Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز-ايرنا- روابط عمومي اتاق بازرگاني اهواز دربارهٔ خبر «تجار ايراني مشمول معافيت مالياتي در صادرات به عمان شدند» توضيحاتي به نقل از رييس اتاق بازرگاني اهواز ارايه کرد.

در اين توضيحات آمده است : جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان با امضاي برخي اسناد مهم ميان دو کشور بسترهاي لازم جهت بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي موجود به منظور ارتقاء سطح همکاري‌هاي اقتصادي را فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين روابط مستحکم ايران و عمان در دوره‌هاي مختلف شاهد تحول و شکوفايي بود، به‌طور مثال در سال 86 موافقتنامه اجتناب از أخذ ماليات مضاعف در مورد مالياتهاي بر درآمد و سرمايه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت سلطنتي عمان منعقد شد.
همچنين عمان داراي سه منطقه آزاد تجاري و چندين ناحيه صنعتي است که به شرکتهاي خارجي تا 50 سال معافيت مالياتي ارائه مي‌دهد.
رئيس اتاق بازرگاني اهواز افزود: دولت عمان به منظور افزايش سطح سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در بخش‌هاي غيرنفتي کشور شرايطي فراهم کرده که انگيزه سرمايه گذاران براي حضور در اين بستر اقتصادي بيشتر شود که `معافيت گمرکي براي سرمايه گذاراني که قصد واردکردن تجهيزات صنعتي و کارخانه اي دارند يا شرکت‌هاي واردکننده اين تجهيزات به نمايندگي از سرمايه گذاران خارجي`، `معافيت گمرکي براي واردکردن مواد اوليه کارخانه‌هاي خارجي فعال در اين کشور تا ده سال اول فعاليت`، `معافيت سرمايه گذاران از پرداخت ماليات بر درآمد شخصي‌` و `معافيت سرمايه گذاران از پرداخت ماليات شرکت‌ها و کارخانه‌هاي راه اندازي شده توسط آنها تا ده سال اول` از جمله آنهاست که بر همين اساس مي توان نتيجه گرفت که؛ عمان کمترين ميزان ماليات در منطقه خاورميانه را داراست و محلي مناسب براي فعاليت فعالان اقتصادي است.
ذکر اين توضيح ضروري است که سفر هيئت تجاري ايران متشکل از رئيس، نواب رئيس و دبير اتاق مشترک بازرگاني ايران و عمان، به بندر سويق و منطقه آزاد صلاله در هفته گذشته براي ديدار و رايزني با مقامات عماني و تسهيل حضور سرمايه گذاران ايراني بوده‌است و ما در آن گفتگوها بر ضرورت استفاده فعالان بخش خصوصي از فرصتهاي به وجود آمده‌ تاکيد کرديم.
به گزارش روابط عمومي اتاق بازرگاني اهواز و به نقل از شهلا عموري رييس آن اتاق، عمان اکنون برگ برنده تجارت ما در منطقه محسوب مي‌شود و فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران بايد از موقعيت فراهم شده بازار عمان نهايت استفاده و بهره را ببرند.
6002/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟

سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا دریافت رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق