Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@15:28:03 GMT

دلایلی که سبب انحراف چشم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۲۵۶۷

خرداد: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دلایل ابتلا به انحراف چشم و راهکارهای درمانی آن را تشریح کرد.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، ژاله رجوی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه روز جهانی بینایی در رابطه با بیماری استرابیسم اظهار داشت: این بیماری در واقع انحراف چشم است و زمانی که دو چشم نتواند همزمان در یک راستا نگاه کند و دو تصویر چشم منطبق نباشد، ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فرد مبتلا به استرابیسم در یک ‌راستا به یک جسم نمی‌تواند نگاه کند زیرا یکی از چشم‌ها به سمت داخل، خارج و یا بالا و پایین منحرف شده است.
رئیس هیأت مدیره انجمن استرابیسم بیان داشت: این مشکل دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها مادرزادی بوده و از 2 تا 6 ماهگی بروز می‌یابد. درمان این مشکل مادرزادی اکثراً جراح است و تا دو سالگى بهتر است که.انجام گیرد تا نتیجه خوبى حاصل شود.
وی افزود: دومین نوع استرابیسم اکتسابى و اغلب به علت عیوب انکسارى است که از معمولا از دو سالگی چشم انحراف پیدا می‌کند و در 4 سالگی انحراف دائم می‌شود. در واقع فرد نیاز به عینک داشته ولی به او ارائه نشده است و به علت دید کم وجبران عیب انکسارى انحراف پیدا شده است 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد که درمان در این افراد اغلب تجویز شماره عینک آنها مى بأشد ولی گاهی هنوز همه انحراف بر طرف نمیشود و برای درمان نیاز به جراحی است.
رجوی گفت:‌گاهی کودک هنگام بازی دچار ضربه به چشم میشود که به دنبال ان پارگی قرنیه و آب مروارید وانحراف پیش میاید و باید قرنیه دوخته و آب‌مروارید عمل شود و اگر انحراف باقی ماند، به عنوان عمل سوم انجام گیرد.
وی بیان داشت: از علل اکتسابى دیگر انحراف می‌توان از وجود توده فضا گیر در سر و به دنبال ان فلج اعصاب چشمی و انحراف چشم نام برد. همچنین دیابت و فشارخون در صورتی که کنترل نشوند می‌توانند انحراف چشم را به همراه داشته باشند و برای درمان این مشکل ابتدا دیابت را کنترل و اگر 6 ماه تا یکسال انحراف رفع نشد برای درمان انحراف جراحی انجام می‌‌دهیم.
سلامت نیوز: دلایلی که سبب انحراف چشم می‌شود برچسب ها: انحراف چشم ، هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ، ژاله رجوی

منبع: خرداد

کلیدواژه: انحراف چشم هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»

رئیس ­جمهور ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، از سوی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، به شرح زیر خطاب به «وزارت آموزش و پرورش»، «دانشگاه فرهنگیان» و «هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی» ابلاغ شد:

«ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نایب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا نماینده تام‌الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

کد خبر 749968

دیگر خبرها

  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی