Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نسرین پیرمرادی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: اولین دوره تربیت مربی امداد و کمک‌های اولیه ویژه مربیان رشته‌های مرتبط پزشکی و پیراپزشکی از  ۲۳ مهرماه جاری به مدت چهار روز و ۲۴ ساعت آموزش در جمعیت هلال احمر استان کرمان در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرمرادی افزود: بهره گیری موثر و اثربخشی از روش‌های تدریس، توانایی انتقال آموخته ها، تجربیات و مهارت‌های کسب شده در زمینه امداد و کمک‌های اولیه از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی با اشاره به حضور ۳۴ فراگیر در این دوره بیان کرد: یکی از شاخصه‌ها و تفاوت‌های این دوره با دوره‌های قبلی مربیگری درجه ۳ امداد، حضور شرکت کنندکان با رشته مرتبط پزشکی و پیراپزشکی است که در این دوره برای اولین بار اصول و اهداف جمعیت هلال احمر آشنا می‌شوند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این دوره تصریح کرد: فراگیران در این دوره با مفاهیم فرایند کلی مدیریت آموزش، یادگیری، روش‌های تدریس، کار گروهی، CPR پیشرفته، اسکان اضطراری، انواع پانسمان، بانداژ، آتل بندی و حمل مصدوم آشنا می‌شوند و مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند.
انتهای پیام/ی

تربیت مربی امداد و کمک های اولیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۵ هزار البرزی آموزش‌های امدادی را فراگرفتند

‌به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر خلفی گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۶۷۶ نفر از البرزنشینان در ۸۲۷ دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، آموزش عمومی امداد و نجات، دوره تخصصی، بازآموزی، ضمن خدمت، آموزش همگانی و … را فراگرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۳۲۸ دوره شامل کمک‌های اولیه آموزش همگانی ویژه ۱۲ هزار و ۸۵ نفر، ۱۷۳ دوره مخاطرات ویژه ۴ هزار و ۱۰۶ نفر و ۱۴۸ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی ویژه ۳ هزار و ۷۸۹ نفر برگزار شد.

به گفته وی، در آموزش‌های همگانی اجرای شده در خانه‌های هلال که به ۵۷ مورد می‌رسد، ۹۰۰ نفر آموزش‌های همگانی امدادی را فرا گرفتند و با اجرای ۶۸ دوره مبتنی بر نیاز محلی نیز ۳ هزار و ۳۴۳ نفر آموزش‌های ضروری امدادی را با توجه نیاز و اقتضای سنی در چهار گروه سنی کودکان، نوجوان، جوانان و بزرگسالان آموزش دیدند.

خلفی بیان کرد: ۲۰ دوره مهارت‌های ویژه شرایط اضطرار در شعب مختلف، شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی برگزار شد که طی آن ۳۷۰ نفر با اقدامات ضروری در شرایط اضطرار از جمله تزریقات، در دوره‌های ۵۰ ساعته آموزشی آشنا شدند.

به گفته وی، ۱۶ دوره تخصصی شامل ۶ دوره آموزش عمومی امداد، سه دوره آموزش عمومی نجات، پنج دوره آموزش تخصصی پیش بیمارستانی ویژه ۱۱۱ نفر، دو دوره تخصصی اصول پیمایش و یک دوره پیش بیمارستانی، یک دوره تربیت مربی امداد و کمک‌های اولیه (کد ۳) و یک دوره تربیت مربی پایه، دوره بازآموزی مربیگری کد ۳ و مربیگری پایه از دوره‌های تخصصی برگزار شده در سال گذشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به اجرای دو دوره بازآموزی طرح امداد و نجات ویژه نجاتگران مطرح کرد: در یک سال گذشته ۱۰ دوره ضمن خدمت کارکنان ویژه ۶۶۵ نفر از پرسنل برگزار شد. قشرهای مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان، کارمندان، کارگران، معلمان، نیروهای بسیجی و سربازان و … نیز تحت پوشش آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

خلفی اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان البرز دارای هفت شعبه است که با توجه به رشد و فعالیت خانه‌های هلال در محلات، سطح دسترسی اقشار مختلف مردم در مناطق دور از مرکز استان و شهرستان‌ها مهیا شده است و خدمات آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه از طریق آنها ارائه می‌شود.

کد خبر 6083992

دیگر خبرها

  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • بیش از ۲۵ هزار البرزی آموزش‌های امدادی را فراگرفتند
  • اردوی هلال احمر کشور در زنجان آغاز شد
  • امداد رسانی به ۴ حادثه در چهارمحال‌ و بختیاری
  • آغاز اردوی دوستی کشوری باحضور۴۰۰مربی هلال احمر به میزبانی زنجان
  • ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان
  • برگزاری طرح عفاف و حجاب «طوبی»؛ تربیت مربی عفاف و حجاب