Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهرستان قائم شهر پروژه‌های نیمه کاره با قدمت حداقل 20 سال گرفته تا 3 ساله زیادی را مشاهده کردند که تنها مردم این شهرستان دچار مشکل شده‌اند و مسئولین هیچ درسی نگرفتند. به گزارش بلاغ، مردم‌شهرستان قائم‌شهر پروژه‌های نیمه کاره زیادی را مشاهده کردند پروژه های نیمه کاره با قدمت حداقل 20 سال گرفته تا 3 ساله که تنها مردم این شهرستان دچار مشکل شده‌اند و مسئولین هیچ درسی نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما برای مسئولان قائم‌شهر این چنین نیست؛ از پروژه‌هایی نظیر نگین شمال و پارکینگ شهری گرفته تا پل سوخته کلا که متاسفانه همه آنها تنها به یک دلیل اکنون متوقف شده و مردم را با مشکل روبه رو کردند و بعضاً متضرر شدند، آن هم چیزی جز عدم مدیریت نیست.
فرماندار شهرستان قائم‌شهر در نیمه کاره بودن پروژه‌های دولتی، نبود بودجه لازم را بهانه قرار می‌دهد و پروژه‌های دیگر را مشکلات مدیریتی و مسئولان گذشته را مقصر می‌داند.
ابتدای سال97 شهرداری و شورای شهر به مردم عیدی دادند و خواستند با بودجه دولتی تقاطع غیرهم‌سطح شهید مهدوی را برای مردم آماده کنند و تا شهریور آن را به بهره برداری برسانند.
اما اکنون که در مهرماه 97 هستیم این پروژه تنها راه را برای رفت و آمد مردم دشوار کرده است و هیچ نشان دیگری از بهره برداری ندارد.
چند روز قبل در شهرداری نشستی برای اولین بار برگزار شد که همه ی افراد درگیر این پروژه در جلسه حضور داشتند و نظرات خود را اعلام کردند، این پروژه که بارها از زیرگذر به روگذر تبدیل شد و اکنون با تایید کارشناسان مصوب شد تا زیرگذر اجرا شود.
اما نکته جالب اینجاست که ادارات برق، آب، گاز و مخابرات جمعاً چیزی حدود 3 تا 4 میلیارد تومان جهت جابه جایی تاسیسات خود برآورد هزینه کرده اند تا این پروژه بخواهد اجرا شود و از همه مهم‌تر این که دولت در پروژه‌های نیمه کاره شهرستان ناموفق بوده آنهم بدلیل نبود بودجه اکنون واقعاً می‌تواند بودجه این پروژه، که تنها هزینه خرید میلگرد آن 5 میلیارد تومان می‌شود، را تامین  کند؟!.
اینجاست که باید به مسئولان شهر گفت مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد شما چطور از پروژه‌های نیمه‌کاره دولت درس نمی‌گیرید و می‌خواهید با شروع پروژه‌ای که مطمئن به تامین بودجه آن نیستید، مردم را با گرفتاری جدیدی روبه رو کنید.
ای کاش برای پروژه های نیمه کاره شهرستان فکری می‌کردید تا اینکه بخواهید با پروژه‌ای دیگر و نیمه کار گذاشتن آن، مردم را با مشکل جدید روبه رو کنید.
البته مسئولان شهرستان قائم‌شهر بدانید این پروژه تفاوت بسیار زیادی با پل سوخته کلا،پارکینگ شهری، نگین شمال، پارک، درمانگاه طوبی و . . . دارد چرا که با نیمه کاره ماندن این پروژه هزاران نفر به مشکل برمی‌خورند باز هم به این دلیل که این تقاطع بعنوان یکی از شاهراه های اصلی منطقه است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امنیت غذایی زیرساخت امنیت کشورها است و کشوری که نتواند غذای نیروهای امنیتی، نظامی و عموم مردم خود را تأمین کند، مجبور به نابودی است؛ تاکید کرد: اگر در گذشته کشورهای سلطه‌گر به اراضی کشورها حمله می‌کردند، اکنون به امنیت غذایی آنها حمله می‌کنند تا قدرت سلطه خود را حفظ کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، مهمترین موضوع نگرانی بشر در آینده را تأمین آذوقه عنوان کرد و گفت: این مسأله نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد تلاش محققان، پژوهشگران و مروجان عرصه کشاورزی است تا با جلوگیری از خروج کشاورزان از عرصه تولید و نابودی اراضی کشاورزی، مورد غضب آیندگان قرار نگیرند.

وی ادامه داد: اگر امروز از حاکمان قاجار برای قراردادهای ترکمن‌چای و گلستان و یا از حاکمان پهلوی بابت واگذاری بحرین که شامل بخش وسیعی از ساحل جنوبی خلیج فارس است، عصبانی هستیم؛ آیندگان نیز از ما برای عدم جلوگیری از نابودی کشاورزی نخواهند گذشت.

مهاجر با اشاره به اینکه در کشور ما هنوز قانون ارث و خرد شدن اراضی کشاورزی عامل اصلی نابودی کشاورزی است، افزود: ترس من برای روزی است که حتی نتوانیم یک هکتار از اراضی را برای کار تحقیقاتی در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: امروز رسم است که محقق ما نتیجه ۸ سال تلاش خود را در قالب مقاله‌ای به کشورهای دیگر می‌فرستد و آنها با مطالعه دقیق برای خود بهره‌برداری می‌کنند و بعد می‌گویند خوب است یا نه!

معاون امور زراعت خاطرنشان کرد: مقاله‌های ما باید عرصه‌محور باشد تا مشکلات کشاورزان را برطرف کند. همچنین باید مروجان محصول‌محور تربیت کنیم که صفر تا ۱۰۰ هر محصول را بدانند آنگاه به سمت مزرعه بروند.

وی افزود: ترویج کشاورزی ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و اگر ما به همه جوانب تحقیقات و ترویج آن فکر نکنیم، تحقیقات خنثی خواهیم داشت.

مهاجر گفت: بعضی از کشاورزان از مروجان ما بسیار جلوتر هستند. کشاورزی که ۶۰ تا ۷۰ تن گوجه‌فرنگی در اراضی کاملاً سنگی بوشهر آن هم با آب شور برداشت می‌کند، خارج از پذیرش محققان و بخش علمی است. این کار خاص کشاورزی است که با فکر و تجربه خود می‌تواند در خارج از فصل‌، میلیون‌ها دلار درآمد نصیب کشور کند.

به گفته وی، وظیفه ما مروجان و محققان این است که با تلفیق علم و تجربه شرایط را برای افزایش تولید و آگاهی کشاورزان و مسؤولان برای تصمیم‌گیری درست برای کشاورزی ملی فراهم کنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با کوچک شدن اراضی کشاورزی نمی‌توان بهره‌وری را افزایش و هزینه‌های آبیاری، سم، کود و بذر را کاهش داد؛ در زمین یک هکتاری نمی‌توان آبیاری با کوددهی و بذر مناسب انجام داد و این تناقضات در تصمیم‌گیری و اجرا از عمده‌ترین مشکلات است.

وی افزود: کاهش سطح اراضی کشاورزی به ۲.۳ هکتار سرانه زمین در کشور فاجعه است، ما برای جلوگیری از خرد شدن اراضی باید کمک کنیم تا بدون دخالت در کار کشاورزان، آنها برای کار خود به درستی تصمیم بگیرند.

مهاجر ادامه داد: همچنان که ما نمی‌توانیم یک کارخانه صنعتی را تکه تکه کنیم و توقع افزایش تولید داشته باشیم، در کشاورزی نیز افزایش تولید با تکه تکه شدن اراضی ممکن نیست.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در سطح تصمیم‌گیری کلان کشور اراضی کشاورزی ملی باید در یک مجموعه دیده شوند، زیرا نمی‌توانیم همه اراضی را به طور اختصاصی زیر کشت گندم ببریم، اما مجبور باشیم برای تأمین خوراک دام، وارد کننده جو باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اولین موضوع ترویج، دانستن اصل فلسفه ترویج است، بر سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات کشاورزی کشور تاکید کرد و افزود: اگر سرمایه‌گذاری پایین باشد، امکان کارهای بزرگی نظیر تجمیع اراضی و افزایش تولید و برطرف کردن نیازهای ضروری کشور را نداریم.

وی تاکید کرد: همچنین پرداختن به روبناها سبب نابودی زیرساخت‌ها می‌شود، امروز در دنیا ترویج به جایی رسیده که مشکل‌محور شده است. کشاورزان مشکل را به مروجان می‌گویند و آنها درصدد رفع مشکل مالکان اراضی برمی‌آیند، نه اینکه بخواهیم به صورت بخشنامه‌ای به موفقیت در عرصه برسیم.

به گفته مهاجر، کشاورزان خرده‌پا از نتایج تحقیقات کشاورزی ما کمتر استفاده می‌برند اما کشاورزان بزرگ با توجه به شرایط زمین بهتر می‌توانند از تحقیقات استفاده کنند و افزایش سرمایه داشته باشند.

کد خبر 6086895

دیگر خبرها

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • خطر سقوط به دليل مشكل آمادگى بدنى؛ بحران بدنسازی عامل شکست‌های فولاد 
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود