Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک، بهار عبداله یف، در دیدار با استاندار مرکزی گفت: روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان با دیدار رئیس جمهور این کشورها تحرک عمیق تری پیدا کرده است و فصل جدیدی از تبادل هیات های تجاری در مدت 2 سال گذشته در راستای افزایش همکاری های فرهنگی و اقتصادی آغاز شده است.

سفیر ازبکستان در ایران با بیان اینکه استان مرکزی با زیرساخت های قوی اقتصادی و فرهنگی جزو نخستین استان هایی بوده که از ایران با ازبکستان روابط اقتصادی و تجاری داشته است، بر تقویت این مناسبات به صورت هدفمند تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به فعالیت 117 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ایرانی در ازبکستان، عنوان کرد: بیشترین حجم سرمایه گذاری توسط صنعتگران و تجار استان مرکزی بوده است.

عبداله یف ادامه داد: ازبکستان و ایران علاوه بر همسایگی نقاط اشتراک زیادی را در حوزه فرهنگی دارند که باید به بهترین شکل در تقویت مناسبات دو کشور از آن بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه ازبکستان در برقراری روابط تجاری، اقتصادی و گردشگری با ایران مصمم و جدی است، سفر به استان مرکزی را به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی و صنعت توریسم دانست.

سفیر ازبکستان در ایران خاطرنشان کرد: بازدید از صنایع استان مرکزی در راستای تقویت روابط تجاری جدی بین 2 کشور انجام شده است و ازبکستان در افزایش و توسعه روابط اقتصادی و تبادل گردشگر با جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد.

وی گفت: ازبکستان برای افزایش حضور گردشگران در این کشور مراحل صدور ویزا را در 120 کشور تسهیل و چند کشور نیز حذف کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 40 هزار گردشگر ژاپنی در نیمه نخست امسال از نقاط تاریخی کشور ازبکستان دیدن کرده اند، گفت: این در حالی است که سهم گردشگران ایرانی از ازبکستان در این مدت 6 هزار نفر بوده است.

سید علی آقازاده نیز در این نشست گفت: معرفی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی به عنوان اتاق معین برقراری ارتباط جمهوری اسلامی ایران با ازبکستان ظرفیت مناسبی را برای افزایش روابط صنعتی و کشاورزی برای این استان فراهم کرده است.

استاندار مرکزی افزود: با توجه به سبقه تاریخی و ظرفیت های 2 کشور ایران و ازبکستان باید افزایش مبادلات اقتصادی و گردشگری مورد توجه مسئولان این کشورها قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی در مرکز کشور قرار دارد فعالان اقتصادی سایر استان ها می توانند از پرواز مستقیم اراک- ازبکستان برای انجام فعالیت های اقتصادی بهره مند شوند.

استاندار مرکزی یادآور شد: کلانشهر اراک دارای زیرساخت فرودگاه و امتیاز یک شرکت هواپیمایی است و حضور این شرکت فرصت مناسبی برای ایجاد پرواز مستقیم ایران- ازبکستان به شمار می رود.

وی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران گفت: همه کشورها به غیر از آمریکا، عربستان و رژیم اسرائیل با این تحریم ها مخالف هستند.

آقازاده گفت: توقع این است که در شرایط کنونی کشورهای همسایه از ایران حمایت کنند و این حمایت ها در ذهن و تاریخ این کشور برای همیشه ثبت می شود.

سفیر ازبکستان در ایران در سفر 2 روزه خود به استان مرکزی با سفر به شهرستان محلات از 2 واحد فرآوری سنگ نما و 2 واحد گلخانه ای گل و گیاهان زینتی بازدید کرد.

بازدید از شرکت شیشه تابش جام و نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر سفیر ازبکستان در ایران از استان مرکزی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران جمهوری اسلامی ایران صنعت فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم

سفیر ازبکستان در ایران گفت: آماده برقراری ارتباط و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و استان اصفهان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرید الدین نصریوف، سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار اصفهان گفت: اصفهان نخستین شهر ایران نیست که از آن بازدید می‌کنم اما علاقه من به اصفهان زیبا هیچ‌گاه از قلبم بیرون نخواهد رفت.

وی ادامه داد: روز گذشته بازدید و گفت‌وگوی خوبی در اتاق بازرگانی اصفهان داشتم و با تولیدکنندگان بزرگ اصفهان آشنا و متوجه شدم که تمایل دارند با ازبکستان همکاری و تعامل داشته باشند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سال گذشته مبادلات کالایی میان ازبکستان و ایران بیش از 500 میلیون دلار بوده است، اما با تعامل رؤسای جمهور دو کشور برنامه‌ریزی شده تا این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد. امیدواریم در این تعاملات اصفهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

وی ادامه داد: اولویت ما این است که کنفرانس ویدویی با حضور تولیدکنندگان اصفهان و ازبکستان برگزار کنیم و من رابط این تعامل خواهم بود. امیدوارم همکاری میان دو کشور با محوریت اصفهان روز به روز بیشتر شود و ما در راستای ایجاد این همکاری تلاش خواهیم کرد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی برقراری ارتباط و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و استان اصفهان هستیم.

بیمارستان‌های اصفهان ما میزبان گردشگران سلامت

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: امیدوارم با توجه به اراده رؤسای جمهور دو کشور بر مبنای گسترش ارتباطات و تعاملات بتوانیم روزهای درخشانی را نسبت به گذشته رقم بزنیم.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران اسلامی است، ادامه داد: این استان در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی رتبه نخست کشور را دارد.

مرتضوی با بیان اینکه اصفهان مهد فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: این استان مهد بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی است و هنرمندان متعددی در اصفهان زندگی می‌کنند؛ همچنین هنر صنایع دستی اصفهان در کشور و جهان زبانزد است.

وی گفت: در حوزه علم و فناوری نیز دانشگاه‌های معتبری در اصفهان مستقر هستند، همچنین شهرک‌ علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر شهرک‌های صنعتی و تولیدی اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه علم و فناوری دارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه درمان و پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، به نحوی که بیمارستان‌های ما میزبان گردشگران سلامت هستند. همچنین استان اصفهان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تعاملات میان دو کشور که مورد تأکید رؤسای جمهور ایران و ازبکستان است ایفا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در رتبه هجدهم تعاملات بین‌المللی و تجاری کشور ازبکستان هستیم که لازم است با تعاملات بیشتر زمینه گسترش همکاری‌ها به خوبی شکل بگیرد. فراهم کردن زمینه همکاری اتاق بازرگانی ازبکستان با اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را جهت گسترش ارتباطات و تعاملات ایجاد کند‌.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته آینده اصفهان میزبان رؤسای اتاق های بازرگانی کشورهای آسیایی است از این رو زمینه مناسبی جهت ایجاد روابط و تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد شد و این موضوع مورد تأکید ما است.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی