Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@05:16:25 GMT

محله های توریستی استانبول و گرجستان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۶۸۰

رپورتاژ / مناطق توریستی شهر استانبول را خوبه بشناسید تا بتوانید برای گشت شهر استانبول و تور استانبول برنامه ریزی خوبی داشته باشید منطقه سلطان احمد، منطقه تاکسیم، منطقه لاللی و آکسارای و...

بعضی از محله های  مختلف استانبول که بیشتر مورد استفاده توریست ها می باشد به  شرح ذیر است:

مکان های مهم توریستی در قسمت اروپایی استانبول

تاکسیم:

این محله قلب استانبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و در ضمن معروفترین قسمت برای  توریستهایی که از استانبول دیدن میکنند چون چسبیده به میدان تکسیم خیابان استقلال و بی اوگلو واقع  شده  که رستورانهای  مختلف، مراکز خرید، سینما، تاتر و در آن واقع  هستند.

گفته می شود که روزانه حدود 3 میلیون  نفر  از  این  منطقه گذر می کنند. همچنین تعداد زیادی هتل  نیز  در  این  منطقه و اطراف آن وجود دارند  و  در واقع اولین پیشنهاد ما به مسافرین  هتل های  منطقه تکسیم است  چون هر دسترسی  به  همه چیز  برایتان راحت  است و بدون احتیاج به  وسیله  نقلیه  جهت  رفت و آمد  می توانید از اقامت خود لذت ببرید.

فیندیک زاده

این منطقه  نیز  بعد از  تقسیم  جزو مناطق توریستی استانبول  به  حساب می آید. در این  منطقه  مراکز  خرید  فراوان، رستورانها  و کافه تریاهای متعدد وجود دارد. که تا دیر وقت باز هستند  و  می توانید  از  قدم زدن و خرید  در این منطقه  لذت ببرید. در این منطقه  تعداد هتل ها به اندازه منطقه  تقسیم نیست. هتل تایتانیک 5  ستاره  در ابتدای این  منطقه واقع شده  است.

شیشلی:

این منطقه با  تکسیم  فاصله زیادی ندارد اما  مثل میدان تکسیم دسترسی راحت  به  همه چیز امکان پذیر  نیست. البته  اگر شهر  استانبول را بشناسید از کوچه و پس کوچه ها  می توانید سرعتر به  مراکز خرید و رستورانهای تکسیم برسید  اما  برای مسافرین  معمولاٌ این کار راتوصیه نمی کنیم. این منطقه  بیشتر  مسکونی  است اما  هتلهای معروفی  مثل هتل 5  ستاره گراند جواهر نیز  در این منطقه قرار داردبه شیشلی در سفر با تور استانبول سر بزنید .

تنگه بسفر

قطعا  حتی اگر تنگه  بسفر را ندیده  باشید اسم آن را شنیده اید. این  تنگه  در  واقع  باریکه آبی است که  دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند و قاره اروپا و آسیا را نیز از هم  جا می کند. طول این تنگه 30 کیلومتر و عرض آن متغییر  بین 700 تا3550 متر است. اگر در طول شب با کشتی  این منطقه را بگردید  قطعاٌ از آن  لذت می برید  چون در 2 طرف آن بناهای تاریخی  استانبول مثل کاج چراهان  و دلمه باغچه  قراردارد که با  نورپردازی زیبا در  تاریکی  شب واقعاٌ رویایی هستند.

خلیج شاخ طلایی:

این خلیج شیپوری شکل جزو بهترین اسکله های  طبیعی در دنیاست که  قسمت آسیایی و اروپایی استانبول را نیز از  هم جدا می سازد در  اطراف این خلیج  پارک ها و رستورا ن های زیادی  وجود  دارد که میتوانید  هنگام  غروب آفتاب به  آنجا بروید و از تماشای غروب آفتاب و منظره بی نظیر  لذت ببرید.

بشیکتاش

این منطقه در جنوب تنگه بسفر و در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. جزو محله های  قدیمی  و پر جمیعت استانبول می باشد. هتل 5  ستاره و معروف  چیراهان که در کنار بسفر  واقع شده و جزو هتل های لوکس استانبول  به  شمار می آید در این منطقه واقع شده است. این هتل  قبلا کاخ چراهان  بوده که امروزه  به  صورت هتل استفاده می گردد و بسیار دیدنی است.

قسمت تاریخی سلطان احمد

سلطان احمد:

این محله جزو  قدیمی ترین  مناطق استانبول است و اگر  دوست دارید به جاهای تاریخی  و دیدنی استانبول  نزدیک باشید  هتل  محل اقامت خود را در این منطقه انتخاب کنید. اسم این منطقه  از مسجد معروف  سلطان احمد  گرفته  شده است. چون  در  رنگ آمیزی داخلی این مسجد از رنگ  آبی کبود استفاده شده  به آن  مسجد  کبود نیز  گفته می شود. در  رابطه  با این  مسجد می گویند  زمانی  که  سلطان احمد دستور ساخت آن را داد به معمار سفارش  ساخت  مسجدی با   تلفظ می شود را داد اما معمار این کلمه را به اشتباه مناره های  طلا  که  در زبان ترکی  که  در ترکی عدد  شش است  شنید و مسجدی با 6  مناره  ساخت . پس  از  پایان  آن  همه سلطان را مواخذه کردند که  این بنا را  در  رقابت با مسجد کعبه در مکه که  در آن زمان 6  مناره  داشت ساخته است  و سلطان برای جلوگیری از مشکل هزینه ساخت یک مناره بیشتر را در مسجد مکه پرداخت کرد تا آن 7  مناره  داشته باشد.

لاللی و آکسرای استانبول

لا للی:

جزو قدیمی ترین و شلوغ ترین  مناطق  شهر است. پر از مغازه ها و غذاخوریهای مختلف و هتل های ارزان قیمت است به دلیل ارزان  بودن هتل ها  در این منطقه بسیار شلوغ است  اما برای اقامت خانواده ها توصیه نمی شود. کیفیت هتل ها  و  غذاخوری  ها  نیز  در  برخی  از  قسمتهای این  منطقه  به  شکل نامطلوبی پایین است.

آکسارای:

این منطقه چسبیده  به منطقه لاله لی  قرار دارد . در این منطقه  که  بافت  قدیمی دارد و پر از کوچه و پس کوچه نیز می باشد  هتل ها و مغازه های زیادی  واقع شده است. اغلب هتل ها 3 ستاره هستند و  معمولاٌ هتل های این منطقه به خانواده ها  توصیه نمی گردد . اگر  برای  خرید  به مغازه های این منطقه می روید چونه زدن را فراموش نکنید

محله های توریستی گرجستان را بشناسید

آبانوتوبانی (Abanotubani)

آبانوتوبانی قلب شهر تفلیس به شمار می رود ، جایی که جاذبه های تاریخی و نمادهای شهر در آن قرار گرفته اند. با وجود معماری باستانی و مدرن در کنار هم ، این منطقه بسیار جذاب و چشم‌نواز است، بخصوص که دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی تفلیس از جمله حمام‌های سولفوری، قلعه نارین، یک آبشار کوچک و خانه‌های رنگارنگ قدیمی با بالکن‌های چوبی همگی در این منطقه قرار گرفته‌اند.

از اینجا بسیاری از نقاط مرکزی دیگر شهر به راحتی با پیاده روی قابل دسترسی است ، بخصوص میدان فریدام ( Freedom Square ) و خیابان معروف روستاولی ( Rustaveli ). اگر می خواهید به پارک بروید در این منطقه می توانید پارک ریکه ( Rike Park ) را در کنار رودخانه بیابید. این را نیز در نظر داشته باشید اینجا توریستی‌ترین منطقه شهر به شمار می‌رود بنابراین انتظارش را داشته باشید که هزینه اقامتگاه‌هایش نسبت به سایر نقاط شهر گرانتر باشد.

آولاباری (Avlabari)

آولاباری یکی از قدیمی ترین مناطق شهر تفلیس است که به خاطر کلیسای متخی ( Metekhi Church ) ، کلیسای جامع ترینیتی مقدس ( Holy Trinity Cathedral ) و تئاتر ارمنی مشهور است. در گذشته بیشتر ارمنی‌ها در این منطقه ساکن بوده‌اند که شاید همین باعث شده این منطقه کمی متفاوت‌تر از سایر مناطق شهر باشد.

این منطقه بیشتر مسکونی است تا توریستی اما در عین حال به مرکز شهر نیز بسیار نزدیک است. با این حال اگر در این منطقه اقامت کنید هم با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به میدان فریدام و خیابان باراتاشویلی ( Baratshvili ) بروید. اگر نمی‌خواهید پیاده بروید می‌توانید به راحتی از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، مینی‌بوس یا اتوبوس استفاده کنید.

 

متاتسمیندا ( Mtatsminda )

 

متاتسمیندا یکی از بزرگترین مناطق شهر تفلیس است. خیابان‌های این منطقه جاییست که تفلیس مدرن از آنجا شکل گرفت. نام منطقه از نام یک کوه گرفته شده است که این کوه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر نیز به شمار می رود. از خیابان روستاولی می توانید به بالای تپه ای بروید که در انتهای آن فونیکولار (Funicular) قرار گرفته است. هرچند این منطقه خیلی توریستی نیست اما قیمت هتل های آن کمی بالاتر است که شاید دلیل آن نزدیک بودنش به مرکز شهر باشد.

سابورتالو ( Saburtalo )

 

سابورتالو یکی دیگر از مناطق بزرگ شهر تفلیس است که هیچ جاذبه تاریخی یا فرهنگی ندارد. این منطقه فقط مسکونی است و در آن فروشگاه ، دانشگاه و رستوران های متعددی یافت می شود. اکثر آپارتمان‌های شهر در خیابان‌های پکینی ( Pekini ) و کوستاوا ( Kostava ) قرار گرفته‌اند ، این دو خیابان از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین خیابان‌های شهر به شمار می‌رونددر مورد تور گرجستان در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید..

 

در این منطقه چندین پارک کوچک و بزرگ وجود دارند که اگر گذرتان به این منطقه افتاد بد نیست به آنها سر بزنید. یکی از محبوب‌ترین نقاط این منطقه دریاچه لیزی ( Lisi Lake ) است ، جایی که از هیاهو و شلوغی‌های شهر به دور خواهید بود.

 

واک ( Vake )

 

واک منطقه‌ای‌ست که در گذشته نخبگان، علما و سیاستمداران گرجی در آن زندگی می‌کردند. هرچند طی این دوران تغییرات زیادی کرده است و امروزه به یک منطقه شیک‌تر با کتفه‌ها ، فروشگاهها و هتل های گرانقیمت تبدیل شده است. پارک واک از جمله نقاط دیدنی این منطقه به شمار می رود ، این پارک جاییست که هنگام غروب می توانید برای ریلکس کردن به آن مراجعه کنید. همانند سابورتالو ، واک نیز بیشتر منطقه مسکونی به شمار می‌رود و هیچ جاذبه تاریخی یا فرهنگی در آن یافت نمی‌شود. واک به خیابان روستاولی بسیار نزدیک است.

ورا ( Vera )

 

ورا منطقه سرسبز شهر است چرا که بیشتر قسمت‌های آن در کنار تپه‌های سرسبز قرار گرفته است. بنابراین اگر در این منطقه سکونت کنید باید برای رفت و آمد از تپه‌های زیادی بالا و پایین بروید. این منطقه باغ‌ها و طبیعت زیبایی دارد.

  

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به شکل‌گیری اعتراضات سراسری در گرجستان گفت:‌ ایالات متحده در این اعتراضات دست دارد و این اعتراضات رنگ و بوی نفوذ آمریکا را دارد.

به گزارش مشرق، پارلمان گرجستان در حال بررسی لایحه ای برای محدود کردن نفوذ عوامل خارجی در این کشور است. این لایحه به شدت در غرب مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا با قانون مشابه روسیه مقایسه می شود که در آن از سازمان های دولتی و افراد دریافت کننده بودجه از خارج از کشور خواسته شده است، در این باره گزارش‌های لازم را ارائه کنند. فرایند تصویب این قانون به اعتراضاتی در گرجستان منجر شده است. در جریان بررسی این لایحه درگیری های متعددی در ساختمان پارلمان گرجستان رخ داد و اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه در این پیوند در کانال تلگرامی خود نوشت:‌بگذارید کسی که این گونه فعالیت ها را اعتراضات خودجوش توصیف می کند، اولین سنگ را به انعکاس خود در آینه بیندازد. سناریوی کاملاَ آشنای هالیوودی در پشت این تجمعات دیده می‌شود.

رئیس‌جمهوری سابق روسیه گفت: ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۳۸ چنین قوانینی را در مورد کتاب ها دارد و استرالیا و اسرائیل نیز قوانین مشابهی درباره مقابله با عوامل نفوذ دارند. کشورهای اتحادیه اروپا نیز در حال تصویب این نوع قوانین هستند، چیزی که غرب در مورد آن چیزی نمی گوید.

وی ادامه داد:‌ اگر این (مقابله با عوامل نفوذ) یک قانون (در ریشه) آمریکایی است، پس (در گرجستان) نباید کسی را سرزنش کرد.

مدودف معتقد است: مشکل غرب با لایحه گرجستان، و همچنین با قوانین مشابه در قرقیزستان، این است که آنها یک «ایده روسی» هستند و نه یک ابتکار غربی؛ به همین دلیل است که با اعتراضات، زدوخوردها، فشارها و باج‌گیری‌های پولی مانند وقایع (۱۰ سال قبل) میدان مواجه می‌شود.

به گفته وی، ظهور اسنادی مانند قوانین عوامل خارجی نشان دهنده بی‌اعتنایی عمومی به «ارزش‌های آتلانتیک» است؛ این تحقیر حتی در کشورهایی که کاملاً مطیع آنگلوساکسون‌ها بوده‌اند رو به افزایش است و این تازه آغاز راه است.

دیدگاه کرملین

سخنگوی کرملین نیز روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفته بود:‌ تصویب قانونی در گرجستان در مورد مقابله با نفوذ عوامل خارجی مربوط به فدراسیون روسیه نیست.

پسکوف گفت: بسیاری از کشورها نظارت بر محیط سیاسی داخلی را دنبال می‌کنند، در این زمینه، آمریکا نخستین کشوری بود که چنین فرایندی را دنبال کرد و از این رو، این فرایند، به هیچ وجه روسی نیست؛ این موضوع به رویه تعداد زیادی از کشورها تبدیل شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ خارجی و تأثیر آن بر سیاست داخلی خود در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: همه کشورها به هر شکلی اقداماتی را انجام می دهند، اما همه لوایح یک هدف را دنبال می کنند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به برخی اعتراض‌ها به تصویب این قانون در گرجستان گفت:‌ انگیزه این اعتراضات از خارج از گرجستان است. آنها سعی می کنند از این روند سیاسی داخلی به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات ضد روسی استفاده کنند، بعید است که این انگیزه ها از داخل گرجستان نشات بگیرد.

وی ادامه داد: این تحریکات ضدروسی احتمالاً از خارج گرجستان دامن زده می‌شود، ما این موضوع را کاملاً درک و تحولات را رصد می کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • شاید گولسیانی تا پایان لیگ با پرسپولیس بماند
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • نماینده خوب پرسپولیس فعلا همین‌جا خوب باش!
  • محله‌ای در تهران که با سیب‌هایش معروف شد
  • محله‌ای که با سیب‌هایش معروف شد | همه نامداران دره گلاب
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران