Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:48:37 GMT

ماکرون: آماده‌ایم به خلع سلاح کره کمک کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۲۰۵۶

ماکرون: آماده‌ایم به خلع سلاح کره کمک کنیم

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که کشورش آماده است به تلاش‌های کره شمالی در راستای خلع سلاح هسته‌ای کمک کند اما پیونگ‌یانگ باید در ابتدا تعهد و تمایل واقعی خود را در راستای امحای جنگ‌افزارهای هسته‌ای و بالستیک خود نشان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترک خود با مون جائه این، رئیس جمهوری کره‌جنوبی اظهار کرد: ما منتظر تعهدی قطعی از سوی پیونگ‌یانگ هستیم که نشان دهد تمایلی واقعی برای اقدام در راستای کنار گذاشتن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون اظهار کرد: ما آماده‌ایم در صورتی که فرایند مذاکرات آغاز شود، تجربیات خود را ارائه داده و نقشی فعال ایفا کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد: ما تجربیات هسته‌ای، فنی، عملیاتی و علمی داریم که می‌تواند در زمینه خلع سلاح بسیار مفید باشد و اگر این تجربیات مرتبط باشد، مایلیم آن را در اختیار قرار دهیم.

وی بیان کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد باید پا بر جا باشد و ضروری است که فرایند خلع سلاح به‌گونه‌ای قابل تأیید، تمام‌وکمال و غیرقابل‌بازگشت انجام شود.

رئیس جمهوری فرانسه اضافه کرد: به نظر من خوب است که مقداری فشار اعمال شود تا اطمینان حاصل آید که تغییراتی انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امانوئل ماکرون کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه، در پیامی ویدئویی خود خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو، اعلام کرد که کشورهای غربی با اقدامات خود به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده‌اند.

لاوروف گفت: در حال حاضر آمریکا و اقمار خود در ناتو همچنان در اندیشه تحمیل «شکست راهبردی» بر روسیه بوده و آماده هستند تا به قیمت از دست دادن جان «تا آخرین فرد اوکراینی» کشور ما را  مهار کرده و تضعیف کنند. در عین حال، غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده‌اند که این وضعیت مملو از پیامدهای فاجعه بار  خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که نگرانی دقیقاً این است که «تروئیکای» قدرت‌های هسته‌ای غربی در میان حامیان اوکراین هستند و به عنوان آغازگر اصلی اقدامات تحریک‌آمیز مختلف عمل می‌کنند و در شرایط کنونی می توان "ریسک های استراتژیک جدی" را مشاهده کرد.

پیش از این، در گزارش دولت انگلیس اعلام شد که این کشور تا زمانی که نیاز باشد، سیاست بازدارندگی هسته‌ای خود را حفظ خواهد کرد.

در اواخر ماه مارس، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، لیندا توماس گرینفیلد، در نشست شورای امنیت با موضوع "خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای" گفت که ایالات متحده قصد دارد گفتگوهای دوجانبه در مورد کنترل تسلیحات با روسیه و چین را "فوراً و بدون پیش شرط" آغاز کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز به نوبه خود تاکید کرد که روسیه و ایالات متحده باید به اجرای کامل توافقنامه مربوط به اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک بازگردند. وی تاکید کرد: کشورهای دارای سلاح هسته‌ای باید توافق کنند که هیچ یک از آنها اولین استفاده کننده از سلاح هسته‌ای نباشند، چرا که در جنگ هسته‌ای برنده‌ای وجود نخواهد داشت.

هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانهدرخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیللاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • اصابت ۵ موشک از ۷ موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس
  • ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است