Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@11:24:04 GMT

عوامل سریال سرباز راهی کربلا شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۰۸۳۱

تهیه‌کننده مجموعه «سرباز» خبر از راهی شدن عوامل به کشور عراق برای ضبط قسمت‌هایی از این مجموعه را داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده، در ارتباط با روند تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سرباز» گفت: برای ادامه ضبط این مجموعه که مرداد ماه در محله ستارخان تهران کلید خورده، به همراه عوامل راهی کشور عراق و کربلا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی از مجموعه در تهران و شصت درصد کار بیرون از تهران ضبط می‌شود. طبق فیلم‌نامه قسمت‌هایی از این مجموعه در کشور عراق و مراسم اربعین می‌گذرد که کاراکتر اصلی ما  آرش مجیدی مسیرش به آنجا ختم می‌شود، به همین دلیل با عوامل راهی کربلا شدیم و بیست روزی نیز در این کشور ضبط داریم و سپس به تهران بازمی‌گردیم.

شفیعی در مورد محتوای این مجموعه گفت: «سرباز» آن‌چنان‌که از عنوانش تلقی می‌شود در مورد سربازی است. اما این به مفهوم آن نیست که ما قرار است فقط به موضوع سربازی بپردازیم بلکه موضوع خدمت‌رسانی و ایثار در خدمت سربازی هم از همین عنوان نشأت می‌گیرد. سعی داریم مفهوم خدمت‌رسانی به هم نوع و اساساً گذشت برای یکدیگر را در گفتمان جامعه جاری کنیم.  این روزها مفهوم گذشت برای یکدیگر در زندگی روزمره مردم رو به فراموشی است به همین دلیل «سرباز» سعی دارد این مفهوم را مجدداً احیا کند تا مردم به این مهم توجه ویژه‌تری داشته باشند.

«سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نگارش حمید نعمت‌الله و هادی مقدم دوست در حال تولید است.

این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام «یحیی» و همسرش «یلدا» و رفقای هم خدمتی‌اش است. در خلاصه داستان «سرباز» آمده است:‌ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع/ شب‌نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع.

«سرباز» در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، علی هاشمی،‌ افسانه کمالی،‌ فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، مهتاب ثروتی از بازیگران این مجموعه هستند.

سایر عوامل سریال «سرباز»‌ عبارت‌اند از: دستیار کارگردان:‌ سعید بیات، مدیر برنامه‌ریزی: وحید کاشی، مدیر تولید: حمید حاجی‌زاده، مدیر تصویربرداری: محسن فلاحی، صدابردار: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، طراح گریم: مرتضی کهزادی، مدیر تدارکات: محمد علی‌محمدی، منشی صحنه: رضا بقایی، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه‌ای: نیکان نصاریان، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر

کربلا یکی از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین اماکن مذهبی دنیاست و محبوبیت خاصی بین شیعیان دنیا دارد. معمولا در طول سال زائران بسیاری راهی این مکان مقدس می‌شوند، اما در روز‌های خاصی مانند تاسوعا، عاشورا، اربعین حسینی، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان کربلا پر از زائر می‌شود.

امسال نیز همزمان با ماه مبارک رمضان و ایام نوروز زائران بسیاری از کشورمان به عتبات عالیات مشرف شدند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم حال و هوای زائران را در کربلای معلی به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - کربلای معلی

بیشتر بخوانید:

حال و هوای زائران در حرم امام رضا (ع) همزمان با ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ + فیلم و تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ذوب‌آهن راهی تهران می‌شود؛ فروردین سخت گاندوها در لیگ برتر
  • معنای اسم شخصیت‌های سریال جومونگ به فارسی چیست؟/ عکس
  • مرور کارنامه ۴ ساله «زیرخاکی»/ تغییر قصه «فری زیرخاکی» و رفتن تا مرز توقیف
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • خشکی گاوخونی از عوامل خیزش گردو خاک اصفهان
  • انتقال مفهوم خطر سبقت غیرمجاز به رانندگان در پویش چشم به راهیم
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان