Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت امروز با حضور در چند دفتر خدمات زیارتی در نقاط مختلف تهران بزرگ و شرکت کارگزاران زیارتی استان تهران از فرآیند نام نویسی زائران اربعین حسینی و صدور روادید در استان تهران بازدید به عمل آورد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت و مدیرکل حج و زیارت استان تهران در این بازدید ها رییس سازمان را همراهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید  از یک دفتر زیارتی در خیابان ایرانشهر

محمدی ابتدا به یکی از دفاتر ثبت نام زائران در خیابان ایرانشهر تهران رفت. رییس سازمان حج و زیارت در این بازدید سرزده با تنی چند از متقاضیان سفر زیارتی اربعین حسینی و دست اندرکاران ثبت نام آنها به گفت و گو پرداخت.

یکی از متقاضیان در بدو ورود حمید محمدی، از خدمات صورت گرفته در دفاتر زیارتی ابراز رضایت کرد و گفت که نام نویسی و دریافت مدارک و ورود اطلاعات به سرعت انجام گرفته و این روند نسبت به سال گذشته شتاب و دقت بیشتری داشته است.

مسئول ورود اطلاعات و نام نویسی نیز از ارتقا سیستم ثبت نام الکترونیکی در سامانه سماح ابراز رضایت کرد و آن را نسبت به سالهای گذشته مناسب تر و با اشکالات کمتر دانست.

رییس سازمان حج و زیارت نیز از دست اندرکاران این شرکت خدمات زیارتی خواست که فرآیند نام نویسی را بدون معطلی و تاخیر انجام دهند تا رضایتمندی زائران افزایش یابد.

محمدی خطاب به کسانی که برای نام نویسی حضور یافته بودند گفت که روند نام نویسی تا صدور روادید حدود 72 ساعت به طول می انجامد و این مدت زمان نیز معقول است.

رییس سازمان حج و زیارت به متقاضیان سفر اربعین حسینی و کسانی که برای نام نویسی مراجعه کرده بودند ، توصیه کرد که نام نویسی و دریافت روادید را به روزهای آخر موکول نکنند.

بازدید از یکی دفاتر زیارتی شرق تهران

مقصد بعدی رییس سازمان حج و زیارت، یک شرکت خدمات زیارتی در منطقه پیروزی تهران بود.

زائران در بدو حضور رییس سازمان حج و زیارت سوالات متعددی در خصوص نام نویسی و روادید مطرح کردند و حمید محمدی نیز به تک تک سوالات زائران در حوزه ثبت نام پاسخ داد.

رضایمندی زائران از برخورد دست اندرکاران دفاتر زیارتی، سرعت عمل در نام نویسی و سرعت در صدور روادید از جمله موضوعاتی بود که در این بازدید مطرح شد.

رییس سازمان حج و زیارت در این بازدید با تنی چند از زائران از نزدیک گفت و گو کرد و آنها نیز صدور روادید در 48 تا 72 ساعت را مناسب و قابل قبول عنوان کردند.

بازدید سرزده از یکی از دفاتر زیارتی مرکز تهران

رییس سازمان حج و زیارتی این بار  بازدیدی سرزده نیز از نحوه نام نویسی و تحویل روادید بازدید به عمل آورد.

یکی از زائران در این بازدید، عملکرد سازمان حج و زیارت در نام نویسی و ثبت نام به صورت الکترونیکی را مناسب دانست و خواستار تسریع در صدور روادید شد که حمید محمدی نیز توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

رییس سازمان حج و زیارت در خصوص پرسش متقاضی زیارت اربعین حسینی مبنی بر لغو روادید یا کاهش قیمت آن گفت: در خصوص لغو روادید نیز رایزنی هایی از سوی مسئولان ذیربط صورت گرفته است اما این مهم منوط به نظر کشور عراق است. با این حال قیمت ویزای اربعین امسال بنابر دستور رییس جمهور کاهش یافته است.

بازدید از شرکت مرکزی کارگزاران استان تهران

حمید محمدی در پایان این بازدیدهای سرزده از نحوه صدور روادید اربعین حسینی، به سراغ شرکت مرکزی کارگزاران استان تهران رفت.جایی که تمامی گذرنامه های متقاضیان بعد از نام نویسی اولیه در دفاتر خدمات زیارتی استان تهران، به آنجا منتقل می شود و بعد از شرکت مرکزی به سفارت ارسال می شود تا پس از صدور ویزا دوباره توسط شرکت مرکزی کارگزاران به شرکت دفاتر زیارتی بازگردانده شود و سپس به دست زائران برسد.

بنابه گفته دست اندرکاران شرکت مرکزی، این فرآِیند نیز از زمان نام نویسی تا زمان صدور ویزا و ارسال به زایر، حدود 72 ساعت به طول می انجامد.

رییس سازمان حج و زیارت نیز از تلاش دست اندرکاران در این حوزه قدردانی کرد و خواستار تسریع در امور مربوطه شد.

ثبت نام زائران اربعین حسینی از روز چهارم مهر ماه در سراسر کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

زائران باید برای نام نویسی به سامانه سماح  یا به یکی از 2 هزار و 500 دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه و ظرف سه روز بعد از ثبت نام ویزای خود را دریافت کنند.

تاکنون بیش از 760 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و روند نام نویسی و ویزای اربعین در روزهای آتی شتاب بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور

ابراهیم احدی با اشاره به لغو عملیات اخیر ثبت‌نام و اعزام عمره در سال ۱۴۰۲ و قبل از ماه رمضان به دلایل فنی گفت: با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت ، وزارت امور خارجه و نهادهای مرتبط مشکلات مربوطه رفع شده و در محدوده زمانی باقی مانده از ماه شوال فرصت اعزام محدود عمره برای زائران عمره این استان نیز فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عملیات حج تمتع و فرصت اندک باقی مانده، سازمان حج و زیارت تصمیم بر اعزام بخشی از عمره‌گزاران کرد تا ادامه عملیات را پس از حج تمتع پیگیری کند.

به گفته او، در استان اردبیل بر اساس ظرفیت موجود کشوری ثبت‌نام عمره‌گزاران بر اساس اولویت تاریخ واریز وجه دوره قبلی از زائران ثبت‌نام شده بوده و اعزام این افراد در دستور کار قرار گرفت.

احدی افزود: در استان اردبیل ۳۹ نفر در این مرحله ثبت‌نام کردند که به صورت یک کاروان مشترک با استان آذربایجان غربی ششم اردیبهشت از طریق ایستگاه پروازی شهر تبریز عازم سرزمین نور خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: برنامه‌های تداوم سفرهای عمره و اعزام زائرانی که سفر آنها اخیرا لغو شده ، پس از موسم حج از طریق اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان