Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:22:58 GMT

تبریز بیدار: چشم و هم چشمی برای زیبا شدن

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۸۲۹

تبریز بیدار: چشم و هم چشمی برای زیبا شدن

تبریز - ایرنا - پایگاه خبری تبریز بیدار در یادداشتی به قلم هوشنگ امیر با عنوان «چشم و هم چشمی برای زیبا شدن» به افزایش پدیده جراحی های زیبایی در جامعه پرداخته است.

به نوشته این پایگاه خبری، امروزه وقتی در شهر و کوچه و خیابان قدم می زنیم یک موضوع در کنار مسائل دیگر جامعه خودنمایی می کند و آن جراحی های پلاستیک و زیبایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سابقه جراحی زیبایی در متون پزشکی به قبل از میلاد مسیح برمی گردد و در ایران از سال 1334به طور رسم انجام گرفت،البته هدف از جراحی های زیبایی در ابتدا جنبه پزشکی درمانی و اصلاحی بود.
اما با گذر زمان این رشته پزشکی در کشورمان از مسیر واقعی خود خارج شد و جراحی های پلاستیک در خارج از ایران به ندرت اتفاق می افتد،موضوعی که در بین نسل جوان ما به شدت مورد توجه قرار گرفته و بیشتر در بین دختران و زنان جامعه رایج شده است.
علت آن در همان نگاه اول به سمت چشم و هم چشمی های رایج می رود و اینکه هدف زیباتر شدن فرد در منظر دیگران است.
اما در واقع این موضوع خود یک آسیب اجتماعی و معضل فرهنگی است،این معضل جایی بیشتر نمود پیدا می کند که عده ای از این افراد برای انجام عمل زیبایی متحمل قرض های سنگین شده و یا با خانواده دچار مشکل می شوند و یا درمواردی با شکست عمل چهره، فرد آسیب جدی می بیند.
از منظر روانشناسی این افراد دارای اختلالات روانی نظیر خودشیفتگی، وسواسی، وابستگی شخصیتی و نمایشی، ضداجتماعی و... هستند.
شاید بتوان گفت تمامی این اختلالات به موضوع بسیار ساده ای در دوران کودکی برمی گردد موضوعی که تمامی مراحل زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد، «عدم اعتماد به نفس» که بیشترین سهم را در این ناهنجاری دارد.
یکی دیگر از چالش های تمایل به این جراحی ها،شیوع خودکشی مخصوصا در بین جوانان است.جوانی که تصور می کند با این جراحی مطلوب تر شده و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد حالا بخاطر عدم توانایی در تأمین هزینه مورد نظر و تحت نظریه فشار مرتن،تصور می کند راهی جز خلاصی از این ظاهر نامطلوب برایش باقی نمانده است.
مورد بعدی بحث طلاق هایی است که براثر جراحی های ناموفق در جامعه رواج یافته است.البته این مفهوم ناموفق بودن از دو منظر قابل بحث است، یا واقعا جراحی موفقیت آمیز نبوده یا نتیجه،مورد پسند یکی از زوجین واقع نشده و این سببی برای راهی شدنشان به دادگاه های خانواده شده است.
مخلص کلام:
در صورت آگاهی بخشی به افراد و داشتن ابزاری که موجب اعتلای شخصیت شان می شود و همچنین وجود تربیت صحیح فردی-اجتماعی، فرد درمی یابد که آنچه اولویت وجودی یک شخص را تعریف می کند شخصیت اوست نه فیزیک اش، بنابراین به جراحی های زیبایی فقط به عنوان بحثی جهت درمان و در مواقع اضطراری خواهد اندیشید.
6132/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رسانه محلي پايگاه خبري تبريز بيدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشنده فاو نور چشمی بازار شد

بررسی موردی این رفتار در خصوص کشنده فاو 460 (FAW460) حکایت از ورود پول‌های هوشمند و سنگین برای داغ کردن معامله با هدف کسب سود از افزایش قیمت احتمالی آن دارد. رصد معاملات و قیمت‌گذاری موجود در بسترهای مجازی خرید و فروش خودرو حکایت از رشد آگهی‌های بدون قیمت دارد. پیش از این دلال‌ها با انتشار آگهی‌های بدون قیمت تلاش می‌کردند در شرایط رشد روزانه قیمت‌ها بیشترین سود را کسب کنند و از بازار سوداگری عقب نمانند تا بتوانند بر اساس آخرین قیمت، محصول خود را بفروشند.
ورود پول‌های هنگفت به معاملات کشنده FAW460 سبب شده بازار پیش‌بینی افزایش قیمت داشته باشد و همین امر منجر به ایجاد تقاضای زیادی در معاملات فاو460 شده است. البته چنانچه خریداران واقعی پیش‌بینی درستی از بازار داشته باشند می‌توانند از زیان خود جلوگیری کنند.
حال باید به نظاره نشست و دید واکنش خریداران واقعی به شرایط کنونی بازار چیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898289

دیگر خبرها

  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • افزایش آمار این عمل زیبایی ۳۰۰ میلیونی!
  • چطور دست‌ و پای خواب‌ رفته را بیدار کنیم؟
  • چطور دست و پای خواب رفته را بیدار کنیم؟
  • علت خواب رفتن پا‌ها / چگونه دست و پای خواب رفته را بیدار کنیم؟