي فني، اميدواريم تا پايان سال و احتمالا قبل از دهه فجر اين شبکه آغاز به کار کند. همچنين آرشيو مفصلي از توليدات دانشجويي داريم و اين آرشيو منبع بسيار ارزشمندي است که مي‌توانيم براي شروع از آنها استفاده کنيم.
رئيس دانشگاه صداوسيما درباره انتخاب عنواني براي نامگذاري اين شبکه نيز بيان داشت: در حال حاضر اين شبکه به همان نام شبکه راديو و تلويزيون دانشگاه صداوسيما شناسانده شده است، اما به دنبال اين هستيم که اسمي خاص را برايش انتخاب کنيم که منتظر پيشنهادهاي استادها و دانشجوهايمان هستيم.
وي با اشاره به انتخاب مدير اين شبکه راديويي و تلويزيوني نيز بيان داشت: مدير اين شبکه از مديران دانشگاه صداوسيما انتخاب خواهد شد. بسياري از مديران دانشگاه ما در گذشته در شبکه‌هاي مختلف راديو و تلويزيوني فعال بودند و تجربه کار در رسانه را دارند که بنا است براي مديريت اين شبکه از آنها کمک بگيريم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها