Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@11:22:33 GMT

عربستان: افزایش تولید نفت از ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۱۰۸۴

 پول‌نیوز - از ماه آینده که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران اجرایی می‌شود، تولیدش را افزایش خواهد داد.
وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد قیمت نفت بدون استفاده از ظرفیت تولید شناور این کشور، به راحتی سه رقمی می‌شد.
خالد الفالح در "کنفرانس انرژی هند" سراویک در دهلی‌نو اظهار کرد: ما انتظار داریم و می‌خواهیم تلاشهای عربستان سعودی مورد تایید قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلالات عرضه به یک جاذب شوک نیاز دارند و این جاذب شوک تا حد زیادی، عربستان سعودی بوده است.
وی بعدا در حاشیه این کنفرانس به خبرنگاران گفت: عربستان سعودی که در حال حاضر حدود ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند، از ماه آینده که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران اجرایی می‌شود، تولیدش را افزایش خواهد داد.
این کشور از سوی آمریکا به عدم افزایش کافی تولید برای پایین بردن قیمت‌ها متهم شده است و تنشها میان دو کشور اخیرا بدنبال ناپدید شدن و قتل احتمالی جمال خاشقجی، منتقد برجسته ریاض، بالا گرفته است.
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، شنبه هفته جاری گفت: اگر معلوم شود خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است، عربستان سعودی با مجازات شدیدی روبرو خواهد شد. بدنبال تهدید ترامپ، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، با اشاره به نقش تاثیرگذار خود در اقتصاد جهانی، هشدار داد با اقدام بزرگتری واکنش نشان خواهد داد.
وزیر انرژی عربستان در اظهارات خود به این جنجال نپرداخت اما گفت: عربستان سعودی ده‌ها میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت تولید شناور خود سرمایه‌گذاری‌ کرده است.
فالح گفت: با توجه به اختلالاتی که روی می‌دهد، اگر به خاطر اقدامات فوق العاده‌ای نبود که عربستان انجام داد، نفت به راحتی سه رقمی می‌شد.
وزیر انرژی عربستان گفت: کشورش می‌تواند ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند و با تولید فعلی ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز، حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید شناور دارد.
وی اظهار کرد: عربستان سعودی به عنوان بانک مرکزی بازار نفت عمل کرده تا به تعادل عرضه و تقاضا کمک کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عربستان نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک گزارش داد که عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را که حدود یک میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل جبران خواهند کرد.

براساس گزارش المیادین، اوپک اعلام کرد که یک کارگاه آموزشی سازنده با قزاقستان، عراق و منابع ثانویه در مورد طرح‌هایی برای جبران مازاد تولید برگزار کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند مبادله موفق با هدف به اشتراک گذاشتن برنامه‌های جبرانی برای عراق و قزاقستان برای مقادیر مازاد تولید در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ که در مجموع حدود ۶۰۲ هزار بشکه در روز برای عراق و ۳۸۹ هزار بشکه در روز برای قزاقستان بود، انجام شد.

اوپک اعلام کرد که برنامه‌های مشترک بین دو کشور به تفصیل نشان می‌دهد که کل مقادیر اضافی تا پایان سال جاری جبران خواهد شد.

وزارت انرژی قزاقستان ماه گذشته اعلام کرد که این کشور به توافق اوپک پلاس متعهد است و به تدریج مازاد تولید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در طول سال جبران خواهد کرد.

قزاقستان خاطرنشان کرد: در پی تصمیم پنجاه و سومین نشست کمیته نظارت وزرای مشترک، قزاقستان طرح جبرانی مفصلی را تهیه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تدریج مازاد تولید را جبران خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد