Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد قیمت نفت بدون استفاده از ظرفیت تولید شناور این کشور، به راحتی سه رقمی می‌شد.

خالد الفالح در "کنفرانس انرژی هند" سراویک در دهلی‌نو اظهار کرد: ما انتظار داریم و می‌خواهیم تلاشهای عربستان سعودی مورد تایید قرار گیرد. اختلالات عرضه به یک جاذب شوک نیاز دارند و این جاذب شوک تا حد زیادی، عربستان سعودی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بعدا در حاشیه این کنفرانس به خبرنگاران گفت: عربستان سعودی که در حال حاضر حدود ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند، از ماه آینده که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران اجرایی می‌شود، تولیدش را افزایش خواهد داد.

این کشور از سوی آمریکا به عدم افزایش کافی تولید برای پایین بردن قیمت‌ها متهم شده است و تنشها میان دو کشور اخیرا بدنبال ناپدید شدن و قتل احتمالی جمال خاشقجی، منتقد برجسته ریاض، بالا گرفته است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، شنبه هفته جاری گفت: اگر معلوم شود خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است، عربستان سعودی با مجازات شدیدی روبرو خواهد شد. بدنبال تهدید ترامپ، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، با اشاره به نقش تاثیرگذار خود در اقتصاد جهانی، هشدار داد با اقدام بزرگتری واکنش نشان خواهد داد.

وزیر انرژی عربستان در اظهارات خود به این جنجال نپرداخت اما گفت: عربستان سعودی ده‌ها میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت تولید شناور خود سرمایه‌گذاری‌ کرده است.

فالح گفت: با توجه به اختلالاتی که روی می‌دهد، اگر به خاطر اقدامات فوق العاده‌ای نبود که عربستان انجام داد، نفت به راحتی سه رقمی می‌شد.

وزیر انرژی عربستان گفت: کشورش می‌تواند ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند و با تولید فعلی ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز، حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید شناور دارد.

وی اظهار کرد: عربستان سعودی به عنوان بانک مرکزی بازار نفت عمل کرده تا به تعادل عرضه و تقاضا کمک کند.

نیازهای مشتریان را تامین می‌کنیم

فالح بر پایبندی کامل کشورش به تامین نیازهای نفتی هند تاکید کرد و گفت مایل است به مشتریان اطمینان دهد که هر گونه کمبود عرضه تامین خواهد شد اگرچه عوامل عرضه و تقاضای فعلی متعادل هستند.

وی با اشاره به دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر و دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند اظهار کرد: ما در تماس نزدیک با همه مشتریان بزرگ برای دریافت نظرات و گوش کردن به نگرانی‌هایشان و ملاحظه آنها در زمان تعیین سیاست انرژی خود هستیم و با شرکایمان در اوپک و خارج از اوپک گفت و گو می‌کنیم. فالح در ادامه افزود: من می‌خواهم نسبت به پایبندی‌مان برای تامین نیازهای انرژی به خصوص نفت و به طور گسترده‌تر ثبات بازار و جبران کمبود عرضه اطمینان دهم.

اوپک و ۱۰ تولیدکننده متحد این گروه شامل روسیه ۲۳ ژوئن در وین توافق کردند تولیدشان را مجموعا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند تا هر گونه کمبود عرضه به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ایران و افت تولید ونزوئلا را جبران کنند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک هفته گذشته اظهار کرده بود وی نامه‌ای از هند دریافت کرده که در آن دهلی‌نو نسبت به شرایط جاری بازار ابراز نارضایتی کرده بود.

قیمتها به دلیل نگرانی بازار نسبت به ناتوانی اوپک برای عرضه کافی نفت، هفته‌های اخیر به بالاترین رکورد در چهار سال گذشته صعود کرده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان عربستان سعودی دونالد ترامپ نفت عربستان نفت عربستان سعودی خالد الفالح جمال خاشقجی جمال خاشقچی جمال خاشقچی عربستان عربستان سعودی نفت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند