Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@20:25:54 GMT

هوچی گری وزیر جنگ صهیونیست‌ها علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۲۱۵۱

هوچی گری وزیر جنگ صهیونیست‌ها علیه ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «آویگدور لیبرمن» با تکرار ادعاهای قبلی درباره دخالت ایران در بحران‌های غزه و سوریه، گفت، تل‌آویو به مقابله با آن مطابق با امنیت داخلی خود ادامه می‌دهد.


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی (دوشنبه) با بیان اینکه این رژیم اجازه نخواهد داد ایران جای پای خود را در سوریه محکم کند، مدعی شد تهران پشت تمام چالش‌هایی است که اسرائیل با آن روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لیبرمن طی سخنرانی در همایش روزنامه «معاریو» در قدس اشغالی، مدعی شد: «در حال مقابله با چالش‌های بسیاری هستیم. گروه‌های تروریستی بین المللی در هر اینچ از مرزهای اسرائیل حضور دارند. ایران پشت تمام آنهاست».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با غیرمحتمل دانستن توافق با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» برای آتش‌بس در مرز غزه، گفت: «علی‌رغم تمام گام‌هایی که ما برداشته‌ایم، هنوز هم خشونت‌ها اتفاق می‌افتد. ژست‌های بشردوستانه نتوانست خشونت را متوقف کند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اما با بیان اینکه هنوز از تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس با حماس ناامید نشده‌اند، اضافه کرد: «اما با روند فعلی، چنین چیزی ممکن نیست. ما مجبور هستیم شدیدترین ضربه ممکن را به حماس بزنیم، حتی اگر این باعث درگیری وسیع‌تر شود».

لیبرمن با ابراز رضایت تلویحی از جنگ با نوار غزه در سال 2014، ادعا کرد: «ما باید به وضعیت کاملا آرامی که بعد از این جنگ حاصل شد، برسیم. آن جنگ چهار سال آرامش برای ما داشت. اکنون نیز برای آنکه آرامش را بدون صدمه زدن به بازدارندگی خود، بازگردانیم لازم است ضربه سختی به حماس بزنیم که این امر بازهم آرامش 4 یا 5 ساله‌ای به ما خواهد داد».

وی در ادامه ادعاهای خود، درباره وضعیت جبهه شمالی فلسطین اشغالی گفت: «سیاست شفافی وجود دارد و آن اینکه همواره در شمال (مطابق خواست خود) اقدام می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم ایرانی‌ها جای پای خود را (در سوریه) محکم کنند و به اقدام علیه آنها ادامه می‌دهیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سپس درباره تنش‌های اخیر با روسیه و استقرار سامانه‌های پدافند موشکی S-300 در دمشق توضیح داد: «روس‌ها مطابق منافع امنیت ملی خود عمل می‌کنند ما هم مطابق امنیت ملی خود. این منافق همیشه مطابقت ندارند. چیزی که مهم است، مذاکرات ما در چنین اوضاعی است».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای جلسه هفتگی با ابراز نارضایی شدید از تظاهرات بازگشت در مرز غزه، حماس را تهدید کرد: «ما به واکنشی از نوع رفتاری که ضربات بسیار قوی را تضمین می‌کند، بسیار نزدیک هستیم... حماس پیام را نفهمید. اگر راهپیمایی‌ها متوقف نشود، پاسخ به شکلی دردناک داده خواهد شد».
لیبرمن همچنین روز گذشته در مصاحبه با یدیعوت، گفت: «برای توقف تظاهرات در مرز غزه تمامی راه‌ها را امتحان کردیم، اوضاع به مرحله غیرقابل تحملی رسیده است، با ادامه ارسال بالن‌های آتش‌زا به مرحله‌ای رسیده‌ام که باید ضربه ای سخت به حماس وارد کنیم».

 

فارس
 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح

به گزارش همشهری آنلاین، در چند روز اخیر بار دیگر مسأله مذاکرات آتش‌بسِ مربوط به جنگ غزه در مطبوعات و رسانه‌ها مخابره شده است. در حال حاضر طرح پیشنهادی قاهره از یکسو و طرح تهدیدی رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی دیگر بیش از هر چیز توجهات را به سوی خود جلب کرده. رژیم صهیونیستی به حماس یک هفته فرصت داده است که اسرا را تبادل کند و الا عملیات رفح را عملی خواهد کرد، از آن سو هم حماس توافق آتش‌بس را مبنی بر ترک کامل نوار غزه و برگشتن آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود می‌داند. برای بررسی بهتر موضوع و وضعیت جنگ با حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

زرنگی صهیونیست‌ها در حین توافقات آتش‌بس

هانی‌زاده در ابتدا گفت: پس از هشت‌جلسه مذاکره که بین سران رژیم صهیونیستی؛ مصر و قطر در دوحه، قاهره و پاریس صورت گرفته است، شاهد یکسری توافقات درباره جنگ غزه هستیم. اما موضوع مهم در این بین زیاده‌خواهی طرف صهیوینستی مبنی بر بازگرداندن اسرا از دست حماس است که آن را قبل از آتش‌بس طلب می‌کند.

برگ برنده‌ای که اسرائیل می‌خواهد بدزدد

وی افزود:‌ همانطور که واضح است برگ برنده حماس در حال حاضر اسرای اسرائیلی است. رژیم صهیونیستی در صدد است تا این اسرا قبل از هرگونه آتش‌بس آزاد شوند. اما طرف حماسی معتقد است باید اول آتش‌بس صورت بگیرد و پس از آن همزمان اسرای فلسطینی و صهیونیستی با نظارت مصری‌ها و قطری‌ها، همچنین با حضور نمایندگانی از سازمان ملل تبادل شوند. مشخص است که اصرار اسرائیل بر آزادسازی اسرا قبل از آتش‌بس سیاستی است تا پس از آن فرصت را غنیمت بشمارد و با خیال راحت به رفح یا هرجای دیگر که فلسطینی‌ها هستند حمله کند.

هشدار مصر به اسرائیل

او ادامه داد:‌ موضوع مهم دیگر در این بین آینده غزه است. اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند که اداره نوار غزه زین‌پس به عهده تشکیلات خودگردان باشد، تشکیلاتی که در هشت ماه گذشته موضع بی‌تفاوتی را در قبال جنگ غزه اتخاذ کرد و به عنوان یک نظاره‌گر شاهد وقایع بود. همچنین گفتنی است که دولت مصر قصد دارد هرچه زودتر موضوع آتش‌بس خاتمه یابد و قبل از جنگ رفح این امر صورت گیرد چرا که با وقوع جنگ در رفح و بالا گرفتن بحران هشدار داده که بی‌تفاوت نخواهد ماند و مداخله خواهد کرد، چرا که بیش از یک میلیون آواره در رفح حضور دارند.

فشاری که بر روی صهیونیست‌ها وجود دارد

هانی‌زاده در انتها بیان کرد: باید منتظر ماند و دید آیا اسرائیل به پیشنهاد و شرط حماس مبنی بر آزادسازی همزمان اسرا تن خواهد داد یا خیر. به نظر می‌رسد با توجه به جو جهانی حال حاضر، بالاخص وضعیت جنبش دانشجویی اسرائیل ناچار است که شرط حماس را بپذیرد.

کد خبر 849170 برچسب‌ها مصر اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • نتانیاهو: جنگ را تمام نمی‌کنم
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • هیات حماس به قاهره می رود