Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری درباره دلایل فنی و اقتصادی جا به جایی تجهیزاتی گفت: کار انتقال این تجهیزات به اسکله¬های شرقی و غربی به دلیل رعایت ایمنی و اهمیت حفظ سازه و جلوگیری از هزینه های مونتاژ و دمونتاژ به صورت مونتاژ شده و ایستاده انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش علاوه بر صرفه¬جویی زمانی ، هزینه جابجایی و ریسک های پیش رو نیز کاهش می یابد.

وی درباره روش انتقال تجهیزات به صورت مونتاژ شده اظهار کرد: با هم ترازی کشتی با اسکله و چیدمان ریل های موقت در اسکله تا پای کشتی و استفاده از جک های تناژ بالا نسبت به چرخاندن چرخ ها و انتقال گنتری کرین ها (سازه چرثقیل) به روی ریل و حرکت آنها به لبه کشتی اقدام شد.

وی اضافه کرد : در ادامه این فرایند، با استفاده مناسب از جز و مد دریا و تانک¬های تعادل کشتی تجهیزات را به سمت شناور حرکت داده و مجدداً به همین روش نسبت به پیاده سازی دراسکله مورد نظر و انجام مراحل خروج جهت استقرار بر روی اسکله مقصد مدیریت نموده و پروسه خروج کامل می شود.

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر توضیح داد : رشد روز افزون حمل و نقل کانتینری در دنیا، افزایش ظرفیت کشتی های کانتینری را به دنبال داشته و در پی آن بنادر نیز باید به واسطه نقش مهمی که در چرخه تخلیه و بارگیری کانتینرها دارند، همزمان با تغییر شناورها و سایز کشتی ها، تجهیزات خود را به آخرین نسل گنتری کرین های استراتژیک جهت تخلیه از کشتی و بارگیری از ساحل تجهیز کنند.

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر درباره تاثیر عملیاتی و عملکردی ناشی از این انتقال گفت: انتقال این تجهیزات به اسکله شرقی و استقرار تجهیزات جدید در اسکله های جنوبی و غربی بندر این امکان را فراهم می¬نماید که به طور همزمان هر دو اپراتور بندر بتوانند کشتی های ورودی و خروجی را سرویس داده و باعث افزایش بهره وری در اسکله های بندر شود.

کوهساری تاکید کرد: در این روش با افزایش ارتفاع گنتری های جدید امکان تخلیه کشتی های سوپر پست پاناماکس فراهم می شود و ساعت ماندگاری کشتی در بندر به شدت کاهش می یابد که علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل دریایی و قیمت تمام شده، امکان پذیرش کشتی های نسل جدید در بنادر ایران فراهم می¬آید.

بر اساس این گزارش، سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ایجاد ظرفیت در اسکله های غربی و شرقی خود در بندر شهید رجایی نسبت به جابجایی گنتری کرین های ZPMC به اسکله های شرقی اقدام و همزمان تجهیزات جدید خریداری شده از شرکت لیبهر برای کشتی های سوپر پست پاناماکس را به جای آنها منتقل می کند تا ۸ دستگاه آن در اسکله جنوبی و ۴ دستگاه در اسکله غربی در چند جناح بتواند به کشتی های ورودی و خروجی سرویس ارائه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتی بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مسافر از گل و لای خلیج گرگان

ایسنا/گلستان مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان از نجات جان یک گردشگر که در گل و لای خلیج گرگان در شهرستان بندرگز گرفتار شده بود، خبر داد.

محمد میرنژاد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نخستین ساعت صبح امروز «سه شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳» یک نفر مسافر «مرد» با ورود به آب‌های خلیج گرگان در سواحل بندرگز، در گل و لای فرو رفت و در وضعیت اضطرار قرار گرفت، اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه، تیم جستجو و نجات دریایی مستقر در اسکله بندرگز وارد عمل شد و این فرد را نجات داد.

وی با بیان اینکه این فرد اهل شهرستان همدان بود، ادامه داد: متأسفانه برخی از هموطنان نسبت به وضعیت جغرافیایی خلیج گرگان هیچ گونه آگاهی و اطلاعاتی ندارند و با ورود به آب آن دچار حادثه‌هایی از این دست می‌شوند که می‌تواند جان آنها را با خطر جدی مواجه کند.

مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان با اشاره به اینکه همزمان با فرا رسیدن عید سعید باستانی و آغاز تعطیلات نوروزی، بسیاری از هموطنان دریای خزر، خلیج گرگان و جزیره آشوراده را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای همین منظور دو فروند شناور جستجو و نجات دریایی در اسکله‌های تفریحی بندرترکمن و بندرگز نیز برای امدادرسانی در حوادث مختلف مستقر شده اند.

وی با تأکید بر اینکه هموطنان ملزم به رعایت توصیه‌های ایمنی در بهره‌مندی از این موهبت‌های طبیعی هستند، افزود: تعداد ۲۲۰ ثوب جلیقه نجات و چهار ثوب حلقه نجات در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی دریانوردی برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز توزیع شده و اسکله‌های چوبی بندرگز و بندرترکمن نیز با هدف تأمین ایمنی مسافران ترمیم و بازسازی شده است.

میرنژاد با بیان اینکه آمار روزانه تردد مسافران از تعاونی‌های اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز توسط واحد دریایی بنادر گلستان دریافت و اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: بنادر گلستان به شکلی جدی با فرماندهی پایگاه دریابانی جهت کنترل مسافر در اسکله‌های بندرگز و بندرترکمن نیز همکاری می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • نجات مسافر از گل و لای خلیج گرگان
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید