Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد در نشست پنجمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوست دار کتاب در اردکان گفت : امسال در استان یزد قرار است  از طرف سازمان‌ها، نهاد‌های فرهنگی و گروه‌های مردمی یک همت مضاعفی  برای برگزاری جشنواره روستا‌های دوست دار کتاب انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوتی نژاد افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند سالی است  با طراحی و برگزاری جشنواره‌ در  روستا‌ها و عشایر دوستار کتاب  فعالیت می کند که شامل: جام باشگاه کتابخوانی ،تجلیل از مروجین کتابخوان و دوشنبه‌های کتابخوانی در مهد کودک‌ها است.

وی ادامه داد: امسال اردکان با یک انرژی مضاعف و با یک همت مضاعفی حضور پیدا کرده است  با وجود روستا‌های فعال و بافت فرهنگی این شهرستان  می تواند در استان و هم در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گفت :  نباید انتظار داشته باشیم که سال اول چیزی شگفتی به وجود آید و این جشنواره  یک آغازی است برای رسیدن به یک امر مهم که به جریان‌های فرهنگی برسیم.

حوتی نژاد با اشاره به اینکه موضوع این جشنواره‌ بهانه ای برای رسیدن به جریان بزرگ فرهنگی است افزود:  با همتی که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان دارد و با بهره گیری از نیرو‌های فعال ، خلاق  و گروه‌های مردمی ما قطعا شاهد حرکت‌های خیلی بزرگ خواهیم بود.

جشنواره روستا‌های دوست دار کتاب برای اولین بار در کشور با هدف ترویج کتابخوانی  ۲۰ آذر ماه با همکاری و مشارکت‌های نهاد‌های مختلف دولتی و غیر دولتی و مردم روستا و عشایر در بخش خرانق اردکان برگزار می شود.

انتهای پیام/ی

برگزاری جشنواره ای با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در بخش خرانق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتاب وزارت فرهنگ وارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یکی از عشایر در پی انفجار مین در قصرشیرین

به گزارش «تابناک»، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جزئیات این انفجار گفت: در این حادثه که بعد از ظهر امروز رخ داد یکی از عشایر منطقه ی خان لیلی از توابع بخش مرکزی این شهرستان در حین چرای احشام با مین به جا مانده از جنگ تحمیلی برخورد کرد و بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

مراد باباخانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون این نخستین مورد انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی است که منجر به فوت می شود.

با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش ۲۷ هزارنفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی ۲ سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز این منطقه بود.

دیگر خبرها

  • فوت یکی از عشایر در پی انفجار مین در قصرشیرین
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • خبرنامه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود