Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظّم انقلاب با طرح این منشور- که نه‌تن‌ها برای پیشرفت کشور، بلکه برای پیشرفت جهان اسلام است- بار دیگر اعلام کردند که ما بن‌بست نداریم و باید مسیر پیشرفت آینده کشور را هم پیش‌بینی کنیم.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با اشاره به رونمایی از سند اولیه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت از سوی مقام معظّم رهبری و فراخوان به صاحب‌نظران برای بررسی این سند، اظهار داشت: مقام معظّم رهبری، همواره مردم را به امید به آینده دعوت می‌کنند و صریحاً فرموده‌اند که ما بن‌بستی نداریم و اگر همه به وظایف خود عمل کنند، آینده درخشانی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عده‌ای از روی ناآگاهی یا غرض، طوری اظهارنظر می‌کنند که انگار ما به بن‌بست رسیده‌ایم و راهی جز مذاکره با بیگانگان و استکبار نداریم، تصریح کرد: در مقابل، رهبر معظّم انقلاب با طرح این منشور- که نه‌تن‌ها برای پیشرفت کشور، بلکه برای پیشرفت جهان اسلام است- بار دیگر اعلام کردند که ما بن‌بست نداریم و باید مسیر پیشرفت آینده کشور را هم پیش‌بینی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امیدواریم مطالبی که رهبر انقلاب در رونمایی از سند اولیه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت مطرح کردند، توسط بخش‌های مختلف اجرایی شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری تصریح کرد: این سند و اجابت بخش‌های مختلف آن، توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، پاسخ عملی به کسانی است که تصور می‌کنند در آینده بن‌بست داریم.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله مجتهد شبستری بن بست سیاسی بن بست فکری اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیکتاتور‌های محیط بین‌المللی نمی‌توانند خود را الگوی رعایت حقوق بشر بدانند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی در یادداشتی نوشت: دموکراسی، حقوق بشر، حقوق بین‌الملل، صلح و امنیت بین‌المللی واژگان پرتکرار در ادبیات دولتمردان کشور‌هایی است که خود را سرآمد جامعه بین‌المللی و آموزگار دولت‌ها و ملت‌های جهان قلمداد می‌کنند. معهذا در نتیجه عملکرد همین دولت‌ها در اقصی نقاط جهان، این سؤال پرتکرار با فراوانی بسیار، نزد افکار عمومی جهان شکل گرفته است که همین مدعیان چرا در محیط بین‌المللی دیکتاتور وار عمل کرده و همه ادعا‌های خویش را در عمل نقض می‌کنند؟!

‏وی افژود: آنهایی که دائما از لزوم احترام به رأی و نظر ملت‌ها صحبت می‌کنند، چرا در محیط بین‌المللی دولت‌های مستقل را تحمل نکرده و رأی و نظر ملت‌ها و دولت‌های برآمده از رأی مردم خود را برنمی‌تابند و حتی برای تنبیه و سرنگونی آنها اقدام می‌کنند؟!

کنعانی اضافه کرد: آنهایی که از حقوق، قوانین و مقررات بین‌المللی صحبت می‌کنند، چرا در مجامع و محیط بین‌المللی و سیاست خارجی خود، قوانین و مقررات بین‌المللی را نقض می‌کنند و ارزش‌های دموکراتیک را زیر پا گذاشته و آرای اکثریت قریب به اتفاق کشور‌ها را چه در ⁧‫شورای امنیت‬⁩ و چه در مجمع عمومی ⁧‫سازمان ملل‬⁩ متحد نادیده می‌گیرند؟!

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمایت از رژیم صهیونیستی اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی، مالی، حقوقی و بین‌المللی در حالی که این رژیم یک هویت نامشروع، تروریست، متهم به جنایت جنگی، ⁧‫نسل‌کُشی‬⁩، ناقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است، مصداق بزرگترین و بارزترین نقض ⁧‫حقوق بشر و یک رفتار غیردموکراتیک و دیکتاتورگونه در مناسبات بین‌المللی است و دیکتاتور‌های محیط بین‌المللی نمی‌توانند خود را الگوی دموکراسی، رعایت حقوق بشر، حافظان و دلسوزان صلح و امنیت بین‌المللی بدانند و به دیگران درس بدهند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: کشور‌ها و ملت‌های دنیا جنگ‌های داخلی و تحمیلی زیادی را در خاطر دارند که گردانندگان و شکل دهندگان آن، همین کشور‌های مدعی حقوق بشر، رأی مردم، صلح و امنیت جهانی و حقوق و قوانین بین‌المللی بوده‌اند. عملکرد این دسته از کشور‌های مدعی در قبال جنگ نابرابر ۶ ماهه جاری علیه ⁧‫نوار غزه‬⁩ که در اثر اقدام به نسل‌کُشی رژیم صهیونستی، تاکنون بیش از ۳۱ هزار قربانی غیرنظامی برجای گذاشته است، شاخص و نمایه روشنی از میزان پایبندی این مدعیان به شعار‌های خویش است.

کنعانی گفت: در حالی که افکار عمومی دنیا نسبت به جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در ⁧‫غزه‬⁩ به خشم آمده و خواهان اتخاذ اقدامات بازدارنده جهت جلوگیری از استمرار این جنایات و نسل‌کُشی هستند، همان مدعیان همیشگی و پرچمداران دروغین حمایت از امنیت و صلح جهانی و حقوق بشر و قوانین و مقررات آمره بین‌المللی، تاکنون مانع از اتخاذ هر تصمیم حقوقی و اجرایی در مهمترین مرجع امنیتی دنیا علیه این رژیم شده‌اند.

وی افرود: آنچه بر ⁧‫فلسطین‬⁩ و ملت مظلوم آن خاصه زنان و کودکان این سرزمین در طول تقریبی ۶ ماهه اخیر گذشت و آنچه از اشغالگری، ظلم و هزاران جنایت فجیع و غیرقابل روایت در ۷۵ سال گذشته بر این سرزمین مقدس و ساکنان اصیل آن روا داشته شد، طشت رسوایی غرب و نماد روشنی از عدم صداقت مدعیان عمدتا غربی به اصول اولیه انسانی و اخلاقی و نیز حقوق و قوانین بین‌المللی و اصول مندرج در منشور ملل متحد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • راهکارهای نوین در عصب کشی دندان: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده
  • دردنامه ای با جناب صدیقی
  • امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم
  • دیکتاتور‌های محیط بین‌المللی نمی‌توانند خود را الگوی رعایت حقوق بشر بدانند
  • آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم
  • آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریع‌تر کشور باشیم
  • رسول رمضانی: فوتبال خوزستان برای پیشرفت بیشتر، نیازمند حمایت است
  • ۶۰ درصد مردم قزوین کم تحرک هستند
  • نامه روحانی به شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ضرورت افزایش ۱۰ درصدی تولید شیلات در استان اردبیل طی سال آینده