Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ اسحاق جهانگيري در این جلسه با بيان اينكه عدم تأمين نيازهاي پژوهشي و تحقيقاتي كشور ممكن است آسيب هاي جبران ناپذيري براي كشور به همراه داشته باشد، تصريح كرد: با وجود آنكه بودجه دولت با محدوديت هاي زيادي روبرو است اما تلاش دولت اين است كه اعتبارات مورد نياز برنامه هاي پژوهشي و تحقيقاتي را تأمين كند چرا كه نمي توان برنامه هاي علمي و تحقيقاتي كشور را ناديده گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رييس جمهور با اشاره به نوسانات نرخ ارز و مشكلات دانشگاه هاي كشور براي تامين بودجه مورد نياز فرصت هاي مطالعاتي و كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي، گفت: دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي كشور از نظر بودجه در تنگنا قرار گرفته اند كه بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم تا اين كمبودها جبران شود .
وي از دستگاه هاي اجرايي خواست از طرح هاي كلان ملي مطالعاتي حمايت كنند و براي تأمين بودجه مورد نياز اين طرح ها در حد امكان كمك هاي لازم را انجام دهند .
دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به پيشنهاد دبيرخانه شوراي عالي عتف در خصوص ايجاد نظام هماهنگ برنامه ريزي و عملكرد پژوهش و فناوري كشور، تدوين يك برنامه پژوهشي بلند مدت براي كشور را مثبت و سازنده ارزيابي و تاكيد كرد: تهيه برنامه پژوهشي بلندمدت براي كشور لازم است كه بايد دبيرخانه شورا ضمن هماهنگي هاي لازم با سازمان برنامه و بودجه كشور بعنوان متولي اصلي برنامه ريزي كشور، برنامه هاي مطالعاتي براي حل چالش هاي اصلي كشور را تدوين كنند.
در اين جلسه كه وزراي علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش و پرورش، نيرو، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، ارتباطات و فناوري اطلاعات، روساي فرهنگستان هاي علوم، زبان و ادبيات فارسي و علوم پزشكي و رييس دانشگاه آزاد اسلامي نيز حضور داشتند، دبير شوراي عالي عتف پيشنهادات كميسيون دائمي اين شورا را در خصوص بازنگري اركان اجرايي دبيرخانه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري مطرح كرد كه پس از بحث و تبادل نظر تصميمات لازم اتخاذ شد.
برنامه ساماندهي طرح هاي كلان ملي پژوهش و فناوري از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ضمن مرور اهم مصوبات شورا در خصوص طرح هاي كلان ملي، گزارشي از وضعيت كلي اعتبارات طرح هاي كلان فعال و اولويت بندي اين طرح ها براساس ميزان تأثير بر تحقق شاخص هاي اقتصاد مقاومتي ارائه شد.
در ادامه اين جلسه همچنين پيشنهاد ايجاد نظام هماهنگ برنامه ريزي و عملكرد پژوهش و فناوري كشور توسط دبير شورا مطرح شد كه پس از بحث و بررسي مقرر شد اين موضوع با هماهنگي سازمان برنامه و بودجه در قالب يك پيشنهاد جامع در جلسه آتي شورا مطرح شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: علوم تحقیقات جهانگیری پژوهشی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دیروز مجلس اشکالات شورای نگهبان در خصوص لایحه ساماندهی اجاره بها را مرتفع ساخت و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر این مهم را مصوب کند.

به گفته وی مجلس نیز تحقیق و تفحصی در دستور کار داشت که بیشتر به عملکرد دولت قبل بر می‌گردد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین در خصوص کمبود دارو‌ها نیز مصوبه‌ای وجود داشت تا تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشود. کمبود‌ها و کم کاری‌هایی در موضوع دارویار وجود دارد که البته جرم نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی