Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - چند مقام سازمان ملل با گلایه از شرایط موجود در یمن و بی‌تفاوتی دولت‌های غربی، از وخامت شدید اوضاع در این کشور و تهدید جان 12 میلیون یمنی خبر دادند.
یکی از مسئولان سازمان مرتبط به سازمان ملل متحد به نام «برنامه جهانی غذا» که در کمک‌رسانی و ارسال غذا به نقاط محروم جهان فعالیت دارد، روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان. ان» گفت که ممکن است تداوم درگیری‌ها در یمن، تعداد افراد قحطی زده در این کشور را به حدود 12 میلیون نفر برساند.
این سازمان امدادرسانی مهم وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که سقوط واحد پول یمن و وضعیت رو به وخامت اقتصادی در فقیرترین کشور خاورمیانه، درحال تشدید اوضاع است.
سازمان مذکور اعلام کرده که اینک 18 میلیون یمنی از وجود مکانی برای تامین غذای آینده خود بی‌اطلاعند و هشت میلیون نفر از آن‌ها نیز در آستانه قحطی هستند.
«استفان آندرسون» مدیر شعبه این سازمان در یمن به سی. ان .ان گفت: «از ماه ژوئن (خرداد) به این سو به خاطر تداوم نبرد در بندر «حدیده» ،حدود 570 هزار خانواده مجبور به ترک منازل خود شدند. این در حالی است که ارزش ریال یمن (واحد پول این کشور) به شدت پایین آمده و هزینه‌های مواد اولیه غذایی از سال گذشته به این سو به میزان یک سوم افزایش یافته است.»
وی ادامه داد: «اگر این وضعیت همچنان ادامه یابد، 3.5 میلیون نفر یمنی دیگر با وضعیت به شدت نامطمئن ، یا تقریبا 12 میلیون نفر که فورا به ارسال کمک‌های غذایی منظم برای عدم ورود به شرایط شبه‌قحطی نیاز دارند را شاهد خواهیم بود.»
آندرسون محاصره بندر حدیده از سوی ائتلاف سعودی را از جمله دلیل عدم دسترسی این گروه به انبارهای گندم موجود در این شهر بندری ذکر کرد و توضیح داد: «با توجه به وضعیت امنیتی بسیار ناپایدار در حدیده، این سازمان به 51 هزار تن سهم گندم خود در تاسیسات حیاتی "میلز" که برای تغذیه 3.7 میلیون نفر از گرسنه ترین افراد در شمال و مرکزی یمن به مدت یک ماه کافی است، دسترسی ندارد.»
«لیزا گراندی» مقام هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در یمن نیز امروز در گفت ‌وگو با شبکه خبری «بی. بی. سی» گفت که در صورت عدم توقف درگیری‌ها در یمن، یکی از بدترین قحطی‌های جهان در صد سال گذشته را شاهد خواهیم بود.»
«ژان اگلند» دبیرکل شورای آوارگان نروژ نیز در این زمینه با گلایه از کشورهای غربی گفت که مردم یمن گرسنه نیستند بلکه دیگران آن‌ها را گرسنه نگه می‌دارند. یمن مدتهاست که در معرض بمباران‌های هوایی قرار گرفته و گرسنگی محصول درگیری‌های داخلی و حمایت برخی کشورهای غربی از آن‌ها است.
سی. ان .ان در این گزارش به ارسال سلاح‌های ساخت آمریکا به ائتلاف عربستان در نبرد علیه مردم یمن که موجب کشته شدن کودکان و نوجوانان بسیاری دراین کشور شده، اشاره کرد.
این در حالی است که دو سناتور دموکرات آمریکایی نیز دوشنبه گذشته در یادداشتی با انتقاد صریح از نقش آفرینی دولت آمریکا در نبرد یمن ، پایان مشارکت واشنگتن در فاجعه انسانی در یمن را خواستار شدند.
سناتور دموکرات «الیزابت وارن» از ایالت ماساچوست و «رو کانا» از ایالت کالیفرنیا در یادداشتی با اشاره به عمق فجایع انسانی در یمن همچون حمله هوایی ائتلاف عربستان در تابستان سال جاری به یک اتوبوس حامل محصلان یمنی که به مرگ 40 نوجوان بیگناه منجر شد، نوشتند: «بسیاری از این نوجوانان بیگناه زیر ده سال سن داشتند و سلاح‌های استفاده شده در این حمله کشنده ساخت آمریکا بود.»

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان ملل یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره شهر‌های مختلف یمن امروز شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از غزه بود
مردم در این راهپیمایی کهبا شعار «همراه با غزه سربلند، بسیج و آمادگی» برگزارشد ضمن بیانیه‌ای جنایت‌های اشغالگران را محکوم و خواستار تداوم عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران و حامیان آن شدند.

دیگر خبرها

  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند