Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای مبارزه با اخلال گران اقتصادی امروز ۴۰ نفر دیگر از اخلال گران دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در راستای مبارزه با اخلال گران اقتصادی امروز ۴۰ نفر دیگر از اخلال گران دستگیر شدند.

روز گذشته معاون اول دستگاه قضا در نشست خود با اصحاب رسانه به بیان گزارشی از اقدامات دستگاه قضا در رابطه با پرونده‌های اخیر اقتصادی پرداخت و گفت: در تهران برای مبارزه با اخلالگران در حوزه ارز، نظامات ارزی کشور و قاچاق سازمان‌یافته، از ابتدا تا به امروز ۱۹۶ نفر دستگیر شده‌اند که ۱۳ نفر آن‌ها در همین روز‌های اخیر دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به همه کسانی که در بازار غیرمجاز فعالیت ارزی دارند هشدار داد و بیان داشت: باید یادآوری کنم که این موضوع را جدی بگیرند تا هم برای خودشان و هم برای خانواده‌هایشان مشکل ایجاد نکنند؛ چرا که دستگیر می‌شوند؛ با ابلاغ‌های ویژه به پرونده‌هایشان رسیدگی می‌شود و در غیر از اعدام، احکامشان قطعی است و بدانند که هیچگونه اغماضی نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در تبیین این موضوع اظهار کرد: در شرایطی که دشمن فشار زائد‌الوصف و فوق‌العاده‌ای را برای سخت گرفتن بر معیشت مردم دارد، دور از انصاف و انسانیت است که عده‌ای برای سودجویی و یا همدستی با دشمن بخواهند در داخل کشور فشار بیاورند.

وی افزود: تا به امروز در تهران بیش از ۴۹ مورد کیفرخواست صادر شده که برخی از این کیفرخواست‌ها ممکن است ۴-۵ تا ۱۰ متهم داشته باشد و برای بیش از ۹۰ نفراز کسانی که کیفرخواست برایشان صادر شده، تعیین وقت صورت گرفته است. البته یکی دو مورد نیز وجود دارد که هنوز برای آن‌ها تعیین وقت نشده است که یکی از آن‌ها را همین امروز ارجاع دادم؛ ولی مجموعا برای چیزی حدود ۱۰۰ نفر تعیین وقت شده و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است و یا بزودی رسیدگی به پرونده آن‌ها در تهران شروع می‌شود.

معاون اول دستگاه قضا با اشاره به کشف یک شبکه نفوذ بانکی در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان در روز‌های اخیر ۱۷ نفر بازداشتی داشتیم که بصورت سازمان یافته با اعمال نفوذ در سیستم بانکی و بعضا استفاده از اسناد غیرواقعی توانسته بودند ارز بگیرند. آن‌ها حدود ۱۰۰ میلیون دلار گرفته بودند و حدود ۳۰۰ میلیون دلار نیز نزدیک به گرفتن بود که متوقف شد و بخشی از آن ۱۰۰ میلیون دلار را خارج از کشور ارسال کرده بودند و بخشی را در داخل کشور بصورت غیررسمی و غیرمجاز به فروش رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۴ نفر بازداشتی داشتیم. در همدان نیز طی روز‌های اخیر ۷ نفر بازداشت شدند و در برخی از استان‌های دیگر نیز یکی دو نفر بازداشتی داشته‌ایم.
انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت