Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:20:14 GMT

7883 تن محصول کشاورزی گلستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۲۳۷۹

7883 تن محصول کشاورزی گلستان صادر شد

گرگان - ایرنا - سرپرست مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که در نیمه نخست امسال هفت هزار و 883 تن انواع محصول کشاورزی فرآوری شده این استان با ارزش 6 میلیون و 59 هزار و 932 دلار به خارج کشور صادر شد.

عیدمحمد فاروقی امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش حدود 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 برابر افزایش دارد.
وی اضافه کرد: بیشتر محصولات کشاورزی صادر شده از گلستان شامل خوراک آماده طیور، میوه (آلو)، مرغ، انواع ترشی، میگو، روغن خوراکی و رب بوده است.
به گفته وی، محصولات فرآوری شده توسط واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی استان گلستان به پنج کشور عراق، ترکمنستان، ویتنام، چین و افغانستان صادر شد.
طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان به ایرنا در این استان 253 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری حدود سه میلیون تُن محصول فعالیت دارد.
تولیدات حوزه کشاورزی استان گلستان سالانه چهار میلیون و 500 هزار تن محصول به ارزش بیش از 70 هزار میلیارد ریال است.
استان مرزی گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع علاوه بر 650 هزار هکتار زمین کشاورزی ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، حدود 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و 970 واحد مرغداری دارد.
برای تولید محصولات زراعی، باغی و دامی گلستان بیش از 33 هزار دستگاه انواع ماشین کشاورزی شامل تراکتور، کمباین و تیلر بکار گرفته می شود.
گلستان از شمال با کشور ترکمنستان و دریای خزر، غرب با مازندران، جنوب با سمنان و از شرق با خراسان شمالی همسایه است.
6204/1648/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي صادرات گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان

محمد برزعلی ضمن اعلام آمادگی استان برای برداشت محصولات کشاورزی، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس