Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@18:21:07 GMT

کارت بازرگانی در استان‌ها صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۲۳۰۴

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از شاتا؛​ ­وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت­ طی­ ابلاغیه ای فرایندهای مرتبط با کارت بازرگانی را به سازمانهای صمت استانی تفویض کرد.

محمد شریعتمداری در این نامه،­ صدور کارت های بازرگانی مرتبط با سرمایه گذاری های خارجی، عملیات احیا و لغو ابطال کارت های بازرگانی و عملیات تعلیق و ابطال کارتهای بازرگانی را برای اجرا توسط سازمان های استانی، ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر با توجه به ضرورت تفکیک فعالیت های بین ستاد و سازمان های استانی، جلوگیری از بروکراسی های اداری، تسهیل فضای کسب و کار و افزایش اختیارات برای رسیدگی به امور فعالان اقتصادی از سوی شریعتمداری ابلاغ شده است.

بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران موظف است نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد دسترسی های لازم بر روی سامانه برای سازمان های استانی اقدام­ کند تا همه ­عملیات اجرایی مرتبط با کارت های بازرگانی در سازمان های استانی قابل اجرا و مدیریت شود.

همچنین اتاق مکلف است تا پایان آبان ماه سال جاری با همه ­سامانه های مرتبط به ویژه سامانه گمرک، سازمان امور مالیات، بانک مرکزی، بانک-های عامل و ثبتارش که به نحوی براساس کارت بازرگانی ارایه خدمت می دهند و یا براساس اطلاعات کارت عملیات اداری انجام می دهند به صورت کامل ارتباط سامانه ای و برخط برقرار کرده تا عملیات صدور، تمدید، تعلیق، ابطال و احیای کارت بر روی فرایندهای الکترونیکی آن ها اعمال شده و مکاتبات فیزیکی برای استعلام موارد ذکر شده و وضعیت کارت های بازرگانی حذف شود.

این در حالی است که تا زمان برقراری ارتباط با سامانه دستگاه ها، مکاتبه رؤسای سازمان های استانی با این دستگاه ها از جمله گمرک، سازمان امور مالیات و بانک های عامل برای اعلام احیا، تعلیق و ابطال کارت های بازرگانی بلامانع است.

بر اساس این ابلاغیه سازمان های صنعت، معدن و تجارت موظف هستند ضمن پایش مستمر بر عملکرد استفاده کنندگان از کارت ها (به ویژه موضوع رفع تعهد ارزی واردکنندگان و اجرای بخشنامه شماره 99247/60 مورخ 17/4/1397)، با رعایت همه­­ ضوابط و مقررات و لحاظ اهلیت و اعتبار متقاضیان منطبق با سامانه رتبه بندی و اعتبارسنجی وزارت متبوع (که به زودی اجرایی خواهد شد) نسبت به صدور، تمدید، تعلیق، ابطال و یا احیای کارت ها اقدام کند.

طبق ابلاغیه اخیر شریعتمداری، در این رابطه تعامل با دستگاه های نظارتی برای اجرای احکام صادره از سوی آن ها و جلوگیری از تأخیر در اجرا ضروری است.

همچنین مسئولیت اجرای صحیح همه­ اقدامات فوق برعهده رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی است، سازمان توسعه تجارت و دفتر مقررات صادرات و واردات، مسئول هماهنگی و نظارت لازم و معاونت هماهنگی، حقوقی و امور مجلس نیز پاسخگوی ابهامات احتمالی و حقوقی سازمان ها هستند.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معدن سرمایه گذاری کسب و کار معدن و تجارت صنایع و معادن ایران دوره های آموزشی مالیات تجارت تجارت صنعت معدن و تجارت کسب و کار گمرک معدن و تجارت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن سرابیان شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی در استان خوزستان اظهار کرد: تیرماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد که در این راستا اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت المال صادر شد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: از زمان انعقاد تفاهمنامه تاکنون در استان خوزستان اسناد مالکیت بیش از ۲۵ هزار هکتار بستر رودخانه و حریم داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی بوده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه، کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل شد، همچنین در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی افزود: همچنین در خصوص اصلاح سند سد دز اقدامات خوبی صورت گرفت که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای حفظ حقوق بیت المال دستور ویژه داده‌اند.

کد خبر 6085963

دیگر خبرها

  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ هم استانی‌ها از توقف در حاشیه روخانه‌ها دوری کنند
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • جزییات شرکت در رشته‌های خاص و آزمون عملی کنکور
  • ساخت۶ مدرسه در هرمزگان در قالب مسوولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی
  • جزئیات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور اعلام شد