Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:38:03 GMT

معضل اعتیاد در راس مشکلات اساسی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۶۰۴

معضل اعتیاد در راس مشکلات اساسی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی قهرمانی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت موضوع اعتیاد در شهرستان خاش اظهار داشت: باتوجه به پیاده سازی روش مختلف مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکنون در خصوص حل این مشکل به صورت موفق عمل نشده است.

وی نقش رسانه ملی را در کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد اساسی و مهم عنوان کرد و افزود: طبق آخرین آمار بین ۵ تا ۱۰ درصد مردم کشور به معضل اعتیاد گرفتار هستند که رسانه ملی در خصوص بحث پیشگیری و ارائه آموزش های لازم به صورت شایسته ظاهر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خاش با تاکید بر اینکه اعتیاد در راس مشکلات اساسی کشور است، تصریح کرد: باتوجه به کاهش سن استفاده از مواد مخدر در کشور باید با روش های علمی با پدیده اعتیاد مبارزه شود.

قهرمانی افزایش کشفیات مواد مخدر را ناشی از افزایش مصرف و افزوده شدن معتادین تلقی کرد و گفت: با ایجاد محیط های مناسب و همچنین آگاه سازی، تداوم آموزش ها و برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد در مدارس و دانشگاه ها می توان گامی موثری در جهت کاهش و کنترل اعتیاد برداشت.

مرزهای شرقی عامل گسترش مواد مخدر در کشور هستند

امام جمعه خاش نیز در این جلسه اظهار داشت: بررسی موضوع اعتیاد و ساماندهی امور جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و در شورای فرعی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش به این موضوع نیز پرداخته می شود.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان افزود: برای کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد در جامعه باید از تلاشگران این عرصه حمایت های کافی انجام شود.

وی با اشاره به مزمت دین مبین اسلام نسبت به استفاده از مواد مخدر تصریح کرد: اعتیاد علاوه بر تخریب جسم انسان عامل سستی روح و جسم آدمی است و از سوی دین نیز مورد نفی قرار گرفته است.

امام جمعه خاش با بیان اینکه مرزهای شرقی کشور عامل گسترش مواد مخدر در کشور هستند، گفت: برای رفع این مشکل باید نظارت و دقت بیشتری برای کنترل مرزهای مشترک انجام شود

حجت الاسلام دهقان یادآور شد: بسیاری از جوانان و عوامل انتظامی در مقابله با قاچاقچیان به فیض شهادت نائل آمدند که در پی آن نیروی انسانی کار آمد و جوان این کشور با کاهش روبرو می شود.

وی با تاکید بر  ریشه یابی و حل دائمی مشکل قاچاق برای از بین رفتن اعتیاد در جامعه افزود: محیط خانواده، محیط تحصیل و آموزش، رسانه ها و عوامل امنیتی و انتظامی نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد دارند که می طلبد در ظرفیت خود برای حل مشکل اعتیاد استفاده کنند.

عید محمد قلندرزهی، دبیر شورای فرعی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش نیز در این جلسه بیان داشت: اعتیاد به عنوان چهارمین خطر بزرگ جهان گریبان گیر بیش از ۲ میلیون نفر در کشور ایران است.

وی افزود: در پی افزایش آمار اعتیاد سرقت، طلاق و سایر مشکلات اجتماعی در جامعه گسترش می ابد.

قلندرزهی ادامه داد: در بحث کنترل اعتیاد در شهرستان خاش ۳ کمیته در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با عرضه و توزیع مواد درحال فعالیت هستند.

دبیر شورای فرعی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش اذعان داشت: از سال گذشته تا کنون بالغ بر ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

مسافر شهنوازی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش نیز با اشاره به کسب مقام برتر المپیاد و انتخابی المپیاد کشوری در رشته دو میدانی توسط یکی از ورزشکاران دختر این شهرستان گفت: اعتیاد یکی از بزرگ ترین معضل های موجود در جامعه است که حل این مشکل نیازمند برنامه ریزی و ارائه راهکارهای اساسی است.

ابراهیم صباغ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نیز با بیان تاثیر اعتیاد بر نسل های آینده گفت: موضوع سلامت جامعه منوط به سلامت فرد است و درصورت عدم کنترل به نسل های بعد منتقل می شود.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای مناسب از سوی مسئولین برای اجتناب قشر جوان از مصرف مواد مخدر افزود: بیش از ۳۴ درصد طلاق های جامعه نشات گرفته از موضوع اعتیاد و عواقب آن است.

صباغ تصریح کرد:  پیشگیری از اعتیاد نیازمند تخصیص بودجه و اعتبارات در این زمینه است.

کد خبر 4431273

منبع: مهر

کلیدواژه: پیشگیری از اعتیاد سیستان و بلوچستان شهرستان خاش اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز شهرکرد خرم آباد سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

سرپرست فرماندهی انتظامی صومعه‌سرا گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان، شش معتاد متجاهر و ۲۲ خرده‌فروش مواد مخدر طی دو روز جمع‌آوری و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، جعفر عدلی‌مژدهی با بیان اینکه بلای خانمان‌سوز اعتیاد یک معضل چند وجهی است و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: مجموعه انتظامی با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی افزود: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با فروشندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر برای افزایش احساس امنیت به مدت دو روز در شهرستان صومعه‌سرا اجرا شد و در این راستا شش معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۲۲ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشف یک کیلو و ۶۵۱ گرم انواع مواد مخدر، سه دستگاه ترازوی توزین و تعدادی آلات استعمال خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح اشاره و از همکاری صمیمانه آن‌ها قدردانی کرد و افزود: چنین طرح‌هایی در سال جاری ادامه خواهند داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک به ویژه در زمینه مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 747350

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد