Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با تاکيد مدير عامل سازمان منطقه آزاد کيش مبني بر حفظ درختان قديمي و با ارزش در اين منطقه، مرحله چهارم طرح آبياري درختان بومي کيش اجرا شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کيش، با دستور دکتر انصاري لاري مبني بر حفاظت از درختان بومي، قديمي و گونه هاي ارزشمند گياهي در جزيره کيش، اداره محيط زيست اين سازمان با همکاري شرکت آب نيروي ماهتاب کيش طرح آبياري دوره اي درختان بومي را اجرا کردند که در هفته گذشته براي چهارمين بار، اين درختان به طور کامل سيراب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاهش ميزان بارندگي و پايين رفتن سطح آبهاي زيرزميني در منطقه به دليل برداشت هاي غير مجاز از جمله دلايلي است که درختان بومي جزيره کيش را با مشکل کم آبي مواجه کرده است. گونه هاي درختي از جمله کهور، کنار و لوراز انواع درختان بومي کيش هستند که درچنين شرايطي بيشتر در معرض تهديد قرار مي گيرند.
ياد آور مي شود با تاکيد مدير عامل سازمان منطقه آزاد کيش، طرح آبياري درختان بومي جزيره کيش امسال از 28 شهريور با آبياري درختان روستاي باغو آغاز شد و اين روند هر هفته ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است جزيره کيش همانند ديگر جزاير خليج فارس در نوار باريکي از سرزمين رويش هاي خاص گرمسيري نيمکره شمالي، با عرض کم جغرافيائي، بين فلات ايران (در شمال) و صحراي عربستان سعودي (در جنوب) واقع است. بر اساس تقسيم بندي اقليم هاي حياتي که در آن اقليم حسب تأثير عواملي توأم از بارش و دما، يعني نسبت ميزان بارندگي به ميلي متر به درجه حرارت در طول سال معين مي شود و اگر ميزان بارش از دو برابر درجه ي حرارت کم تر باشد آن اقليم خشک به حساب مي آيد، کيش در منطقه اي خشک قرار دارد و ميزان بارش کم، تبخير چندين برابر بارش سالانه و گرماي پاياي بالا، در بيش تر ماه هاي سال، شرايط اقليمي کيش را خشک و نيمه استوائي کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه